تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۶۱۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی چگونه کار می کنند؟
 کنترل کننده مبتنی بر ریزپردازنده ، شامل یک حافظه قابل برنامه ریزی است که دستورالعمل ها را ذخیره می کند و توابعی را اجرا می کند که شامل ترتیب ، زمان بندی ، منطق ، حساب و شمارش می شود. کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی چگونه کار می کنند ؟ هر سیستم PLC دارای سه ماژول است ؛ ماژول CPU، ماژول منبع تغذیه و یک یا چند ماژول ورودی/خروجی (I/O). اتوماسیون صنعتی ، با استفاده از پی ال سی زیمنس ، می‌ تواند بسیاری از خطاهای ورودی خود را کاهش داده و در جهت کسب بهترین نتایج گام بردارد. اگر به دنبال کسب اطلاعات کاملتر در مورد قیمت پی ال سی لوگو و انواع قطعات پی ال سی زیمنس هستید ، توصیه می کنیم که به مجموعه عرش گروپ مراجعه نمایید. کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی ، جز قطعات قطعات ضروری در انواع تولیدات صنعتی به شمار می روند.

انواع قسمت های کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (plc)

ماژول CPU ؛ این ماژول از یک پردازنده مرکزی و جزء حافظه آن تشکیل شده است. این پردازنده تمامی محاسبات و پردازش داده های مورد نیاز را با دریافت ورودی ها و تولید خروجی های مربوطه انجام می دهد. ماژول منبع تغذیه ؛ مدار کامپیوتر PLC با خروجی 5 ولت DC کار می کند و این توسط ماژول منبع تغذیه تامین می شود. این قسمت ، مسئول روشن کردن سیستم بوده ، برق متناوب را دریافت می کند و آن را به برق DC تبدیل می کند. ماژول های I/O و ماژول های ورودی/خروجی ، وظیفه اتصال سنسورها و محرک ها به سیستم PLC را بر عهده دارند تا پارامترهای مختلف مانند فشار ، دما و جریان را حس کنند. ماژول های ورودی/خروجی می توانند دیجیتال یا آنالوگ باشند. پی ال سی زیمنس همچنین در سیستم تعویض فن دیگ بخار در بیمارستان ها و سیستم های کنترل قالب گیری تزریقی در صنعت پلاستیک استفاده می شود.

موارد استفاده از پی ال سی های زیمنس

پی ال سی ها در کاربردهای مختلفی در صنایعی مانند صنعت فولاد ، صنعت خودروسازی ، صنایع شیمیایی و بخش انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. دامنه PLC ها به طور چشمگیری بر اساس توسعه همه فناوری های مختلف که در آن استفاده می شود افزایش می یابد. در صنایع مختلف ، از PLC برای نظارت بر سیستم کنترل ایمنی و راه اندازی آسانسورها و پله برقی ها استفاده شده است. پی ال سی ها عمدتا برای کنترل نسبت مواد و همچنین برای پردازش شیشه ها استفاده می شوند. این فناوری در طول سال ها پیشرفت کرده و این باعث افزایش تقاضا برای حالت کنترل PLC برای استفاده در صنعت شیشه شده است. به طور کلی ، پی ال سی هم در ضبط داده های آنالوگ در تولید و هم در کیفیت دیجیتال و کنترل موقعیت استفاده می شود. در صنعت کاغذ ، PLC ها در فرآیندهای مختلفی استفاده می شوند که شامل کنترل ماشین هایی است که محصولات کاغذی را با سرعت بالا تولید می کنند.

پی ال سی زیمنس

در‌ چه صنایعی از پی ال سی ها استفاده می شود؟

تولید سیمان شامل مخلوط کردن مواد اولیه مختلف در یک کوره است. کیفیت این مواد اولیه و نسبت آنها به طور قابل توجهی بر کیفیت محصول نهایی تاثیر می گذارد. برای اطمینان از استفاده از کیفیت و کمیت مناسب مواد خام ، صحت داده ها در رابطه با چنین متغیرهای فرایندی از اهمیت اساسی برخوردار است. در صنعت تولید سیمان ، از یک سیستم کنترل توزیع شده متشکل از PLC در حالت کاربر و یک نرم افزار پیکربندی در فرآیندهای تولید و مدیریت صنعت استفاده می شود. پی ال سی ها به طور خاص کوره زغال سنگ و کوره شفت را کنترل می کنند. نمونه‌ های دیگر برنامه‌ نویسی PLC که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند شامل سیستم‌ های خاموش کردن مخزن آب در بخش هوافضا ، سیستم کنترل دستگاه پرکن در صنایع غذایی و کنترل ماشین لباسشویی صنعتی می باشد. کنترل کننده‌ های منطقی قابل برنامه‌ ریزی ، شامل طیف گسترده‌ ای از تولید کنندگان برتر صنعت می باشد. همه اینها را می توان در برنامه های مختلف در بخش های کلیدی کسب و کار شما قرار داد تا فرآیند تولید را استاندارد کرده و بازگشت سرمایه شما را افزایش دهد.

درک اصول پی ال سی

PLC چیست ؟ برای درک اصول PLC که مخفف کنترل‌ کننده‌ های منطقی قابل برنامه‌ ریزی است ، با ما همراه باشید. این قطعات ، دستگاه هایی در مقیاس صنعتی با قابلیت‌های محاسباتی هستند که برای کنترل فرآیندهای تولید در زمینه خطوط مونتاژ ، سلول‌ های رباتیک ، ماشین‌ آلات صنعتی و سایر تنظیمات تولیدی استفاده می‌شوند آنها در فرآیندهایی مانند تشخیص عیب ، قابلیت اطمینان بالا و کنترل تولید قابل برنامه ریزی استفاده می شوند. PLC ها در زمان واقعی کار می کنند زیرا ورودی های آنها باید در بازه های زمانی بسیار کوتاه پردازش شوند. به موقع بودن عملیات آنها همیشه برای انجام موفقیت آمیز هدف کنترل آنها حیاتی است. انگیزه اصلی معرفی PLC ها در چندین دهه پیش ، جایگزینی سیستم های رله کد گذاری شده با کنترلرهای قابل برنامه ریزی انعطاف پذیرتر بوده است. پی ال سی ها برای اولین بار در خطوط تولید خودرو مستقر شدند تا اتوماسیون و قابلیت اطمینان بیشتری در کنترل فرآیند های صنعتی فراهم کنند. PLC ها شبیه کامپیوترهای معمولی نیستند ؛ زیرا برای مقاوم بودن در برابر ضربه و سایش ، فرآیند سختی را پشت سر گذاشته اند.

گروه صنعتی عرش تامین کننده اقلام اتوماسیون صنعتی 
تلفن تماس: ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۵ – ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۸ -۰۹۱۲۲۰۹۴۱۷۷
ایمیل : Arsh02Group@Gmail.Com

:
:
:
آخرین اخبار