تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۶۱۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در دزفول بازپس گرفته شد
 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول گفت: ۱۵ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان از دست متصرفان بازپس گرفته شد.

محمد شفیعی زاده افزود: ۲۴ هزار مترمربع دیگر نیز شناسایی شده و پرونده تخلف و تصرف برای آنها تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی در زمینه کشفیات قاچاق نیز گفت: چهار محموله چوب قاچاق به ارزش حدود ۶۰ میلیون ریال توسط نیروهای منابع طبیعی کشف و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با اشاره به کشف گیاهان دارویی افزود: یک خودروی نیسان حاوی ۳۷۰ کیلوگرم مرزه خوزستانی به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال که از مراتع اطراف روستای لیوس از توابع بخش شهیون برداشت شده بود، کشف و توقیف شد.

شفیعی با بیان اینکه پرونده پس از طی مراحل قانونی و تعیین خسارت به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، اظهارداشت: گونه مرزه خوزستانی با نام علمی Satureja khuzestanica از تیره نعناعیان و بومی خوزستان است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد.

وی همچنین به شناسایی و توقیف ۲ انبار و محل دپوی چوب آلات قاچاق به ارزش تقریبی ۳۳۰ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: طی یک ماه اخیر، درخصوص اراضی ملی، قاچاق گیاه دارویی و قاچاق چوب در مجموع ۶ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول درخصوص چرای غیرمجاز دام نیز گفت: ۲ نفر متخلف در زمینه چرای غیرمجاز دام در بخش شهیون شناسایی و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار