تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۶۰۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران
 آیا به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید؟ شروع فعالیت خود را از چه زمانی در این بازار بین‌المللی آغاز کرده‌اید؟ به‌واسطۀ کدام صرافی ارز دیجیتال معاملات خود را انجام می‌دهید؟ به نظر شما بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است؟ چه معیارهایی باعث شد تا شما این صرافی را برای انجام تراکنش‌هایتان انتخاب کنید؟ به نظر شما یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در سال‌های اخیر شاهد حضور کاربران زیادی از داخل ایران در بازار ارزهای دیجیتال هستیم. بسیاری از آن‌ها به‌واسطۀ صرافی‌های داخلی معاملات خود را انجام می‌دهند و از نحوۀ عملکرد صرافی‌ها رضایت دارند. البته تعداد زیادی بروکر در داخل و خارج از ایران وجود دارد و هرکدام از آن‌ها به‌لحاظ ساختار و مزایا، امکانات و قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بر همین اساس انتخاب یک صرافی معتبر و متناسب با نیازها، مستلزم آگاهی و شناخت کامل نسبت به آن‌ها است تا ضمن بررسی و مقایسۀ آن‌ها با یکدیگر، بتوان بهترین و مناسب‌ترین صرافی را انتخاب کرد و از امکانات و مزایای آن‌ها نهایت بهره را برد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از کاربران ایران به‌واسطۀ بروکرهای داخلی معاملات خود را انجام می‌دهند، در ادامه سعی داریم شما را با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران آشنا کنیم.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

یکی از چالش‌هایی که همواره ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود معطوف ساخته‌است، انتخاب بهترین صرافی از بین بروکرهای ایرانی و خارجی است. البته تصمیم‌گیری در این‌ خصوص امری سلیقه‌ای است و این انتخاب متناسب با نوع ارز، زمینۀ فعالیت و تعداد تراکنش‌ها در طول روز، ماه و سال فرق می‌کند. البته اگر تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید و می‌خواهید در یک محیط امن، مطمئن و زیرنظر سرورهای داخلی فعالیت داشته باشید، قطعاً صرافی‌های ایرانی مناسب‌تر هستند. اما بعضی از افراد بر این عقیده‌اند که بروکرهای خارجی قابلیت‌های بیشتری دارند و برای انجام معاملات در سطوح مختلف امکانات و خدمات بهتری را به کاربران ارائه می‌کنند. از آنجایی‌ که این انتخاب امری سلیقه‌ای و دلخواه است، تصمیم‌گیری در این زمینه را به خودتان می‌سپاریم و صرفاً به بررسی انواع صرافی ارز دیجیتال در ایران می‌پردازیم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

همان‌طورکه در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، نمی‌توان به‌طور قطع یک یا چند صرافی را به‌عنوان بهترین بروکرها در داخل ایران معرفی کرد. اما در این‌ خصوص می‌توان گفت که همواره معامله‌گران به دنبال یافتن بروکرهایی با قدرت نقدینگی بالا، معتبر، امنیت شبکه و ساختار قابل قبول، کارمزد اندک و دارای تنوع ارزهای دیجیتال هستند. بدین ترتیب هر یک از بروکرها که از ویژگی‌ها و امکانات بیشتری برخوردار باشد و خدمات را باسرعت، امنیت و کیفیت بالاتر در اختیار آن‌ها قرار دهد، به‌عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال شناخته می‌شود. در این راستا از بین بهترین و معتبرترین بروکرهای ایرانی می‌توان به صرافی بیت پین، نوبیتکس و والکس اشاره کرد.

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران

با توجه به تمامی مؤلفه‌ها و عوامل تأثیرگذار در انتخاب بهترین بروکرهای ایرانی به یک جمع‌بندی کلی در این زمینه دست پیدا کرده‌ایم. به‌گونه‌ای که برترین صرافی‌های ایرانی را براساس نوع خدمات، قابلیت‌ها، امکانات و میزان رضایت کاربران دسته‌بندی کرده‌ایم و به شرح زیر در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم:

۱. صرافی نوبیتکس؛ اولین و برترین بروکر کارآمد در ایران

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس اولین شبکه و دستگاه دانش‌بنیان برای تبادل رمزارها در کشور است که ضمن جلب نظر بسیاری از کاربران ایران توانسته تأییدیۀ معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ریاست محترم جمهوری را کسب کند. این صرافی معتبر با قابلیت پشتیبانی از ۲۵ ارز برتر دنیا، زمینۀ مناسبی برای انجام معاملات مؤثر و آینده‌دار را فراهم ساخته‌است و کاربران نیز از نحوۀ عملکرد این بروکر رضایت کامل دارند. علاوه‌بر این موجودی نقدینگی این صرافی بسیار بالاست و معامله‌گران بدون هیچ مشکلی از بابت دسترسی به وجوه موردنیاز می‌توانند تراکنش‌هایشان را انجام دهند.

از بین ویژگی‌ها و مزایای این صرافی ارز دیجیتال می‌توان به کارمزد درصدی و متناسب با حجم تراکنش‌ها، ثبت‌نام و احراز هویت سریع و آسان، پشتیبانی شبانه‌روزی از فعالیت کاربران، محافظت از دارایی‌ها در یک محیط ایمن و غیره اشاره کرد. با این توصیف این صرافی تا حد زیادی می‌تواند خواسته و نیاز معامله‌گران را برطرف سازد و یک گزینۀ مناسب برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال محسوب می‌گردد.

۲. صرافی اریترون

این صرافی ارز دیجیتال ایرانی تازه تأسیس از همان ابتدای فعالیت بیش از ۴۰۰ رمزارز را تحت پوشش قرار داده‌است. بر همین اساس با یک طیف گسترده از ارزهای دیجیتال روبه.رو هستند و به‌تبع راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند تراکنش‌هایشان را انجام دهند. این بروکر بسیاری از محدودیت‌های ثبت‌نامی و اعتباری را از میان برداشته و کاربران بدون انجام فرآیند احراز هویت می‌توانند تا ۲۰۰۰ هزار دلار رمزارز برداشت کنند. از ویژگی‌های بارز این صرافی می‌توان به ایجاد یک بازار دو طرفه و سودآور اشاره کرد. به‌طوری‌که کاربران در زمان نزول قیمت رمزارزها نیز می‌توانند معاملات نتیجه‌بخش و سودآور را تجربه کنند.

۳. صرافی بیت پین

صرافی ایرانی بیت پین از بروکرهای جدید و به‌روز است که ضمن شناسایی نقاط ضعف ساختاری و عملکردی بسیاری از صرافی‌ها، از یک ساختار منسجم، یکپارچه و منحصر‌به‌فرد برخوردار است. به‌عبارتی می‌توان گفت این بروکر ایرانی با تمام قدرت به میدان آمده‌ و خود را برای رویارویی با بزرگ‌ترین بروکرها آماده کرده است. این صرافی ارز دیجیتال به‌صورت هفتگی ارزهای ترند و به‌روز را در لیست معاملات اضافه می‌کند و ضمن پشتیبانی از شبکۀ گستردۀ بلاک‌چین، زمینۀ مناسبی برای انجام معاملات کاربران ایرانی در داخل و خارج از کشور فراهم کرده‌است. از ویژگی و مزایای منحصر‌به‌فرد این صرافی می‌توان به ساختار و ظاهر بسیار زیبا، حساب کاربری ساده و آسان برای کاربران مبتدی تا حرفه‌ای، امکان خرید سریع و پیشرفتۀ ارزهای دیجیتال برای تمامی معامله‌گران و پشتیبانی از انواع رمزارز اشاره کرد.

۴. صرافی ارز پایا

بروکر ارز پایا نیز با بیش از ۴ سال تجربه به‌عنوان یکی از صرافی‌های معتبر با قابلیت‌های متعدد مشغول به کار است و تابه‌حال نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده‌است. این صرافی ارز دیجیتال ایرانی از کیف‌های اختصاصی ترکیبی سرد و گرم پشتیبانی می‌کند و همین امر سبب شده‌است تا امنیت شبکه آن افزایش یافته و معاملات کاربران در بهترین شرایط ممکن انجام شود. بدین ترتیب اگر به دنبال یک صرافی ایرانی با تنوع کیف پول‌های دیجیتال هستید، قطعاً این بروکر گزینۀ مناسبی خواهد بود.

۵. صرافی والکس

بروکر والکس توسط یک تیم کارآمد، باتجربه و متخصص از بین دانشجویان دانشگاه تهران و صنعت شریف تأسیس و راه‌اندازی شده‌است. در سال‌های اخیر نیز فعالیت قابل توجهی درزمینۀ معاملات ارزهای دیجیتال از خود نشان داده‌است و بیش از ۹۰ هزار کاربر به‌واسطۀ این صرافی تمام ایرانی، در بازار بی‌حدومرز ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند.

البته صرافی والکس با هدف ایجاد یک بستر مناسب برای انجام تراکنش‌ها و حفاظت از دارایی مشتریان راه‌اندازی شده‌است و در حال حاضر نیز با توسعۀ نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های موبایلی، زمینۀ مناسبی برای ثبت‌نام، احراز هویت و انجام تراکنش‌های مطمئن فراهم ساخته‌است. خاطرنشان می‌شود که این بروکر علاوه‌بر امنیت بالا، کارمزد تراکنش بسیار اندکی دارد و با بهره‌گیری از این ویژگی‌های بارز، به‌راحتی می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران آشنا کنیم. اکنون که نسبت به برترین صرافی ارز دیجیتال آگاهی کسب کردید، می‌توانید متناسب با علاقه، زمینۀ فعالیت، نوع ارز مبنا و شرایط اقتصادی، بروکر موردنظر خود را انتخاب کنید و در یک بستر ایمن، آرام، به‌روز و با سرعت مناسب، معاملات خود را انجام دهید و در پی آن درآمد قابل توجهی نیز به‌دست بیاورید. البته باید بدانید که هر یک از بروکرها ویژگی و مزایای خاص خود را دارند و در زمان انتخاب صرافی موردنظرتان حتماً باید به این نکته توجۀ ویژه داشته باشید و مناسب‌ترین بروکر را براساس معیارهایتان انتخاب کنید.

:
:
:
آخرین اخبار