تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۵۹۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مستربچ آنتی استاتیک در چه صنایعی کاربرد دارد؟
 مستربچ ها در صنعت پلاستیک چیز جدیدی نیستند. از آنجایی که تخریب پلاستیک‌های سنتی سال‌ها طول می‌کشد، مستربچ‌ها برای افزایش سرعت تخریب محصولات پلاستیکی و در عین حال ارائه رنگ فریبنده محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه بیشتر با مستربچ ها آشنا شوید؛ در ادامه این مطلب تصمیم داریم به معرفی انواع آن ها از جمله مستربچ پرکننده؛ مستربچ سفید و مستربچ آنتی استاتیک بپردازیم.

آشنایی با انواع مستربچ

  • مستربچ های سفید

مستربچ سفید برای ایجاد شفافیت و روشنایی در محصول مصنوعی نهایی استفاده می شود و می تواند از 75 درصد دی اکسید تیتانیوم تشکیل شده باشد. دی اکسید تیتانیوم دارای اندازه ذرات متوسط ​​درست، 0.19 تا 0.22 میکرون، ضریب شکست بالا و مات است. مستربچ های سفید را می توان بر اساس درصد دی اکسید تیتانیوم در ترکیب طبقه بندی کرد.

  • مستربچ پرکننده

مستربچ پرکننده که به مستربچ کربنات کلسیم هم شناخته می‌شود، نوعی افزودنی بر پایه PE، PP و PS است که ۲۰ تا ۸۰ آن از مواد معدنی تشکیل شده است. وجود مواد معدنی در مستربچ پرکننده باعث می‌شود که در ترکیب با محصول پلاستیکی، محصول نهایی ویژگی‌های منحصربه‌فردی پیدا کند و کیفیت آن افزایش یابد. 

  • مستربچ های مشکی

مستربچ سیاه که به عنوان رنگدانه سیاه در کاربردهای مختلف پلاستیک استفاده می شود، دارای 50 درصد جزء سیاه در ترکیب خود است. از آن برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، جت، رسانایی و غیره استفاده می شود. اولویت برای این مستربچ به دلیل سطح بالای آن است که با کاهش اندازه ذرات افزایش می یابد. مستربچ های مشکی در قالب گیری تزریقی، قالب گیری بادی، مونوفیلامنت ها و لوله های HDPE استفاده می شوند.

  • مستربچ های افزودنی

مستربچ های افزودنی انواع مختلفی دارند و هر نوع خاصیت انتخابی برای بهبود محصول نهایی پلاستیکی دارد. همچنین می توان از آن برای کاهش وزن و مصرف رزین محصول استفاده کرد.

  • مستربچ آنتی استاتیک

هر یک از ما شوک الکتریسیته ساکن را احساس کرده ایم. اما دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟ الکتریسیته ساکن جریانی است که در یک منطقه یا ماده خاص ایجاد می شود. این تجمع به دلیل بارهای الکتریکی نامتعادل رخ می دهد. وقتی یک ناحیه معین بار مثبت بیشتری نسبت به بار منفی داشته باشد (یا برعکس)، آنگاه استاتیک انباشته می شود. وقتی با این استاتیک تماس پیدا می کنیم تخلیه می شود. این ترشح جرقه شوکی است که ما در نوک انگشتان خود احساس می کنیم. خبر بد این است که پس از تخلیه الکتریسیته ساکن، معمولاً دوباره شروع به ایجاد می کند.

الکتریسیته ساکن ممکن است نسبتاً بی ضرر به نظر برسد، اما خبر بسیار بدی برای بسیاری از محصولات پلاستیکی است. الکتریسیته ساکن می تواند باعث چسبیدن ورق های پلاستیکی به هم شود. شارژ همچنین می تواند مقدار زیادی خشکی و گرد و غبار را جذب کند. و در بدترین سناریوها، الکتریسیته ساکن ممکن است آنقدر قوی باشد که جرقه ای ایجاد کند که ممکن است شعله را مشتعل کند.

یکی از ویژگی هایی که باعث تجمع الکتریسیته ساکن می شود رسانایی کم است. پلاستیک ها و منسوجات رسانایی پایینی دارند که به طور خودکار آنها را مستعد الکتریسیته ساکن می کند. بنابراین بار الکتریکی مشکلی است که تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی مجبور به مقابله با آن هستند. اینجاست که مستربچ آنتی استاتیک وارد می شود.

به طور کلی، آنتی استاتیک فرمول یا محلولی است که از ظهور، تجمع یا بازسازی الکتریسیته ساکن در طول زمان جلوگیری می کند. بسیاری از محصولات پلاستیکی برای تحقق هدف خود یا کاربر پسند شدن باید دارای خواص آنتی استاتیک باشند. این امر با مخلوط کردن افزودنی های آنتی استاتیک در پلیمر خام، در طول فرآیند تولید، برای ایجاد یک پلیمر آنتی استاتیک به دست می آید. مستربچ آنتی استاتیک را می توان بر روی سطح خارجی محصول نیز به عنوان پوشش سطح اجرا کرد.

از کاربردهای مستربچ آنتی استاتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت خودرو: افزودنی های آنتی استاتیک از تجمع گرد و غبار و الکتریسیته ساکن در داخل و خارج خودروهای پلاستیکی جلوگیری می کنند.

  • صنعت بسته‌بندی: آخرین چیزی که تولیدکنندگان مواد غذایی می‌خواهند این است که محصولات پایدار در قفسه آنها با الکتریسیته ساکن شارژ شوند. افزودنی های آنتی استاتیک توسف با رعایت استانداردها و مقررات صنایع غذایی از گرد و غبار و بار الکتریکی جلوگیری می کند.

  • صنعت نساجی: مواد اولیه مورد استفاده این صنعت مستعد الکتریسیته ساکن هستند. مستربچ ضد الکتریسیته ساکن توسف را می توان در کیسه های FIBC، شبکه های سایه بان، ریسمان های گلخانه ای و موارد دیگر گنجاند.

خرید انواع مستربچ از آریا مستربچ

همان طور که در این مطلب اشاره کردیم؛ مستربچ، یکی از محصولاتی است که در صنعت از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این محصول به دلیل مزایای فراوانی که در صنعت دارد توسط تولیدکنندگان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت آریا مستربچ فعالیت خود را در سال 1359 با نام تجاری امیدکالر در زمینه واردات و عرضه انواع مستربچ های پلیمری و افزودنی های مرتبط با این صنعت آغاز نمود. این مجموعه تولید کننده انواع مستربچ های رنگی، سفید، مشکی و افزودنی در تمام پایه های پلیمری می باشد و با به‌کارگیری بروزترین ماشین آلات و استانداردهای جهانی؛ انواع مستربچ های با کیفیت بالا خدمتی در سطح جهانی را به مشتریان خود ارائه می کند. آریا مستربچ افتخار همکاری با برندهای مختلفی همچون میهن، کاله، پارس خزر، پاک نام، گروه صنعتی پاکشو، اکتیو، کیان، شرکت سهامی عام پاکسان و غیره را دارد. این مجموعه به دلیل تولید و فروش انواع مستربچ و کامپاند با کیفیت عالی و قیمت مناسب محصولات انتخاب اول تولیدکنندگان صنایع پلیمر و پلاستیک است.

 

:
:
:
آخرین اخبار