تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۵۹۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
الان کجا برای مهاجرت خوبه ؟
الان کجا برای مهاجرت خوبه ؟

از مهم ترین سوالاتی که برای علاقه مندان به مهاجرت مطرح میشود این است که بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ در پاسخ به این سوال میتوان گفت معیارهای متعددی برای انتخاب کشور مقصد وجود دارد. زمانی که تصمیم به مهاجرت می گیرید شما باید قبل از هر چیزی دلایل خود را ازمهاجرت بررسی کنید و موضع و هدفتان از مهاجرت را مشخص کنید.

اگر هدفتان سرمایه گذاری است می بایست شاخص های اقتصادی تاثیر گزار را بررسی کنید و رفتار دولت آن کشور با سرمایه گذاران خارجی را بسنجید. اکر هدفتان تحصیلی است می بایست اعتبار و سطح علمی دانشگاه های کشور مقصد را بررسی کنید. اگر به دنبال یافتن کار هستید می بایست ببینید آیا حرفه و تخصص شما درآن کشور مورد نیاز است یا خیر و آیا نرخ بیکاری آن کشور کم است؟

این امر را فراموش نکنید که جدای از هدف مهاجرت میزان سرمایه مالی و نیازهایی که در کشور مقصد خواهید داشت نیز حایز اهمیت است .بطور کلی و در نهایت اهداف مهاجرت را میتوان برای کارتحصیل و سرمایه گذاری تفکیک کرد و اینجاست که باید کشور مناسب را با توجه به هدف خود انتخاب کرد.

 

مهاجرت کاری با درنامایگریشن

مهاجرت کاری

فارغ از اینکه هدف شما از مهاجرت چیست، باید شرایط پذیرش کشور میزبان را هم داشته باشید. هر کشور برای پذیرش افراد خارجی قوانین خاصی دارد. ویزای کار، اجازه نامه‌ای است که برای نیروی کار متخصص صادر می‌شود تا بتواند در کشور مقصد به صورت قانونی فعالیت کند .

یکی از اصلی ترین اهداف برای مهاجرت کاری است. درصد بالایی از ایرانیان بخاطر نیاز به کار مناسب مهاجرت میکنند. از اصلی ترین معیارها برای انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت کاری عبارتند از : نبود ترس از اخراج، همخوانی دخل و خرج ,امنیت شغلی ,رضایت شغلی و اجتماعی، حداقل درامد نسبت به هزینه است.

کار در خارج از ایران می‌تواند بهترین انتخاب باشد و باعث پیشرفت برای این افراد در خارج از کشورشود. فراموش نکنید هر کشوری با توجه به قوانین داخلی خودش ویزای کار اعطا می‌کند و اگر در این باره اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از افراد خبره در این حوزه کمک بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنند.

کشورهایی مثل آلمان کانادا استرالیا دانمارک امریکا امارات عمان قطر سویس لوکزامبورگ ایسلند انگلیس میتواند شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند. آلمان یکی از ابر قدرت های اقتصادی و نیازمند به نیروی کار است. استرالیا یکی از کشورهای مناسب برای کار و زندگی شناخته شده و بیشترین دستمزد را به نیروی کار میدهد.

دانمارک از مرفه‌ترین و با کیفیت‌ترین کشورهای اروپا و دنیا از نظر شاخص‌های کار و زندگی است. نرخ فساد و جرم و جنایت در آن نزدیک به صفر است. آمریکا قدرت اول اقتصادی دنیاست و یکی از مقاصد اصلی مهاجرت برای ایرانیان بوده است. گستردگی مشاغل و ظرفیت بالای بازار کار، دستمزد خوب و شرایط زندگی مناسب از دلایل اصلی مهاجرت به این کشور برای کار است.

 امارات متحده عربی یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند حاشیه خلیج فارس است. این کشور برای تداوم رشد و توسعه زیرساخت‌های خود نیروی کار متخصص زیادی نیاز دارد و بیشترین درصد نیروهای کار این کشور هم مهاجران تشکیل می‌دهند. حقوق بالا، رفاه اجتماعی و اقتصادی خوب، مالیات صفر و نزدیکی به ایران از مهم‌ترین مزایای کار در امارات است.

عمان بدلیل نزدیکی به ایران و شباهت فرهنگی  پیشنهاد خوبی است و ریال عمان از با ارزش‌ترین ارزهای دنیاست و دستمزد در این کشور مناسب است. قطر ثروتمندترین کشور دنیا از نظر سرانه درآمد ناخالص ملی است. سوئیس یکی از بهترین کشورها از لحاظ اقتصادی، ثبات بازار، درآمد و رفاه اجتماعی است. لوکزامبورگ، بیشترین درآمد سرانه سالانه در دنیا را به متقاضیان کار می‌دهد. این کشور کوچک، سطح رفاه بالایی دارد .

جزیره ایسلند در شمال انگلیس قراردارد و عضو اتحادیه اروپاست. این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر شاخص‌های توسعه انسانی است. انگلیس هم مانند آمریکا یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است. این کشور با توجه به ثروت بالا و ساختار اقتصادی و اجتماعی قوی و بازار کار گسترده، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان شناخته می‌شود.

 

مهاجرت تحصیلی با درنامایگریشن

مهاجرت تحصیلی

برخی با هدف بهره‌مندی از خدمات آموزشی سطح بالا و با کیفیت به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت هستند.برای مهاجرت تحصیلی فاکتورهای شما متفاوت تر می شود برای مثال رتبه بندی دانشگاه در سطح جهانی وجود فرصت های شغلی هزینه تحصیل کیفیت آموزشی همه و همه در انتخاب شما موثر خواهد بود.

با نگاهی واقع بینانه بر لیست بهترین کشورها برای تحصیل، دریافتیم که دانشجوهای بین المللی بعضا کشور مقصد خود را با اطلاعات نادرست عدم دانش کافی نسبت به شرایط تحصیل در آن کشور انتخاب می‌کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، این دانشجویان معمولا اطلاعات بسیار کمی از کشور مقصد دارند. همین امر موجب شده، افراد بدون آگهی اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند و به مقاصد و اهداف اصلی‌شان نرسند .

می‌ توان نتیجه گرفت بهترین کشور دنیا برای تحصیل باید با شرایط و نیاز‌های شما مطابقت داشته باشد و نمی‌ توان یک گزینه را برای همه انتخاب کرد.

دانشجویان سرتاسر جهان کشور های امریکا, انگلیس, چین, کانادا ,استرالیا را به عنوان کشور مقصد برای مهاجرت انتخاب میکنند. اما این رده بندی برای دانشجویان ایرانی متفاوت تر است .با توجه به سرشماری از داشجویان ایرانی بهترین کشور برای تحصیل آمریکا, ترکیه ,آلمان, استرالیا ,ایتالیا کانادا است .

تمامی این کشورها مقاصد بسیار ایده آلی برای مهاجرت به شمار می روند، از استاندارد و کیفیت بالای زندگی گرفته تا آزادی، رفاه اجتماعی، ثبات اقتصادی، بازار کار فعال، مزایا و خدمات دولتی و اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر، همگی این کشورها جزو بهترین انتخاب ها برای مهاجرت محسوب می شوند. اما در این میان، کانادا تفاوت زیادی با سایر کشورهای برتر مهاجرتی دارد. کانادا کشوری مهاجرپذیر، پیشرفته و اقتصادی است.

از طرفی دیگر، از آنجایی که ما ایرانی‌ها برای مهاجرت به کشور ترکیه نیاز به ویزا نداریم، استقبال از تحصیل در این کشور زیاد است. اما این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که در زمان تحصیل در ترکیه، اجازه اشتغال ندارید و شاید در پرداخت هزینه‌های تحصیل تان دچار مشکل شوید.

استرالیا کشوری چند فرهنگی است وباعث می‌شود، خیلی راحت خودتان را با جامعه استرالیایی وفق دهید. مزیت دیگر تحصیل در استرالیا داشتن 7 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان است. بورسیه‌های تحصیلی متنوع نیز از مزیت تحصیل در این کشور به شمار می آید. کشور ایتالیا میزبان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، یعنی دانشگاه بولونیا است. سیستم آموزشی که امروزه در برترین دانشگاه‌های جهان استفاده می‌شود، در همین دانشگاه ابداع شد.

 مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با درنامایگریشن

 

مهاجرت سرمایه گذاری

اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی از اهداف مهاجرتی است که در انتخاب کشور مورد نظر باید فساد اقتصادی نقدینگی میزان دریافت مالیاات نیروی کارهزینه سرمایه گذاری امنیت کشور مقصد برای سرمایه گذاری میزان سود سرمایه گذاری کانادا استرالیا اتریش  توجه داشت. اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارید بهترین کشور برای مهاجرت و سرمایه گذاری کشوری است که با اهداف شما سازگار باشد. همچنین لازم است که شرایط کاری و درامدی مناسب داشته استانداردهای لازمه را داشته باشد.

متقاضیان مهاجرت از این طریق باید تمام جوانب شرایط یک کشور را برسی کرده همینطور کیفیت زندگی مردم یک کشور را مهم ترین عامل نشان دهنده سطح رفاه آن کشور است. کانادا ,استرالیا, اتریش ,یونان ,اسپانیا ,عمان, امارات, ترکیه کشورهایی هستند که جز بهترین کشورها برای سرمایه گذاری هستند. کانادا امن‌ترین بانک‌ها را در جهان دارد. علاوه بر این در رتبه‌بندی اقتصاد جهانی رتبه 9 را دارد.

 استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و در سال 2021 اقتصاد استرالیا در رتبه 13 جهانی قرار دارد و در کارآفرینی رتبه 7 جهانی را کسب کرده است. اتریش یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین شهروندی در اروپا را دارد. درنتیجه، ویزای طلایی آن نیز تقاضاهای زیادی برای سرمایه گذاران احتمالی دارد. یونان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است و عضو کشورهای شینگن محسوب می‌شود. برنامه اقامت براساس سرمایه گذاری در اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد که پنج سال پس از سرمایه گذاری،اقامت دائم بگیرید.          

عمان یکی از کشورهای ثروتمند خاورمیانه و از کشورهای مهم برای سرمایه گذاری ایرانیان محسوب میشود. امارات متحده ویزای سرمایه گذاری را برای اقامت موقت که حداکثر 3 ساله است ارائه می‌دهد و به سرمایه گذار اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند یا در یک ملک سرمایه گذاری کند. این ویزا به شما امکان کار و زندگی در این کشور را می‌دهد.

ویزای طلایی ترکیه طی 3 تا 6 ماه پس از سرمایه گذاری به شما شهروندی می‌دهد. برای واجد شرایط بودن برای شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری، باید حداقل 400000 دلار در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید بدون ویزا یا ویزا در بدو ورود به 125 کشور جهان سفر کنید و خانواده شما نیز می‌توانند همراه با شما درخواست شهروندی کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ادشیر
|
Singapore
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
کانادا و استرالیا بهترین گزینه برای مهاجرت هستند ممنونم بابت این مقاله
:
:
:
آخرین اخبار