تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۵۷۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«چهارشنبه ده صبح» سومین مجموعه داستان حسین بازپور منتشر شد
مجموعه داستان «چهارشنبه ده صبح» اثر حسین بازپور، نویسنده‌ جوان خوزستانی، به چاپ رسید.
«چهارشنبه ده صبح» سومین مجموعه داستان نوجوان حسین بازپور، نویسنده‌ جوان خوزستانی،‌ است. این مجموعه داستان شامل پنج داستان کوتاه، در ۶۰ صفحه، با طراحی جلد سیاوش برادران، در تیراژ ۵۰۰ نسخه و با کاغذ بالک سوئد، با قیمت ۳۰ هزار تومان در انتشارات تیماج به‌ چاپ رسیده‌ است.

چهارم مهر، یک روز معمولی، بیست اسفند و بی‌اتفاق خاص و دهم آذر اسامی داستان‌های کتاب «چهارشنبه ده صبح» است. داستان‌های این کتاب با راوی اول شخص، راوی سوم شخص محدود و راوی سوم شخص دانای کل روایت شده‌اند.

بازپور درباره این کتاب  گفت: داستان‌های این کتاب در شهرهای مشهد، اردبیل، کرج، اهواز و تهران روایت شده‌اند. این مجموعه داستان نوجوانان به دغدغه‌ها و مسایل اجتماعی نوجوانان با نگاه‌ و دریچه‌ای تازه نگاه می‌کند.

او افزود: در این مجموعه داستان به سراغ سوژه‌هایی رفتم که در نگاه اول شاید برای نوجوان امروز بی‌اهمیت باشد. در حقیقت فضایی را ساختم که نوجوانان را در مقابل هم قرار بدهم که امیدوارم با این کتاب نوجوانان به ارزش‌ها، آرمان‌ها، تفکرات و عقاید هم احترام بگذارند و نوجوانان با طیف دیگری از هم‌سن‌وسال‌های خودشان نیز آشنا شوند.

بازپور خاطرنشان کرد: طراحی شخصیت‌ها بسیار کار مهم و حیاتی‌ است که به ‌صورت ریزبینانه آن را انجام دادم. البته مابین شخصیت‌ها یک پل ارتباطی مشترک وجود دارد. در داستان، تمایل به آشکارسازی ندارم و علاقه‌مندم داستان در لایه‌های زیرین ادامه پیدا کند.

به گفته این نویسنده در سال آتی اولین مجموعه داستان بزرگسال او تحت عنوان «روی سرطان چسب زخم بزن» منتشر می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: فضای مجازی بستری برای رشد قارچ‌گونه صفحات ادبی است که عده‌ای توهم نویسنده یا شاعر بودن دارند اما دریغ از ذره‌ای آموزش یا سواد! این امر متاسفانه باعث آسیب جدی به ادبیات می‌شود. از سوی دیگر، نوجوانان تمایل شدیدی به رمان‌های خارجی دارند.

این نویسنده تصریح کرد: عده‌ای از ناشرا سودجو ترجمه‌های ضعیفی با تخفیف‌های بالا برای جذب مخاطب وارد بازار نشر می‌کنند. ترجمه‌ها از اساس دچار مشکل‌اند و مخاطب پس ‌از چند کتاب از کتابخوانی فاصله می‌گیرد و از ادبیات زده می‌شود.

بازپور معتقد است: در ادبیات نوجوان امروز ما نویسندگان خوب و توانمندی داریم که امید است با حمایت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ شرایطی برای معرفی بیشتر این نویسندگان فراهم شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار