تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۵۷۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مملکت احتیاج به روحیه تختی دارد و نه ماکیاولی
https://static3.fardanews.com/thumbnail/WRkNjdjZTkyZ/SdsQBt-jClYzOjYWbHDYcYpUGMkpGTJp3QxTVGxb6TFEAfuHL-lxmP6vnw-e91LUb85m5fpbpn1CyUHQi3994A,,/WRkNjdjZTkyZ.jpg
یادداشت/ محمدامین حیات مقدم پژوهشگرسیاسی:

داریوش پادشاه هخامنشی اعتقاد داشت، چون شخص صالح دارای بهترین نیات است پس در مدیریت و یا حکومت قوی میباشد. داریوش صالح بودن را جزء مهمترین خصوصیات حاکم میدانست.

تختی و روحیه جوانمردی او مثال زدنی است و با مردانگی خود نشان داد بین او و سایرین اختلاف نظر و تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. روحیه او در بین جامعه کم نظیر و یا بی نظیر بود و متاسفانه تختی در اوج تنهایی از دنیا رفت. اگر سیاستمداران از او الگو برداری میکردند اوضاع به شکل دیگری رقم میخورد.

قانون باید بر اساس کرامت انسانی نوشته شود و باید طوری باشد که هر کس هرچه را برای خود میپسندد برای دیگری و یا جامعه نیز روا دارد این جمله و تامل در مورد آن پیچیده و سخت است، ولی باید تلاش کرد.

اگر روحیه و طرز فکر تختی در جامعه نهادینه میشد مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگر صد در صد کاهش چشم گیری پیدا میکرد.مدیران باید بدانند که از مالیات مردم و پول شهروندان امرار معاش میکنند و به این نکته توجه داشته باشند که شغل ایشان خدمت به مردم است و جایی دیگر برای فخر فروشی باقی نمی ماند.

اگر در کشور دستورات دینی و پایبندی به اخلاق اسلامی رعایت بشود پیشرفت حاصل میگردد و مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی به دلیل بی تقوایی برخی افراد است . / منیع: فردانیوز

:
:
:
آخرین اخبار