تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۵۶۸۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترخیص کالا چیست؟ (به زبان ساده)
مقدمه

در هر شرایطی که به خروج کالا از گمرک نیاز دارید، چه در واردات و چه در صادرات کالا، باید نسبت به انجام مراحل ترخیص کالا از گمرکاقدام کنید. با توجه به این که انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا امری تخصصی و البته پیچیده میباشد، توسط حق العملکاران رسمی گمرک میتواند به صورت صفر تا صد انجام بگیرد. اگر قصد واردات از چین را دارید، گروه ققنوس با ارائه خدمات تخصصی واردات کالا از این کشور، حمل بار هوایی و ترخیص کالا از گمرک، همراه شماست. برای دریافت پاسخ سوالاتتون در رابطه با ترخیص کالا و نحوه واردات از چین، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

فرایند ترخیص کالا به زبان ساده

مراحل ترخیص کالا از گمرک چیست؟ در واقع برای این که بتوانید محموله خود را از گمرک خارج کنید، چه پروسه‌ای را باید طی کنید؟ فرایند ترخیص کالا را همواره چالش برانگیزترین مرحله از واردات کالا از چین میدانیم؛ چرا که پس از خرید و حمل بار هوایی از این کشور، باید مراحل متعددی را سپری کنید که پیچیدگی های خاص خود را دارند؛ از این رو، بهترین راهکار، سپردن این مراحل به حق العملکار رسمی گمرک میباشد.

خدمات ترخیص کالا که توسط گروه ققنوس به مشتریان عزیز ارائه میگردد، تمامی امور و تشریفات گمرکی کالا را شامل میشود؛ در نتیجه، بدون نگرانی از بروز هر گونه خسارت و اشتباهی، میتوانید مراحل ترخیص کالاهای وارداتی خود را به ما بسپارید. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه مروری بر فرایند ترخیص کالا از گمرکات کشور پس از واردات از چین بیاندازیم، میتوانیم به مراحل زیر اشاره کنیم:

· تنظیم اظهارنامه در سامانه جامع امور گمرکی: برای ثبت و تنظیم اظهار کالا به گمرک، نیاز به ارائه مدارکی مانند پروفرما، بارنامه، کارت بازرگانی و غیره دارید.

· احراز هویت و تعیین مسیر سبز، زرد یا قرمز گمرکی: با بررسی اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص کالا توسط کارشناسان گمرکی، مسیر گمرکی تعیین خواهد شد.

· بازرسی کالا: بسته به این که محموله شما در کدام مسیر گمرکی قرار گرفته است، کنترل و بازرسی خواهد شد.

· دریافت مجوزهای لازم: با توجه به نوع کالا، باید برای اخذ مجوز استاندارد، بهداشت، قرنطینه، سازمان انرژی اتمی، ارشاد و.. اقدام شود.

· کنترل تعرفه و تطبیق کالا: اسناد و مجوزهای ارائه شده توسط کارشناس گمرک، با کالا مطابقت داده میشوند.

· صندوق، انبارداری و بارگیری: در آخرین مراحل ترخیص کالا باید هزینه های گمرکی را پرداخت و سند ترخیص را دریافت نمایید.

دقت داشته باشید که به غیر از موارد خاص، انجام صفر تا صد این مراحل برای ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی شما ضروری است و تنها با سپری کردن این فرایند میتوانید مجوز خروج بار از گمرک را اخذ کنید.

بهترین کشور برای واردات کالا

خیلی از شما عزیزان که احتمالا تازه وارد این حزه شده‌اید، ممکن است ندانید که بهترین کشور برای واردات کالا به ایران کدام کشور است؟ کشورهای زیادی هستند که واردات کالا از آنها میتواند سود زیادی هم با خود به همراه داشته باشد؛ اما از آنجا که هر کشوری قوانین و مقررات خود را جهت واردات و صادرات کالا دارد، مهمترین مسئله داشن اطلاعات به روز و کامل درباره این قوانین میباشد.

برای تجار ایرانی، واردات کالا از چین، ترکیه و امارات نسبت به سایر کشورها بسیار پرسودتر و البته راحت تر است؛ از این رو، در ادامه به طور خلاص به بررسی شرایط و مزایای واردات از این کشورها میپردازیم.

واردات کالا از چین

کشور چین از جمله بهترین کشورهایی است که برای واردات کالا و تجارت با آنها میتوانید روی چینی ها حساب کرده و با خرید کالاهای مقرون به صرفه، سود خوبی هم کسب کنید. اگر واردات از چین را انتخاب کرده‌اید، دقت داشته باشید که حتما نمونه کالاهای وارداتی از چین را دریافت کنید و با بررسی کامل نمونه کالا، تصمیم به خرید و واردات کالای مورد نظر بگیرید.

همانطور که میدانید، مزایای واردات کالا از چین است که این کشور را خیلی بیشتر از بقیه، در مرکز توجه قرار داده است. برای این که بتوانید از مزایای واردات از چین بهره مند شوید، لازم است تا به فرایند ترخیص کالا و حمل بار هوایی هم توجه داشته باشید و بتوانید با برنامه ریزی اصولی، موفق تر عمل کنید.

بخشی از مهمترین مزایای واردات کالا از چین عبارتند از:

· شما به راحتی میتوانید از طریق وبسایت های خرید و فروش آنلاین، مانند سایت علی بابا با تامین کنندگان چینی در ارتباطباشید.

· شرایط پرداخت و انتقال وجه راحت تر است.

· با توجه به تحریم های بین المللی موجود، همچنان واردات از چین قابل انجام است و سخت گیری های زیادی وجود ندارد.

واردات کالا از امارات متحده

امارات متحده عربی و به ویژه شهر دبی، از جمله کشورهای محبوبی است که در چند سال اخیر توانسته توجه بسیاری از تجار و وارد کنندگان ایرانی را برای واردات کالا از دبی و ترخیص کالا در امارات جلب کند. واردات از امارات مانند هر کشور دیگری قوانین و شرایط خاص خودش را دارد؛ از این رو، مهم است که بتوانید هنگام خرید، واردات و ترخیص کالا در این کشور، از قوانین موجود پیروی نمایید. پیشنهاد کارشناسان ققنوس به شما عزیزان این است که برای واردات کالا از امارات به سراغ کالاهای مصرفی عادی نروید، بلکه کالاهای برند را انتخاب کنید.

واردات از ترکیه

کالاهای ترک و واردات از کشور ترکیه یکی از اصلی ترین انتخاب ها برای واردات به کشور میباشد و به دلیل موقعیت مکانی مناسب هر دو کشور، شرایط حمل بار مناسبی هم فراهم است. واردات کالا از ترکیه بیشتر به دلیل کالاهای بسیار باکیفیت، مورد توجه است. اگر شما هم نیاز به خدمات واردات کالا از ترکیه، امارات و واردات از چین داشتید، گروه ققنوس با ارائه سرویس های متنوع منبع یابی، خرید، حمل بار و ترخیص کالا آماده ارائه مشاوره های لازم میباشد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نحوه خرید و مراحل واردات از چین

اگر تمایل به واردات و حمل بار هوایی از چین را دارید، میتوانید بسته به نیاز خود، در هر مرحله که خواستید از خدمات گروه ققنوس در این زمینه استفاده کنید. گام به گام مراحل خرید و واردات از چین به شرح زیر است:

· منبع یابی و سورسینگ کالا: اولین مرحله از واردات کالا قطعا پیدا کردن و محصولی است که قصد واردات آن را دارید. روش های متعددی مانند شرکت در نمایشگاه های چینی و وبسایت ها برای منبع یابی و سورسینگ کالا وجود دارند.

· انتخاب فروشنده معتبر: پس از این که از محصول وارداتی مطمئن شدید، باید به دنبال منبع مناسبی برای خرید کالا باشید. اعتبارسنجی فروشنده ها و کارخانه ها، بازرسی کالا در چین و منبع یابی از جمله خدمات ویژه ما در چین میباشند.

· دریافت نمونه کالا: دریافت نمونه کالا برای بررسی کیفیت و استانداردهای موجود را فراموش نکنید. بازرسی کالا قبل از عقد قرارداد تو گروه ققنوس هم میتواند این اطمینان خاطر را به شما بدهد که محصول در چه وضعیتی قرار دارد.

· دریافت پروفرما: دریافت پروفرما از فروشنده کالا امری ضروری برای واردات کالا از چین است. شما میتوانید از چندین فروشنده این فاکتور را دریافت و با بهترین آنها، قرارداد ببندید.

· ارسال حواله به چین: در حال حاضر، مناسب ترین حواله از نظر قیمت و کارمزد، حواله یوان چین میباشد.

· حمل کالا از چین: حمل بار هوایی و حمل دریایی از چین، بهترین روش های حمل کالاهای وارداتی به ایران میباشند که بسته به نوع کالا و شرایط خود، میتوانید از سرویس حمل بار ققنوس با قیمتی بسیار مقرون به صرفه استفاده نمایید.

· ترخیص کالا: آخرین مرحله واردات کالا به ترخیص آن از گمرک اختصاص دارد. برای ترخیص کالا ابتدا باید نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید و پس از آن، باقی مراحل را طی نمایید.

بهترین روش حمل کالای وارداتی از کشور چین

در حال حاضر، حمل بار هوایی از چین به ایران، به یکی از اصلی ترین روش های واردات کالا از این کشور تبدیل شده است. امکان حمل و واردات از چین توسط روش های حمل و نقل دریایی و ریلی هم وجود دارد، اما از آنجا که پروازهای متعددی بین چین و ایران فعال است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات ارائه میدهند، حمل بار هوایی یکی از بهترین، سریع ترین و امن ترین روش ها برای ارسال کالا به ایران است.

ایرلاین های متعددی از جمله ایران ایر، قطر ایرلاین، ماهان، ترکیش ایرلاین و امارات دارای پرواز از شهرهای شنژن، پکن، شانگهای و گوانجو چین به فرودگاه امام خمینی میباشند که هر کدام تعرفه ها و شرایط ویژه خود را دارند. اگر شما هم به دنبال حمل سریع بار هوایی از شهرهای اصلی چین با قیمتی رقابتی هستید، گروه ققنوس با برخورداری از دفاتر فعال در این کشور، بهترین خدمات حمل و نقل هوایی و حتی دریایی و ریلی را به مشتریان خود ارائه میدهد. شما عزیزان میتوانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ققنوس در ارتباط باشید.

کلام آخر

با توجه به این که میدانیم واردات کالا از چین تا چه اندازه مورد توجه تجار و بازرگانان ایرانی است و ترخیص کالا چقدر میتواند دشوار و زمان بر باشد، گروه ققنوس با ارائه خدمات وسیع در تمامی مراحل واردات کالا اعم از خرید کالا و اعتبارسنجی فروشنده، بازرسی کالا در چین، حمل و نقل دریایی، حمل بار هوایی و ریلی و ترخیص کالا از گمرک همراه وارد کنندگان عزیز است تا بتوانند به راحتی محصولات مورد نظر خود را خریداری و در ایران تحویل بگیرند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیگر خدمات ما در زمینه خرید از سایت های خارجی، انجام حواله یوان و.. میتوانید به وبسایت www.fnxshipping.com مراجعه نمایید.

:
:
:
آخرین اخبار