تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۵۶۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کفپوش صنعت آریا، مجری کفپوش‌های صنعتی اپوکسی و پلی یورتان در خاورمیانه

ما، تمام ماشین‌ها و وسایلی که در اطرافمان هستند به نحوی با کفپوش‌ها تماس داریم. هر روز بر روی کفپوش راه می‌رویم، با خودرو از روی آن عبور می‌کنیم و ماشین‌آلاتمان بر روی کفپوش‌ها قرار دارند. با توجه به اهمیتی که کفپوش‌ها دارند، در این مقاله بهترین انواع کفپوش های صنعتی و فضاهایی که می‌توانند در آنجا استفاده شوند را بررسی می‌کنیم. برای اجرای کفپوش صنعتی گزینه‌های مختلفی وجود دارد ولی در هر فضا شرایطی وجود دارد که در آن شاید یک یا دو گزینه، عملکرد بسیار بهتری از سایرین داشته باشد و بنابراین اجرای صحیح و مهندسی کفپوش‌ها جزییات بسیار زیادی دارد. در ادامه برخی از کفپوش‌های صنعتی و سایر محصولات قابل اجرا توسط شرکت کفپوش صنعت آریا را با هم بررسی می‌کنیم.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یک انتخاب بسیار محبوب برای محیط های کاری صنعتی است. از جمله دلایل اصلی این انتخاب، به دلیل تطبیق پذیری بالا با محیط‌های مختلف و دوام بسیار بالای کفپوش اپوکسی است. کفپوش اپوکسی می تواند در برابر ترافیک مداوم و سنگین مقاومت کند، به راحتی تمیز می شود و نگهداری و ترمیم آن ساده است. 

کفپوش اپوکسی بسیار مقاوم است، زیباست، ضد آب بوده و دارای تنوع رنگ و زیبایی بالایی می باشد. از دیگر مزایای کفپوش اپوکسی می توان به کیفیت و مقاومت آن در برابر شرایط سخت محیطی اشاره کرد که قابل استفاده در کلیه کفپوش های بتنی، سیمانی، سنگی، کاشی و ... می باشد. البته لازم به ذکر است که قبل از اجرا روی زمین، سطح آن باید صاف و تمیز باشد. کفپوش های اپوکسی عمدتاً برای پوشش سطوح بتنی راهروها و سایر سطوحی که باید ظاهری زیبا و شفاف داشته باشند استفاده می شود. کفپوش اپوکسی را می توان در منزل نیز استفاده کرد ولی عمده استفاده آن در کارخانجات، بیمارستان‌ها، انبارها، اتاق عمل، پتروشیمی‌ها، آزمایشگاه‌ها، پارکینگ‌ها و محیط‌های صنعتی است.

کفپوش بتنی

کفپوش بتنی صیقلی که به دلیل دوام عالی و ظاهر جذاب شناخته شده است، به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است. این کفپوش اغلب در رستوران ها، گالری های هنری و سایر املاک تجاری دیده می شود. با این وجود، به دلیل تطبیق پذیری کامل و گزینه هایی که برای طرح های مختلف دارد، اکنون برای ساخت و ساز ساختمان های مسکونی نیز استفاده می شود.

به دلیل دوام و ظاهر جذاب، کفپوش بتنی صیقلی اکنون به جایگزینی محبوب برای گزینه های مختلف دیگر مانند چوب سخت و فرش تبدیل شده است.

هزینه بتن را می توان به دو صورت در حین یا بعد از جاگذاری پرداخت کرد. در اجرا از پودر میکروسیلیکون، سوپرلوبریکانت کربوکسیلات و دانه بندی کافی و همچنین قالب گیری خوب و بدون وقفه استفاده می شود. در روش پس از اجرا، در صورت امکان، می توان با استفاده از ملات تعمیری برای زیر پایه بتن و تغییر شکل های بزرگ به این امر دست یافت.

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمین اصلاح شده تولید و عرضه می شود و یکی از انواع کفپوش های اپوکسی می باشد. در ساختار این محصول از یک عامل شیمیایی آلی استفاده شده است که الکتریسیته ساکن را از سطح پوشش به منابع تخلیه الکتریسیته ساکن (منبع زمین) هدایت می کند. این محصول کاربرد گسترده‌ای در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و کارخانجات دارد.

از جمله ویژگی‌های کفپوش آنتی استاتیک می‌توان به زمان خشک شدن نهایی تا رسیدن به بالاترین مقاومت و استحکام 25 روزه، حداقل دمای پخت 10 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای پخت 40 درجه سانتی گراد اشاره کرد.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش PVC

کفپوش وینیل که به عنوان نوعی کفپوش صنعتی نسبتاً جدید است، اکنون در سراسر جهان به تولید انبوه می رسد. برای کسانی که بودجه کمی دارند، گزینه خوبی است زیرا نبستا مقرون به صرفه است. کفپوش وینیل نیز نگهداری آسانی دارد و مقاومت خوبی در برابر لغزش دارد.

ملات ضد اسید فوران

به طور کلی محلول های ضد اسید مورد استفاده در ساختارهای ضد اسید دو یا سه قسمتی هستند و در اثر واکنش های شیمیایی سخت می شوند. پس از مخلوط شدن مواد تشکیل دهنده ملات، واکنش شیمیایی آغاز می شود. مانند تمام واکنش های شیمیایی، سرعت واکنش به دما بستگی دارد. هر چه دما در هنگام اختلاط و در نهایت در حین استفاده بیشتر باشد، سرعت واکنش بیشتر و محلول سریعتر خشک می شود. برعکس هر چه دما کمتر باشد ملات کندتر خشک می شود یا به عبارت دیگر سرعت واکنش کندتر می شود.

از کاربردهای رایج ملات ضد اسید فوران در پوشش محافظتی کارخانه‌های تولید اسید سولفوریک، پوشش محافظتی مخازن نگهداری سولفور، پوشش محافظتی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، پوشش محافظتی در نیروگاه‌های مختلف، پوشش محافظتی در صنایع فلزی و متالورژی و کاربردهای در محیط‌های صنعتی دیگر است.

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان یکی دیگر از انواع کفپوش پلیمری است که انعطاف بالاتری نسبت به اپوکسی دارد و برای شرایط فضای باز با تابش مستقیم خورشید، برای فضاهای سرد و فضاهای ورزشی، مناسب‌تر است. یکی دیگر از کاربردهای رایج کف های پلی اورتان در اتاق های انجماد است. اپوکسی ها وقتی دما به زیر صفر سلسیوس می رسد ممکن است کمی شکننده شوند ولی کفپوش پلی یورتان به دلیل خاصیت ارتجاعی خاصی که دارد کاملا مناسب این فضاهاست.

بخشی از رزومه شرکت کفپوش صنعت آریا

افتخار شرکت کفپوش صنعت آریا این است که در این صنعت قدمی هر چند کوچک اما پر ثمر در مسیر رشد و شکوفایی پوشش‌های صنعتی برداشته‌ است و خدمت‌گزاری متخصص و کارآمد به همراه رزومه خوب و پر رنگ در کنار صنعت‌گران بوده است. از جمله نمونه‌ کارهای این شرکت می‌توان به کفپوش بازار بزرگ کیش، کفپوش اپوکسی وزارت نیرو، کفپوش آنتی استاتیک صنایع هوا و فضا، کفسازی گمرک بندر انزلی، کفپوش بیمارستان شهید چمران، کاشی کاری ضد اسید پتروشیمی بندر امام، کفپوش پلی یورتان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، کفپوش اپوکسی بهداشتی بیمارستان امام رضا، کفپوش اپوکسی صدا و سیمای تهران و... اشاره کرد.

:
:
:
آخرین اخبار