تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۵۵۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دوره آموزش برق خودرو بهتر است یا آموزش ECU؟

ممکن است شما هم یکی از افرادی باشید که به حوزه فنی مرتبط با خودرو علاقه مند است اما بین انتخاب دوره آموزش برق خودرو یا دوره آموزش ECU مردد است. درست است که پایه هر دو این دوره‌ها به خودرو برمی‌گردد، اما باید به این نکته هم دقت داشته باشید که مباحثی که طی هر یک از این کلا‌س‌ها مطرح می‌شوند، در مقایسه با همدیگر متفاوت است.

علاوه بر متفاوت بودن سرفصل این کلاس‌ها، آینده شغلی و موقعیت‌های کاری که برای هر کدام وجود دارد، در مقایسه با دیگری فرق می‌کند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه دوره آموزش ای سی یو و آموزش برق خودرو بپردازیم. در صورتی که شما هم در انتخاب یکی از این دو مردد هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با دوره آموزش برق خودرو

دوره آموزش برق خودرو، زیرمجموعه اتومکانیک به حساب می‌آید. طی این کلاس‌ها، شرکت کنندگان در مرحله اول به صورت تئوری اصول پایه‌ای را یاد می‌گیرند. سپس به پیاده سازی و عملی کردن آنچه آموخته‌اند تحت نظارت مستقیم استاد می‌پردازند.

 

بعد از گذراندن کلاس‌ها باید در آزمون نهایی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود شرکت کنید. در صورت قبولی در آزمون تئوری و عملی، موفق به کسب مدرک آموزش برق خودرو خواهید شد.

معرفی دوره باتری سازی، از زبان بهترین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تهران

کلاس های دوره آموزش برق خودرو که در بین برخی افراد با نام آموزش باطری سازی نیز شناخته می شود، یکی از دورهای رسمی فنی حرفه‌ای است و به شرکت کنندگان در این کلاس های آموزشی صفر تا صد برق خودرو، در پایان مدرک رسمی و معتبر با ارزش بین المللی ارائه می شود. ضمناً لازم است خاطر نشان کنیم که بازار کار این رشته با توجه به گسترش روز افزون استفاده از خودرو در کشور و به تبع آن نیاز بیشتر به تعمیرکار برق اتومبیل یا همان متخصصین تعمیر باتری و سیم کشی خودرو از رونق بالایی در کشور ایران و به خصوص شهرهایی نظیر تهران و دیگر شهرهای کشور برخوردار است.

معرفی دوره آموزش ECU

یکی از دوره‌هایی که زیرمجموعه اتومکانیک قرار می‌گیرد، دوره آموزش ای سی یو است. در نظر داشته باشید ecu، همان کامپیوتر خودرو است که وظیفه هماهنگ سازی و کنترل بخش‌های مختلف خودرو را بر عهده دارد. در طول برگزاری کلاس‌های این دوره، شما شرکت کنندگان عزیز به صورت کامل با ای سی یو و عملکرد آن آشنا خواهید شد.

همچنین در دوره آموزش ای سی یو کارآموزان مواردی همچون چگونگی ارتباط این قطعه با سایر بخش‌ها مانند سنسورهای برقی، خنک کننده، اکسیژن و... یاد گرفته و با نظارت اساتید باتجربه به صورت عملی انجام می‌دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که بعد از اتمام کلاس‌ها و آموزش، نوبت به امتحان نهایی می‌رسد. برای انجام این کار باید به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مراجعه و در آزمون شرکت کنید. پس از قبولی در امتحان می‌توانید به راحتی مدرک فنی و حرفه‌ای دوره ecu خودرو را دریافت نمایید.

معرفی دوره آموزش ECU از زبان آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دارالفنون

آموزش تعمیرات ایسیو یا ECU خودرو یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی ویژه بازار کار است. این دوره که جزو تخصصی ترین دوره های آموزشی در حوزه برق خودرو است، به واسطه بازار کار مناسب متقاضیان بسیار زیادی دارد.

نیاز شدید بازار به تعمیرکاران قطعه کنترل مرکزی خودرو (Electerical Contro Unit) دارالفنون ری، که یکی از پیشرفته ترین آموزشگاه ها در زمینه دوره های تعمیرات اتومبیل و ماشین در سطح تهران است، را ملزم ساخته تا با همکاری بهترین اساتید این حرفه به برگذاری دوره تعمیر ecu خودرو بپردازد.

با شرکت در این دوره شما به درک عمیقی از نحوه عملکرد ایسیو خودرو، نحوه ارتباط ایسیو با سنسورهای اکسیژن، سنسور میل سوپاپ، سنسور خنک کننده و سایر سنسورهای برقی اتومبیل رسیده و می توانید در صورت پیگیری به یکی از بهترین تعمیرکاران ECU خودرو تبدیل شوید.

مقایسه سرفصل‌های دوره آموزش ECU و دوره آموزش برق خودرو

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که در انتخاب بین دوره باطری سازی و ای سی یو تردید دارید، بهتر است برای آشنایی بیشتر با جزئیات هر یک از آن‌ها این بخش را از دست ندهید.


برخی از سرفصل‌هایی که طی دوره آموزش تعمیر ecu خودرو به آن‌ها پرداخته می‌شود، شامل موارد زیر می‌شوند:

· آموزش چگونگی تعمیر قطعاتی مثل: خازن، دیود، مقاومت و...

· تعمیر برندهای مختلف ای سی یو

· آموزش مبانی و اصول اولیه مربوط به تعمیرات ECU

· خواندن نقشه و نرم افزار

· آموزش مبانی مرتبط با ریمپینگ؛ از سرفصل‌های دوره ای سی یو خودرو

· آشنایی با نحوه کار ICهای ECU

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده، تنها برخی از مباحثی هستند که طی دوره به آن‌ها پرداخته می‌شود. در رابطه با دوره آموزش باطری سازی خودرو لازم است بدانید که این دوره در دو سطح مختلف به نام‌های دوره برق خودرو درجه 2 و درجه 1 برگزار می‌شود. تعدادی از سرفصل‌های این کلاس‌ها به شرح زیر می‌باشند:

· نصب و تعمیر سیستم صوتی خودرو

· آشنایی با سیستم امنیتی برق خودرو

· نحوه کارکرد سیستم توزیع و تامین برق؛ ازسرفصل‌های دوره آموزش برق خودرو

· تعمیرات برف پاک کن و هشدار دهنده‌ها

· چگونگی عملکرد سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

· آموزش کار با سیستم سوخت رسانی انژکتوری

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که کلاس‌های آموزش برق خودرو درجه 2، پیش نیاز گذراندن دوره برق درجه 1 می‌باشند.

کدامیک از دوره‌های آموزش باطری سازی خودرو یا آموزش ECU خودرو بازار کار بهتری دارند؟

یکی از مسائلی که ممکن است ذهن علاقه مندان به حوزه‌های فنی خودرو را به خود مشغول کند، وضعیت بازار کار این حوزه می‌باشد. در نظر داشته باشید که تولید ماشین چه در کارخانه‌های داخلی و چه در شرکت‌های خودرو سازی خارجی، روز به روز در حال افزایش است.

همچنین با گذر زمان به تعداد افرادی که تمایل به خرید خودرو دارند، اضافه شده است. با وجود موارد گفته شده و پررنگ شدن نقش این وسیله در زندگی افراد، قطعا نیاز نیروی متخصص در این حوزه هم بیشتر حس می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت که بازار کار برق کشی خودرو و ECU خودرو، تقریبا از رونق برابری برخوردار است.


تفاوت طول دوره آموزش ECU خودرو و دوره آموزش برق خودرو

مدت زمان برگزاری دوره، یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند روی تصمیم گیری جهت انتخاب شما عزیزان تاثیرگذار باشد. در نظر داشته باشید که هر دو این کلاس‌ها در سه قالب خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می‌شوند.

مدت زمان دوره آموزش برق خودرو بسته به تعداد روزهای برگزاری در طول هفته ممکن است بین 2 تا 8 هفته طول بکشد. در حالی که طول مدت دوره آموزش ای سی یو خودرو، بین یک هفته تا یک ماه شناور است.

شما عزیزان می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط و فاکتورهای گفته شده، بهترین و مناسب‌ترین مورد را انتخاب نمایید.

در دوره برق خودرو شرکت کنیم یا تعمیرات ایسیو؟

همانطور که می‌دانید دوره‌های مرتبط با آموزش اتومکانیک دارای تنوع بسیار زیادی است، از این رو است که بسیاری از مراکز آموزشی نظیر دارالفنون(آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در تهران) رشته‌های مختلف و متنوعی را در این زمینه ارائه می‌دهد.
توصیه می‌شود، پیش از ثبت نام در دوره، به آموزشگاه مراجعه کنید، ابزار و تجهیزات را ببینید و با اساتید دوره مشورت کنید.

· بر گرفته از وب سایت آموزشگاه برق خودرو فنی و حرفه‌ای دارالفنون: https://darr.ir/

:
:
:
آخرین اخبار