تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۵۵۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دندان مصنوعی برای افراد جوان ضرر دارد؟


ساخت دندان مصنوعی فوری برای جوانان از جمله شرایطی است که امکان دارد به آن نیاز پیدا شود. اغلب افراد گمان می‌کنند که دندان مصنوعی تنها برای افراد مسن ساخته می‌شود، در حالی که باید گفت این چنین نیست و گاهی‌اوقات جوانان نیز به دلایل مختلفی به دندان مصنوعی نیاز پیدا می‌کنند. همان‌طورکه می‌دانید دندان‌های سالم و زیبا در اعتماد به نفس افراد تاثیر بسزایی دارند و علاوه‌بر تاثیر آن‌ها روی ظاهر و زیبایی، سلامت دستگاه گوارش را نیز تضمین می‌کنند؛ از همین رو توجه به آن‌ها و سالم بودنشان اهمیت بسیار زیادی دارد.

دندان مصنوعی جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شود و ساختار آن به شکلی است که یک پایه پلاستیکی دارد که این پایه پلاستیکی روی لثه بیمار قرار می‌گیرد؛ بنابراین لازم است که فرد بعد از هربار غذا خوردن این پایه پلاستیکی را از دهان خارج کند و آن را شستشو دهد و دوباره از آن استفاده کند. دقت داشته باشید که اگر این نکات رعایت نشوند، ممکن است که تکه‌های غذا زیر پایه پلاستیکی دندان مصنوعی نفوذ کنند و پاک نشوند که همین موضوع بستر را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کند.

چه زمان از دندان مصنوعی استفاده می‌شود؟

افزایش سن از جمله شرایطی است که می‌تواند منجر به از دست رفتن دندان‌ها شود، اما گاهی‌ اوقات شرایطی پیش می‌آید که افراد جوان نیز دندان‌های خود را از دست می‌دهند که این شرایط می‌تواند برای مثال وارد شدن ضربه به دهان و دندان باشد. در چنین موقعیتی افراد می‌توانند به‌عنوان جایگزین دندان‌های طبیعی خود از دندان مصنوعی استفاده کنند.


از دیگر شرایطی که ممکن است به دلیل آن‌ها لازم باشد افراد جوان از دندان مصنوعی استفاده کنند، می‌توان به بیماری‌های لثه مانند پریودنتیت، جنجویت و ... اشاره کرد. ساخت دندان مصنوعی فوری برای جوانان در جهت پر کردن فضای خالی بین دندان‌ها و جلوگیری از کج شدن سایر دندان‌ها و حل کردن مشکل حرف زدن نیز از دیگر شرایطی هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

انواع دندان مصنوعی

دندان مصنوعی خود انواع مختلفی دارد که می‌توان از هر کدام آن‌ها در شرایط خاصی استفاده کرد. در ادامه به بررسی انواع این دندان می‌پردازیم تا با شرایط استفاده از هر یک آشنا شوید.

دندان مصنوعی کامل

گاهی‌اوقات شرایطی پیش می‌آید که دندان‌های هر دو فک بالا و پایین از بین می‌روند، بنابراین در چنین شرایطی دندان‌پزشک انجام دندان مصنوعی کامل را به بیمار پیشنهاد می‌دهد. برای انجام این کار دندان‌پزشک ابتدا هردو فک بالا و پایین را قالب‌گیری می‌کند و متناسب با قالب گرفته شده دندان مصنوعی را برای فرد می‌سازد. این نوع از دندان مصنوعی معمولا به‌شکل متحرک ساخته می‌شود.


دندان مصنوعی جزئی

برخی از مواقع فقط یک یا چندتا از دندان‌ها در فک بالا و فک پایین از بین می‌روند؛ از همین رو دندان‌پزشک انجام دندان مصنوعی جزئی را پیشنهاد می‌دهد، البته دندان مصنوعی جزئی خود به دو دسته دیگر تقسیم می‌شود که این دو دسته عبارتند از:

دندان مصنوعی جزئی متحرک: این دندان‌ها معمولا به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که دندان‌پزشک آن‌ها را با استفاده از یک گیره به دندان کناری وصل می‌کند و ویژگی که دارد این است که می‌توان آن را به‌سادگی از فک جدا کرد و شستشو داد. این نکته را درنظر بگیرید که نفوذ غذا زیر دندان‌های مصنوعی می‌تواند مشکلات دیگری را به همراه داشته باشد.

دندان مصنوعی جزئی ثابت: دندان‌پزشک می‌تواند دندان مصنوعی جزئی را با استفاده از چسب مخصوص دندان به فک بچسباند. در صورتی که این کار انجام شود، دندان مصنوعی مانند دندان طبیعی خود شما خواهد شد و زیبایی و کارایی بهتری نیز خواهد داشت. باید اضافه کرد که قیمت دندان مصنوعی جزئی ثابت نسبت به متحرک کمی بیشتر است.

معایب دندان مصنوعی برای جوانان

همان‌طورکه گفته شد، گاهی‌اوقات شرایط به‌گونه‌ای رقم می‏خورد که لازم است ساخت دندان مصنوعی فوری انجام شود. حال سوالی که پیش می‌آید، این است که آیا دندان مصنوعی برای جوانان معایبی دارد یا خیر که در پاسخ باید گفت این درمان از معایبی نیز برخوردار است که عبارتند از:

· اگر دندان‌های مصنوعی استاندارد نباشند، به‌خوبی روی لثه بیمار قرار نمی‌گیرند و همین موضوع باعث می‏شود که ظاهر شما دچار تغییرات بدی شود.

· اگر درمان دندان مصنوعی به‌درستی انجام نشود، ممکن است ساختار فک نیز دچار مشکل شود.

· دندان مصنوعی که به‌خوبی ساخته نشود، روی فک پایین لیز می‌خورد و مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.

قیمت دندان مصنوعی برای افراد جوان

در رابطه با قیمت دندان مصنوعی برای افراد جوان نمی‌توان نظر قطعی و دقیقی داد، زیرا برای تعیین هزینه این درمان باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشت. برای مثال نوع دندان‌ مصنوعی و موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله مواردی هستند که در قیمت دندان مصنوعی تاثیر دارند. حال برای آنکه شما از قیمت دقیق دندان مصنوعی مطلع شوید، باید به کلینیک مراجعه کنید تا پس از بررسی‌های لازم هزینه دقیق درمان به شما اعلام شود.

چگونه احتمال معایب دندان مصنوعی برای جوانان را کاهش دهیم؟

برای آنکه معایب دندان مصنوعی را به‌ حداقل برسانید، لازم است که انجام این درمان را به یک متخصص واگذار کنید، از همین رو باید بهترین کلینیک دندانپزشکی را انتخاب کرد.


با توجه به این موضوع ما به شما عارف کلینیک را پیشنهاد می‌دهیم. این مجموعه بهترین دندان‌پزشک‌ها و کادر درمان را در اختیار دارد و می‌تواند درمان را در بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه دهد. از همین رو نگرانی از بابت ساخت دندان مصنوعی فوری و استفاده از آن نداشته باشید، زیرا احتمال موفقیت این درمان در عارف کلینیک بسیار بالا است.

البته باید متذکر شد که این مجموعه علاوه‌بر کادر درمان و پرسنل حرفه‌ای، از محیط خوب و بهداشتی نیز برخوردار است. همان‌طورکه می‌دانید، رعایت بهداشت در درمان‌های دندان‌پزشکی بسیار اهمیت دارد، از همین رو عارف کلینیک اتاقی را به ضدعفونی کردن ابزارها اختصاص داده است. بنابراین تمام درمان و ابزارهای لازم برای هر درمان به‌صورت کاملا بهداشتی در اختیار پزشک و بیمار قرار می‌گیرند تا همه چیز به‌خوبی انجام شود.

حال اگر شما تصمیم به انجام درمان دندان مصنوعی دارید، می‌توانید هرسوالی از این درمان دارید را از مشاوران عارف کلینیک بپرسید. راه‌هایی که شما می‌توانید با این کلینیک ارتباط برقرار کنید عبارتند از تلفن تماس 02191008333، واتساپ 09108707575، اینستاگرام @arefclinic. بنابراین اگر می‌خواهید با این مجموعه در ارتباط باشید، می‌توانید یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

هرآنچه باید در رابطه با ساخت دندان مصنوعی فوری برای جوانان بدانید در این مقاله گفته شد و اکنون شما با این درمان، معایبی که دارد و راه‌های جلوگیری از معایب آن آشنا هستید. بنابراین می‌توانید با انتخاب یک کلینیک معتبر و حرفه‌ای این درمان را به بهترین شکل انجام دهید.

:
:
:
آخرین اخبار