تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۵۴۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پویش همراهان سفر ایمن در پایانه‌های مرزی خوزستان اجرا می‌شود

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در ایام اربعین حسینی پویش همراهان سفر ایمن در راستای کاهش حوادث رانندگی در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه اجرا می شود.

محمد جولانژاد اظهار داشت:این طرح با آغاز سفر زائران اربعین حسینی از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ماه در پایانه های مرزی خوزستان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زائران اربعین حسینی، با خودروی شخصی به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه کرده و راهی کربلا می شوند افزود:این زائران پس از بازگشت و ورود به خوزستان راهی شهرها و استان های خود شده و در مسیر بازگشت توقفی در استان خوزستان ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: رویکرد اصلی پویش همراهان سفر ایمن ، آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی است.

وی گفت: در این پویش تلاش می شود از ظرفیت های هنری برای ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، حفظ شعائر و ارزش های دینی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی زائران اربعین حسینی(ع) با فرهنگ عاشورا و اربعین همچنین کمک به احیای مراسم و آئین های قدیمی مرتبط با فرهنگ اربعین حسینی استفاده شود.

جولانژاد ادامه داد: علاوه بر زائران خودروهای شخصی، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از مخاطبان اجرای این پویش هستند.

وی گفت:به منظور کاهش حوادث رانندگی برای زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت با استفاده از قابلیت های مختلف فرهنگی و هنری، موضوع های مهمی چون خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی همچنین رانندگی در شب به جامعه هدف آموزش داده می شود.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرکاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

پیش بینی شده در اربعین امسال ۲ میلیون زائر از این ۲ گذرگاه راهی کربلای معلا شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار