تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۵۴۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا امروز علی رغم هشدار‌های افزایش دما تعطیل نشد؟
از ۱۵ مرداد هواشناسی نسبت به افزایش دمای ۵۰ درجه در اکثر نقاط استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد، اما چرا علی رغم هشدار‌ها تعطیلی اعلام نشد؟
 هواشناسی خوزستان از روز شنبه نسبت به افزایش دما و وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر هشدار سطح نارنجی صادر کرد که از روز یکشنبه ۱۶ مرداد تا جمعه ۲۱ مرداد در مناطق جنوب غربی، غربی و بخش‌هایی از مرکز و شمال خوزستان دمای ۴۹ و ۵۰ درجه دور از انتظار نیست.

همچنین در هشدار سطح نارنجی شماره ۱۸ روز شنبه وقوع دما‌های ۵۰ درجه و بالاتر درمناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان ذکر شده بود.

از دیروز گمانه زنی‌هایی در فضای مجازی منتشر شده بود که احتمالا به دلیل این افزایش دما فردا تعطیل اعلام می‌شود اما تا آخر شب نه خبری از برگزاری نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان شد و نه صدور اطلاعیه از سوی استانداری و همین مسئله موجب شد امروز به سراغ هواشناسی برویم و جویا شویم که چرا امروز تعطیل اعلام نشد؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان در این خصوص گفت که احتمالا امروز گرم‌ترین روز سال نسبت به سایر روز‌ها در سراسر خوزستان خواهد بود و وقوع دما‌های بالای ۵۰ درجه در سراسر استان دور از انتظار نیست.

او گفت: البته تاکنون دمای بالای ۵۰ درجه در استان رخ نداده و احتمالا از بعد از ظهر ساعت ۱۵ افزایش دما بالاتر از ۵۰ درجه خواهد بود.

محمد سبزه زاری همچنین یادآور شد: از دیروز تصمیمی مبنی بر تعطیلی ادارات وجود نداشت، زیرا تنها در صورتی تعطیلی اعلام می‌شود که دمای هوا ساعت ۱۰ یا ۱۱ صبح به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد برسد و این مسئله موجب فشار بیش از اندازه به شبکه برق می‌شود.

آقای سبزه زاری همچنین افزود: در برخی مواقع از ساعت ۱۲ دما به بالاتر از ۵۰ درجه می‌رسد که از پیش نیز تعطیلی ادارات در این ساعت اعلام می‌شود، اما امروز تاکنون شرایط مانند هر روز است.


مرجع / باشگاه خبرنگاران
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
سلام تعطیلی خوزستان از تهران دستور می گیره مسئولان خوزستانی بدون اجازه تهرانی ها اب هم نمیخورند
:
:
:
آخرین اخبار