تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۵۲۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داورزنی:تیم ملی والیبال روی ریل موفقیت است
 رییس فدراسیون والیبال گفت: تیم ملی روی ریل موفقیت است و کار خود را به درستی انجام می دهد و از این بابت نگران نیستیم.

 محمدرضا داورزنی روز یکشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات والیبال خوزستان که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد بیان کرد: خوزستان سابقه بسیاری در والیبال دارد، اما چند سالی است که از عرصه والیبال ملی خارج شده و جایگاهش را در کشور از دست داده است در حالی که در شهرهای مختلف آن مثل دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان، شوشتر و ... استعدادهای نابی وجود دارد لذا از هیات والیبال استان می خواهیم که مجدد نقش خود را در توسعه والیبال ملی ایفا کند.

وی با بیان اینکه در خوزستان استعدادهای زیادی همچون موسوی، شریفات و محمدزاده وجود دارد افزود: اتفاقاتی همچون کرونا و وقوع سیل در خوزستان سبب شد تا والیبال به دست فراموشی سپرده شود اما از این به بعد این بهانه‌ها پذیرفتنی نیست و فعالیت والیبال استان باید به طور جدی ادامه داشته باشد. 

خوزستان استعدادهای خوبی در رشته والیبال دارد

رییس فدراسیون والیبال گفت: با توجه به انتخاب آقای شاهرخی برای هیات والیبال خوزستان و وجود آقای بنی تمیم (مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان)که از چهره های بسیار خوب مدیریت ورزش کشور هستند، انتظار داریم که والیبال استان فعال شود. هر چند مردم خوزستان در بعضی از بخش ها نیاز به توجه بیشتری دارند اما معتقدم این استان محروم نیست و از ظرفیت های نیروی انسانی و اقتصادی خوبی برخوردار است که باید به درستی از آنها استفاده شود.

وی ابیان کرد: انتظار داریم که از ظرفیت و استعدادهای خوزستان در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آقایان و بانوان و همچنین والیبال ساحلی به خوبی استفاده شود تا در آینده نه چندان دور شاهد حضور مجدد خوزستانی ها در تیم‌های ملی باشیم.

داورزنی با بیان اینکه در یک دوره سه یا چهار ساله می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در والیبال خوزستان بود ادامه داد: حضور یک تیم از خوزستان در سوپرلیگ و یا دسته یک کشور موتور محرکی برای ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان خواهد بود تا تلاش خود را بیشتر کنند. ما اگر الان از آقای شاهرخی بخواهیم که در سوپرلیگ تیمداری کند یک انتظار دور از دسترس است اما می توان در لیگ یک و زیرگروه تیمداری کرد همچنین مسابقات لیگ های داخلی و قهرمانی استان را برگزار و حضور جدی تری در مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف داشت.

باید ۲ سال دیگر به سعید شاهرخی فرصت داد

وی افزود: نمی‌توان ارزیابی دقیقی از عملکرد چهار سال قبل آقای شاهرخی (رییس هیات والیبال خوزستان)داشته باشیم زیرا ۲ سال آن با کرونا همراه شد و در عمل در هیات استان حضور نداشت اما مجدد و با رای اعضای مجمع این فرصت برای وی فراهم شده تا برنامه‌های خود را اجرایی کند. فکر می کنم با توجه به شرایط خوب اداره کل و همدلی به وجود آمده بین والیبالی‌های استان، باید ۲ سال دیگر به آقای شاهرخی فرصت داد.

رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: با حساسیتی که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون دارد به این صورت نیست که والیبال رها شود تا بخواهیم چهار سال دیگر این هیات را ارزیابی کنیم. طبیعی است مسیر حرکت آقای شاهرخی باید روی ریل باشد تا این قطار به مقصد برسد همچنین باید بگویم که نگاه فدراسیون نسبت به هیات استان حمایتی است.

وی در خصوص شرایط بازنشستگی خود و اینکه در این فدراسیون خواهد ماند یا خیر افزود: تا زمانی که امکان داشته باشد خدمت می‌کنم و هر زمان این امکان به دلیل منع قانونی وجود نداشته باشد فرد دیگری این مسیر را دنبال خواهد کرد. تا الان این توفیق را داشته‌ام در خدمت مردم عزیزمان باشم و با توجه به شرایط موجود احتمالا تا پایان دوره چهار ساله‌ام در خدمت مردم خواهم بود.

داورزنی درباره عملکرد تیم ملی در لیگ جهانی گفت: قرار گرفتن در رده هشتم آن هم در بین ۱۶ تیم جهان با توجه به شرایطی که داریم نتیجه خوبی به شمار می‌رود لذا بدون شک از بهروز عطایی حمایت می‌کنیم.

تا چه موقع باید افرادی همچون موسوی، معروف و ... در تیم ملی باشند؟

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از بازیکنان باتجربه در تیم ملی استفاده نمی‌شود افزود: تا چه موقع باید افرادی همچون موسوی، معروف و ... در تیم ملی باشند؟ ما قرار است تیم را برای المپیک بعد آماده کنیم؛ موسوی، معروف، غفور و دیگر بازیکنان برای تیم ملی زحمت کشیدند اما الان بحث خداحافظی آنها مطرح نیست و هنوز می‌توانند برای والیبال ملی نقش آفرینی کنند اما ما سعی کردیم مثل همه کشورهای دنیا به جوانان فرصت دهیم. 

رییس فدراسیون والیبال گفت: در لیگ جهانی امسال تیم های لهستان، ایتالیا، صربستان و بیشتر کشورها نسل جدیدی را رونمایی کردند و ما هم سعی کردیم به بازیکنانی فرصت دهیم که می توانند برای ۱۰ سال آینده والیبال ملی نقش آفرینی کنند. جوانانی که اکنون ۲۰ یا ۲۱ سال سن دارند تا سن ۳۰ سالگی و یا بعضی تا ۳۴ سالگی می توانند به والیبال ملی کمک کنند اما سوال اینجاست که این فرصت چه موقع باید برای جوانان فراهم شود تا توانایی خود را نشان دهند؟. در هشت بازی که در لیگ جهانی انجام دادیم چهره های جدیدی را دیدیم، بازیکنانی که برای نخستین بار در این سطح از مسابقات دست به توپ شدند.

وی در این خصوص که آیا امکان حضور بازیکنان قدیمی در تیم ملی وجود دارد بیان کرد: هر موقع کارد فنی تشخیص دهد حتما از ظرفیت های والیبال ملی استفاده خواهیم کرد اما مهم پشتوانه سازی برای تیم های ملی است. هم اکنون ۲ تیم ملی خوب داریم. تیمی که اکنون در لهستان است و تیمی که اکنون در تهران خود را برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی آماده می‌کند. ۱۵ سال پیش پنج تا ۶ بازیکن داشتیم که در هر مسابقه‌ای حضور داشتند اما الان برای هر رویدادی یک تیم جدید می‌فرستیم و این نشان از ظرفیت والیبال ملی ما است بنابراین در مسابقات مهم جهانی و آسیایی باید به جوانان فرصت دهیم تا کسب تجربه کرده و برای انتخابی المپیک و خود المپیک آماده شوند.

منتظر بودجه دولت نیستیم

داورزنی گفت: ما بودجه‌ فدراسیون را خودمان تامین می‌کنیم و اصلا نگاهمان به این نیست که دولت چقدر به ما پول می‌دهد. پولی که وزارت ورزش به ما می‌دهد شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد فعالیت‌های ما باشد لذا توجه ما بیشتر به ظرفیت‌های غیردولتی کشور است. ما از حامیان مالی و عملیاتی که خودمان در والیبال انجام می‌دهیم کسب درآمد می‌کنیم و بر این اساس تا المپیک پاریس برنامه ریزی کرده‌ایم و اصلا متنظر بودجه دولت نیستیم.

گفتنی است مجمع انتخاب رییس هیات والیبال خوزستان روز یکشنبه برگزار و سعید شاهرخی به مدت چهار سال هدایت این هیات را به دست گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار