تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۵۲۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانش آموزان خوزستانی می توانند به صورت رایگان مهارت بیاموزند
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طبق دستور وزارتخانه تا سقف ۱۰۰ هزار نفر در استان می توانند به صورت رایگان مهارت فرابگیرند و دانش آموزان می توانند از این فرصت در تابستان استفاده کنند.

  حجت الاسلام رضا کلاه کج شنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش از این فرصت استفاده کند و در تعامل با اداره کل ارشاد دانش آموزان را برای حضور در این کلاس ها راهنمایی کند، این اداره کل هزینه مربیان را تقبل کرده است و مهارت به صورت رایگان به فرد آموزش داده می شود.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان می تواند انجام دهد تامین سالن است و اداره کل ارشاد تجهیزات پخش فیلم را در این مکان ها فراهم  می کند تا دانش آموزان از این فضاها برای تماشای فیلم استفاده کنند.

کلاه کج اظهار داشت: در استان یکصد سالن وجود دارد که مجهز هستند اما به دلیل محدودیت های مصرف برق نمی توان از آن ها بهره برداری کرد، اگر استانداری خوزستان کمک کند و برق مود نیاز این سالن ها را فراهم کند می توان برای آموزش و مهارت آموزی دانش آموزان از این سالن ها استفاده کرد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش خوزستان در تعامل با یکدیگر می توانند زمینه را برای ایجاد اوقات فراغت مفیدی برای دانش آموزان استان فراهم کنند.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار داشت: متاسفانه به درستی از ظرفیت استان برای تربیت دانش آموزان استفاده نمی شود.
آقا رضا فتوحی بیان کرد: یکی از برنامه های دولت سیزدهم توسعه و آبادانی شهرستان های آبادان و خرمشهر است به همین منظور آموزش و پرورش پروژه های نیمه تمام این ۲ شهرستان را اعلام کند تا در سطح ملی برای تکمیل آن ها پیگیری های لازم انجام شود.

وی گفت: مدیران متولی در هر بخش آموزش و پرورش باید به دنبال حل مشکلات و مسائل و بهبود شرایط آموزشی استان باشند.

فتوحی ادامه داد: استانداری خوزستان در راه اندازی سالن های ارشاد برای برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی دانش آموزان  کمک می کند، اداراتی همچون ورزش و جوانان و اوقاف و تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی باید به آموزش و پرورش در تحقق برنامه های آن ها  کمک کنند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار