تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۵۲۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر ۷۹ درصد رشد کرد

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ترانزیت خودرو از این بندر ۷۹ درصد افزایش داشته است.

نورالله اسعدی  اظهار کرد: بندر خرمشهر مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق است و ترانزیت خودرو که بیشتر از حوزه خلیج فارس به مقصد کردستان عراق است از طریق این بندر انجام می‌شود.

وی از افزایش ۵۶ درصدی واردات کالا در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: تخلیه کالا در این بندر نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد رشد داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: تخلیه کالای کانتینری TEU در این بندر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

اسعدی توضیح داد: در سه ماه نخست امسال ۲۷۸ فروند شناور غیر کانتینری بالای یکهزار و زیر یکهزار تن به بندر خرمشهر تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

وی به ظرفیت‌های این بندر تجاری اشاره کرد و گفت: بندر خرمشهر با استفاده از ظرفیت منطقه تجاری - صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم را برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی دارد.

به گزارش مهر، بندر خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با دارا بودن ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت دارد.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار