تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نام‌نویسی زائران اربعین از روزهای آینده/ روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بدون ویزا به عراق سفر می‌کنند


احمد وحیدی گفت: از روزهای آینده ثبت نام عتبات عالیات در سامانه حج و زیارت آغاز می‌شود تا کسانی که قصد مشارکت دارند نام‌نویسی کنند.

وزیر کشور روز دوشنبه و در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران درباره آغاز ثبت نام زائران عتبات عالیات گفت: از روزهای آینده در سامانه حج و زیارت آغاز می‌شود و همه عزیزانی که قصد مشارکت در عتبات عالیات دارند می‌توانند نام‌نویسی کنند تا بدانیم برنامه‌های خود را برای چه تعدادی آماده کنیم.

احمد وحیدی درباره قیمت روادید هم گفت: امیدواریم با لغو روادید ‌و قولی که دوستان عراقی دادند مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و بر اساس تعهدی که طرف عراقی داده انشالله در ایام اربعین شاهد لغو روادید باشیم البته همین الان لغو روادید شده اما در تعداد محدودی شامل ۲ هزار و ۵۰۰ تا لغو  روادید روزانه است که این هم از طریق سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد.

پیش‌ثبت‌نام سفر اربعین امسال از ۱۰ تا ۳۱ تیرماه در سامانه سماح انجام می‌شود و ستاد مرکزی اربعین  برآورد کرده امسال  بیش از ۴ میلیون زائر ایرانی در این ایام داشته باشیم.

به گفته سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، انتظار می‌رود با بازگشایی مرز‌های زمینی، بخش اعظمی از زائران عتبات عالیات از مبادی مرزی شلمچه، چزابه و اروند رود به عراق سفر کنند که در این راستا باید برنامه ریزی‌های دقیق و مناسب برای تسهیل امور زائران اندیشیده شود.

 ستاد مرکزی اربعین همچنین در اطلاعیه ای از هموطنانی که قصد عزیمت برای زیارت اربعین دارند خواسته تا نسبت به وجود دست کم ۶ ماه اعتبار گذرنامه های خود اطمینان داشته باشند.

این دسته از هموطنان، به منظور جلوگیری از ازدحام در ایام اربعین از هم اکنون به اداره گذرنامه ناجا مراجعه و نسبت به تجدید گذرنامه اقدام کنند.

 طبق قوانین فرودگاهی، ۶ ماه اعتبار برای دارندگان گذرنامه عادی جهت خروج از کشور الزامی است.
همچنین به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، ستاد اربعین با هماهنگی وزارت بهداشت تزریق حداقل ۲ دُز واکسن کرونا را الزامی کرده است که البته هنوز وضعیت واکسیناسیون به صورت قطعی از سوی مسؤولان عنوان نشده و حتی ممکن است تزریق ۳ دُز واکسن کرونا مورد نظر قرار گیرد؛ چرا که پیش از این نیز نمایندگان وزارت بهداشت در ستاد اربعین تزریق ۳ دُز واکسن را الزامی دانسته و نسبت به آن تأکید داشتند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار