تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۵۲۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برق اداره محیط زیست و ایستگاه سنجش آلودگی هوای ایذه قطع شد
 رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: برای چندمین بار از سال گذشته تاکنون برق این اداره و ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا به دلیل آنچه که مصرف برق پس از وقت اداری عنوان شده قطع شد.

احمد امیری اظهار داشت: ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا در اداره حفاظت محیط زیست مستقر است و باید به صورت ۲۴ ساعته فعال باشد تا اطلاعات آلودگی هوا را مخابره کند.

وی افزود: برای فعالیت این ایستگاه یک دستگاه کولر نیز باید همواره روشن باشد.

امیری گفت: در حالی که استان با پدیده گرد و خاک روبرو است اداره برق اقدام به قطع برق اداره محیط زیست ایذه کرده و امکان ثبت داده آماری در مورد میزان گرد و خاک موجود در هوا وجود ندارد.

رییس اداره محیط زیست ایذه ادامه داد: هرگونه تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی یا عدم تعطیلی ادارات و نهادهای شهرستان با توجه به داده‌های ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا است.

امیری با بیان اینکه این ایستگاه باید به صورت ۲۴ ساعته فعال باشد تصریح کرد: خاموش و روشن شدن دستگاه و قطع مکرر برق موجب آسیب‌ به دستگاه سنجش آلودگی هوا می‌شود، کما اینکه چندی پیش این دستگاه دچار مشکل شد و چندین روز از دسترس خارج شد.

وی در پایان گفت: اداره برق ایذه اعلام کرده که قطع برق اداره محیط زیست ایذه  بنا به دستور مرکز استان و بر اساس دستورالعمل هیات دولت بوده اما انتظار داریم با هماهنگی از این پس شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

شهرستان ایذه با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸۳ کیلومتری اهواز در شرق خوزستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار