تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۵۲۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود امکانات رفاهی و تفریحی مهم‌ترین دلیل گرایش جوانان به اعتیاد است
 دریایی گفت: افزایش آموزش و آگاهی بخشی ضرورت اساسی در مبارزه با مواد مخدر و پدیده اعتیاد است.

عبدالحسن دریایی می‌گوید: در کشور ما نیز همانند سایر کشور‌ها مواد مخدر و پدیده اعتیاد به دلیل منافع اقتصادی و مالی برای برخی سوداگران مرگ وجود دارد و روز به روز نیز در جهان به انواع مختلفی در حال گسترش هست.

او افزود: در این مقوله حساس و مهم همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم با این آسیب که کانون خانواده و جوانان ما را مورد هدف قرار داده مبارزه جدی نمائیم، زیرا امکانات دولت، قوه قضائیه و نیروی‌های نظامی و انتظامی به تنهایی جواب نخواهد داد و مستلزم همکاری و مشارکت گسترده آحاد دستگاه‌ها هم هست.

آقای دریایی بر مردمی سازی و اجتماعی شدن مقوله مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و نقش سازمان‌های مردم نهاد با همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذی ربط در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را مهم ارزیابی کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هندیجان عوامل دخیل در شیوع پدیده اعتیاد را گرایش جوانان به اعتیاد، کمبود امکانات رفاهی و تفریحی، کمبود امکانات و فضای ورزشی، کمبود کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و انگیزشی و نابسامانی‌ها موجود در برخی خانواده و تحقیر نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

فرماندار هندیجان از مدارس و دانشگاه‌ها خواست افزایش آموزش و آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان از مضرات مواد مخدر و اعتیاد باید مورد توجه جدی دست‌اندرکاران آموزشی قرار بگیرد.

این مقام مسئول کشفیات مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ را ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم عنوان کرد که در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ مقدار ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر با همکاری و تلاش‌های نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی کشف و ضبط گردید.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار