تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۲۵۱۰۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات ورزش خوزستان جوابگوی توقعات مردم نیست
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اعتبارات ورزش خوزستان بسیار اندک و ناچیز است لذا نمی توانیم جوابگوی توقعات به حق مردم و جامعه ورزش باشیم.

 حمید بنی تمیم روز سه شنبه در مجمع انتخابات رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان که در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه متروپل اظهار داشت: ورزشکاران و هیات های ورزشی از ما تجهیزات می خواهند و در چنین شرایطی که دستمان بسته است نمی توانیم از هیات ها توقع زیادی داشته باشیم.

وی افزود: از استاندار ورزش دوست و رییس سازمان برنامه و بودجه استان انتظار داریم که به ورزش نگاه ویژه ای داشته باشند زیرا مطالبه به حق جامعه بوده و ارتباط مستقیمی با سلامت جسم و روح مردم دارد. امیدوارم این تریبون کمکی باشد تا اعتبارات کافی و به موقع به ورزش استان تخصیص داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در چند سال اخیر قانونی وضع شد که دستگاه ها نمی توانند به ورزش حرفه ای کمک کنند و باید در ورزش همگانی هزینه کنند اما من کمک به ورزش همگانی را نمی بینم. 

وی ادامه داد: وزارت نفت در بخش زیرساخت ها کارهای مفیدی برای استان انجام داده که جای تقدیر است اما نمی دانم در چه بعدی از ورزش همگانی هزینه می کند. ورزش استان خوزستان به دلیل همین قانون، به سرعت از ورزش دیگر استان ها عقب مانده است که جای تاسف دارد.

بنی تمیم گفت: در گذشته باشگاه ملی حفاری ۱۷ تیم لیگ برتری داشت اما این قانون باعث شد که این شرکت نتواند در بسیاری از لیگ های حرفه ای شرکت کند. کدام صنعت خصوصی را داریم که از آن ها بخواهیم به هیات های ورزشی ما کمک کند؟ 

وی افزود: این قانون به شدت ورزش خوزستان را تحت تاثیر قرار داده و امیدوارم با برنامه ریزی لازم آن دسته از شرکت هایی که باید در برخی رشته های لیگ برتری تیم داری کنند، کار خود را انجام دهند در غیر این صورت با این شرایط نمی توان انتظار زیادی از جامعه ورزش در بخش قهرمانی داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ضمن تبریک به جواد حردانی گفت: این تعداد رای نشان می دهد که اعضای مجمع از او توقع زیاری دارند و امیدوارم حردانی بتواند پاسخگوی این اعتماد باشد. خوزستان در رشته های ورزش جانبازان و معلولان دارای ظرفیت بالایی است که امیدوارم ما نیز در کنار این عزیزان به رسالت خودمان عمل کنیم.

وی افزود: هیات ورزش جانبازان و معلولان یکی از مهمترین و موثرترین هیات های ورزشی استان خوزستان بوده و جزو رشته های پر مدال ما به شمار می رود ضمن اینکه در مسائل اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

بنی تمیم گفت: عده ای تصور می کنند که برخی استان ها با ورزش بانوان مشکل دارند در حالی که اینگونه نیست و حضور خانم متقیان و مدال آوری در بالاترین قله ورزش یعنی پارالمپیک بر تمام حرف و حدیث ها خط بطلان می کشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با ابراز ناراحتی از وضعیت زیرساخت های ورزش استان افزود: متاسفانه زیرساخت های ورزش استان به شدت کهنه، مستهلک و نیازمند بازسازی هستند همچنین در برخی شهرها یک وجب سالن و زمین ورزشی وجود ندارد که این موضوع بسیار دردناک است. 

بنی تمیم گفت: به عنوان مثال روز گذشته به مینوشهر رفتم که به دلیل گرمای بیش از حد پنج دقیقه هم نتوانستم در سالن ورزشی آنجا دوام بیاورم لذا برای سر و سامان دادن به ورزش استان باید نگاه ویژه ای به این بخش شود.

مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان روز سه شنبه برگزار و جواد حردانی به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار