تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۴۷۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های گردشگری در سفر تابستانی به ترکیه


بی شک یکی از بهترین و اصلی ترین مراکز گردشگری ترکیه، شهرآنتالیا و مناطق تابعه آن است که به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین شهرهای ساحلی آسیا و خاورمیانه شناخته می شود. البته سواحل این شهر بسیار معروف هستند و به همین دلیل به عنوان مناطق توریستی از امکانات گردشگری زیادی نیز برخوردار هستند. بهترین خدمات تفریحی و اقامتی در ترکیه را می توان به وضوح در جاذبه های گردشگری این شهر مشاهده کرد، پس با ما همراه باشید تا با هم به بررسی و معرفی جاذبه های گردشگری این شهر بپردازیم.

موزه:

این موزه در تور آنتالیا سفر باتو ، همه چیز از عصر حجر و برنز گرفته تا بیزانس را به نمایش می گذارد، حتما از این موزه جامع و جامع دیدن کنید. تالار کاوش‌های منطقه‌ای دارای یافته‌هایی از شهرهای باستانی لیکرا (از جمله پاتارا و زانتوس) است، در حالی که تالار خدایان مجسمه‌های زیبایی از 15 خدای المپیک را به نمایش می‌گذارد که بسیاری از آنها در وضعیت خوبی هستند. ضمیمه کنید. مجسمه های زیادی در پرگه پیدا شده است، از جمله "سه افسونگر" و "زن رقصنده قوی" که اتاق اول را اشغال می کنند.

تابوت حاوی یکی از سگ های ترمسوس از قرن سوم نیز بسیار شگفت انگیز است. در طبقه بالا سکه ها و سایر مصنوعات طلا از آسپندوس، سیده و مناطق مختلف بیزانسی و عثمانی، از جمله انبار عیلام، که از حدود 2000 سکه لیسیایی تشکیل شده است، وجود دارد. این انبار در سال 1984 از ترکیه غارت شد و 15 سال بعد به ایالات متحده بازگردانده شد. این موزه در 2 کیلومتری غرب کالیچی قرار دارد.

بندر رومی:

بندر رومی در پای شیب کالیچی بزرگراه این شهر از قرن دوم قبل از میلاد تا پایان قرن بیستم بود، زمانی که یک بندر جدید در حدود 12 کیلومتری غرب انتهای Plaji Kaonyaalti ساخته شد. این بندر در دهه 1980 ساخته شد و در حال حاضر استراحتگاهی برای قایق‌های تفریحی و قایق‌های بادی است. یک آسانسور از صخره غرب Cumhuriyet Meydanı به سمت بندر پایین می آید.

این بندر مملو از باغ‌های چای، بارها، رستوران‌ها و کافه‌ها است. در بالا، در ضلع جنوبی جمهوریت میدانی، باغ‌های چای متعدد منظره‌ای از بندر را ارائه می‌دهند.

آبشار ماناوگات :

یکی از جاذبه های گردشگری این شهر بدون شک آبشارهای ماناوگات است. این آبشار از جنوب رشته کوه تارس سرازیر شده و به دریای مدیترانه می ریزد. از جمله عواملی که باعث جذابیت این آبشارها می شود می توان به رستوران های محلی زیبا و باغ های چای فراوان اشاره کرد. این آبشار در فاصله ۴ کیلومتری مگناوات قرار دارد. بیشتر گردشگران و گردشگرانی که وارد این منطقه می شوند مجبورند از کشتی ها و کشتی های تفریحی در این رودخانه و اطراف شهر سیده استفاده کنند. در مورد آبشار ماناوگات باید بدانید که این آبشار ارتفاع چندانی ندارد اما سرچشمه آن کف آلود است و آب این آبشار با سقوط از بالا صحنه جالبی را خلق می کند.

پرگا، حتی در خرابه ها شکوه و جلال را نشان می دهد

برای علاقه مندان به تاریخ، این شهر باستانی یکی از بهترین مکان ها است و می تواند پر از شگفتی باشد. ستون‌های بزرگ با سرستون‌های زیبا و دیوارهای بلند و گاهی فروریخته، آثاری هستند که می‌توانید در بازدید از پرگا منتظر دیدن آن‌ها باشید. قدمت این شهر به دوره هلنیستی می رسد، زمانی که یونانیان بر جهان باستان حکومت می کردند. در آن زمان پرگا یکی از زیباترین و باشکوه ترین شهرها بود. وجود مجسمه یک زن در میان خرابه ها نشان از جایگاه زنان و فعالیت آنها در امور اداری آن زمان دارد.

حمام رومی ها

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در سفر با تور استانبول ، این شهر بدون شک حمام های رومی بسیار معروف این شهر است. این حمام فضای بسیار زیبایی دارد که اگرچه امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می شود اما فضایی بسیار آرام دارد. در واقع حمام رومی در قسمت شرقی سیده قرار دارد. این حمام یا بهتر است بگوییم موزه یکی از بهترین مجموعه هایی است که آثار تاریخی و باستانی ترکیه در آن به نمایش گذاشته شده است.

پارک ملی کاراته پارک ملی Kartepe

به توضیح سایت سفر باتو ، یکی از جاذبه های طبیعی و بسیار دیدنی این شهر پارک ملی کاراتپه به معنای تپه سیاه است. اگر بخواهیم این تپه را در یک کلمه به خوبی توصیف کنیم، باید بگوییم که کاراته بیشتر شبیه مجموعه تاریخی سربازان است تا جاذبه های گردشگری این شهر! در این پارک ملی صخره های بسیار بزرگی وجود دارد که به خط باستانی تراشیده شده اند که یکی از مهم ترین بقایای تمدن باستانی و اصیل ترکیه است. بقایای اقامتگاه یکی از پادشاهان معروف باستانی به نام آسیتاوادا، کتیبه های باستانی قبایل فنیقی و هیتی در این پارک ملی از اتفاقات جالبی است که در آن رخ داده است. این پارک یکی از مناطقی بود که در طول جنگ های صلیبی، احزاب جنگ با یکدیگر درگیر شدند. اگر به این پارک سفر کردید، بازدید از مجسمه ها و مجسمه هایی را که تصویر حیواناتی مانند گاو و شیر یا حتی انسان را در خود جای داده اند، فراموش نکنید. البته لازم به ذکر است که این مجسمه ها به مرور زمان آسیب دیده اند و تنها قسمت هایی از آن باقی مانده است. در این پارک قلعه ای به نام تپراک کاله وجود داشت که حتی ارتش های اروپایی نیز از آن استفاده می کردند.

:
:
:
آخرین اخبار