تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۴۴۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار خرمشهر عزل شد
 شهردار خرمشهر با پنج رأی شورای شهر عزل و «‌عزیز ساعدی» باز هم به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

  عصر روز دوشنبه جلسه شورای شهر خرمشهر با حضور همه اعضا تشکیل و بررسی آئین نامه هیئت وزیران در رابطه با لزوم سکونت شهردار و خانواده به رأی گذاشته شد.

در این جلسه پنج عضو با عزل شهردار به خاطر عدم احراز سکونت موافقت کردند و «عزیز ساعدی» را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

«عبدالنبی پور خلف» رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در این جلسه گفت: ابتدایی‌ترین امر موضوع سکونت شهردار در شهر است که طبق آئین نامه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ هیئت وزیران، شهردار باید ظرف یک ماه بعد از انتصاب نسبت به سکونت به همراه خانواده اقدام کند اما در خصوص کمایی شهردار خرمشهر با وجود گذشت چند ماه در این رابطه ابهام وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر سکونت شهردار و خانواده در شهر احراز نشود بی شک عزل می‌شود، افزود: شهردار بدون اجازه شورا از شهر خارج می‌شود و ۲ فرزند ذکور دارد و یکی از فرزندان سابقه تحصیل در شهر را ندارد و در اهواز در حال تحصیل است.

پورخلف ادامه داد: عدم سکونت شهردار به همراه خانواده در خرمشهر محرز است و مشکلات متعددش در زمینه‌های مختلف اعم از مشکلات خانوادگی نباید مانع خدمات دهی در شهر شود.

رئیس شورای شهر خرمشهر نیز به‌کارگیری مشاوران غیر بومی اشاره کرد و گفت: به‌کارگیری مشاور غیر بومی در زمانی قابل قبول است که مشاور بومی کارآمد وجود نداشته باشد و جای سوال است آیا مشاوران غیر بومی باعث جذب سرمایه گذاران شهر شده‌اند؟

«مجید حیدری» عضو شورای شهر خرمشهر که مخالف عزل شهردار بود در این جلسه گفت: این جلسه شبیه کودتا است چون باید به شهردار اجازه دفاع داده شود و آن هم شهرداری که حقوق ۶ ماه معوق را تسویه کرده در زمانی که خدمات شهری رونق گرفته است.

وی با بیان اینکه وارد زمینی شدیم که متعلق به شخص دیگری است، افزود: پول تملک دارایی و هزاران زمینی که بدون طی کردن روند مالی تخصیص داده شده، موضوع ۶ میلیارد تومان صورت حساب که تحویل فردی شده که کمتر از ۴۰ درصد کار را جلو برده و همچنین اجرای پروژه در جاده نظامی که نزدیک ۸ میلیارد اعتبار در نظر گرفته داشته و یک سوم صورت جلسه ارائه شده و سایز موارد و پروژه‌های سوری موضوعات مهمی هستند که شورا باید در آنها ورود کند.

وی ادامه داد: در این جلسه چه با عزل یا عدم عزل موافق شود، تصمیم اشتباهی است چون هم اکنون و در زمانی که نزدیک عید است و چند اکیپ عمرانی قراراست وارد شهر شوند، احراز هویت در این شرایط مهم است.

حیدری در رابطه با سکونت شهردار خرمشهر گفت: همسر شهردار درخواست طلاق کرده و فرزند کوچک پیش همسر شهردار است و فرزند بزرگ نزد پدر سکونت دارد و نباید از این موضوع استفاده به نفع شود.

 این جلسه در حالی برگزار شد و به رأی رسید که شهردار غایب بود و از خودش دفاع نکرد و ۲ عضو جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

همچنین عصر روز دوشنبه (۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰) جلسه انتخاب شهردار برگزار شده بود و «عبدالامیر کمایی» با چهار رأی به‌عنوان شهردار منتخب خرمشهر معرفی شد.

همچنین «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان ظهر روز یکشنبه (۹ آبان ماه ۱۴۰۰) حکم شهردار را صادر و ابلاغ کرده بود.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار