تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۴۲۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به صرفه ترین و سریع ترین روش آب بندی پشت بام با مواد نانو
 یکی از مراحل مهم در ساختمان سازی آب بندی پشت بام می باشد. شرایط جوی در مناطق مختلف کشور باعث شده نیاز به آب بندی پشت بام امری مهم باشد. در صورتی که پشت بام به روش درستی آب بندی نشود موجب ورود آب از طریق پشت بام به داخل مصالح به کار رفته در سقف خانه می شود و علاوه بر سست کردن سقف بالای سر و امکان ریزش آن  بر روی اعضای خانواده، خسارت مالی ناشی از هزینه تعمیر مجدد را دارد. بنابراین آب بندی پشت بام با استفاده از مواد مناسب یکی از ضروری ترین کارهای ساختمانی برای حفظ امنیت خانواده و ساختمان است . 

اما بهترین روش آب بندی کدام است؟ 

عموماً سقف بیشتر خانه ها با قیر و ایزوگام آب بندی می شود. در ابتدا فقط قیر موجود بود و همه مردم با استفاده از قیر اقدام به آب بندی منزل خود می کرند.  بعدها ایزوگام ها که نوعی قیر آماده بودند و با دردسر کمتری آب بندی پشت بام را انجام می داد جایگزین قیر شد.

 

 اما هر دوی این مواد بخشی از فرآورده‌های نفتی هستند و معایب مشابهی دارند که شامل:

  •  مهم‌ترین علت نامناسب بودن ایزوگام و قیر سنگین شدن پشت بام است. خود این مواد وزن سنگینی را بر روی مصالح ایجاد می‌کنند و فشار زیادی را بر روی مصالح سقف خانه به وجود می‌آورد. 
  • ناکارآمد بودن این مواد بر روی پشت بام های موزاییکی یکی از دلایل استفاده نکردن از آنها است. قیر و ایزوگام بر روی پشت بام موزاییکی به راحتی به دلیل صیقلی بودن سطح موزاییک از بین میرود.
  •  دوام قیر و ایزوگام بسیار کم است.
  •  این مواد حالت کشسانی ندارند و معمولاً در اثر گرم و سرد شدن ترک می‌خورند و هزینه صرف شده برای آب بندی از بین خواهد رفت. 
  • ایزوگام و قیر قابلیت ترمیم ندارند اگر دچار ترک شود باید با تخریب پشت بام مجدد اقدام به استفاده از ایزوگام و قیر برای آب بندی پشت بام نمایید. 
  • رنگ این عایق های رطوبتی پشت بام تیره است بنابراین نور خورشید را به خود جذب می کنند و در تابستان به محیط داخلی خانه منتقل می‌کنند و باعث از دست رفتن انرژی خواهند شد.
  •  قیر و ایزوگام در هنگام اجرا گازهای سمی از خود را آزاد می‌کنند که برای افرادی که در ارتباط با آن باشند  بسیار مضر و برای محیط زیست نیز بسیار آلوده کننده است.

بهترین روش جایگزین قیر و ایزوگام چیست ؟ 

امروزه  با استفاده از تکنولوژی نانو محصولاتی برای آب بندی پشت بام تولید شده و به کار می رود. مواد آب بندی پشت بام نانو سطوح مختلف را در کمترین زمان آبگریز میکند. آبگریز شدن سطوح به این معنی است که این مواد مانند یک پوشش بر روی سطوح مختلف قرار می‌گیرند و اجازه نفوذ آب را بر روی مصالح به کار رفته نمی دهند. قطرات آب نمی توانند به سطح زیرین نفوذ کنند و بنابراین سطح آب بندی می شود. این پوشش ها که عایق هی رطوبتی نانو نام دارند کاملاً یکدست بدون درز و شکافت، یکنواخت با چسبندگی بالا کار آب بندی را انجام می دهند.

 برتری مواد نانو نسبت به ایزوگام و قیر در چیست؟ 

  1. مواد نانو وزن بسیار کمی دارند و فشار سنگینی را بر روی پشت بام ایجاد نمی‌کنند.
  2.  این مواد در جهت حفظ محیط زیست قدم بر میدارد و هیچ آسیبی برای محیط زیست و شخص استفاده کننده ندارند . 
  3. مواد آب بندی پشت بام در رنگ های مختلف سفید، رنگی و سیاه وجود دارند که بسته به سلیقه می‌توان از هر کدام استفاده نمود.
  4. مواد اب بندی پشت بام نانو انعطاف پذیر هستند و در مقابل سرما و گرما ترک نمی‌خورند و از بین نمی‌رود بنابراین دوام طولانی تر دارند تا سالها بدون تخریب باقی می‌مانند.
  5. اگر مشکلی در آب بندی با محصولات نانو به وجود بیاید نیاز به کندن نیست و این عایق رطوبتی قابل ترمیم جزئی می باشد.
  6. برای اجرای محصولات نانو به هیچ وجه نیاز به تخریب وجود ندارد.
  7. از مواد آب بندی نانو حتی برای ترمیم ایزوگام و قیر بدون تخریب نیز می توان استفاده نمود. 
  8.  مواد آب بندی پشت بام نانو بر خلاف عایق های سنتی بر روی تمامی سطوح قابل اجرا هستند.

20 ویژگی منحصر به فرد آب بندی  پشت بام با مواد نانو:

  1. آب بندی 100 درصدی  پشت بام 
  2.  مقاومت در برابر هرگونه ضربه و فشار فیزیکی 
  3. مقاوم در برابر اشعه UV خورشید 
  4.  مقاومت در برابر سرمای شدید در مناطق سردسیر 
  5. مقاومت در برابر ترک و شکستگی 
  6. اجرای بسیار سریع و آسان (در کمتر از یک روز پشت بام شما ۱۰۰ درصد آب بندی می شود )
  7.  مقاوم در برابر آتش
  8. عایق حرارتی پشت بام
  9. بازتاب نور خورشید تا ۴۰ درصد 
  10. چسبندگی بسیار بالا به انواع سطوح مختلف
  11. قیمت مناسب و  به صرفه نسبت به سایر عایق های رطوبتی پشت بام 
  12. مقاوم در برابر ایجاد نشست در ساختمان 
  13.  قابل اجرا بر روی پشت بام هایی که نشست آب به صورت جزئی دارند 
  14.  ایجاد ظاهر زیبا بر روی پشت بام 
  15.  مقاومت در برابر مواد شوینده اسیدی
  16. قابلیت اجرا بر روی سطوح فلزی و بام های شیب دار 
  17. مقاوم در دمای 120 تا 70- درجه 
  18. مقاوم در برابر خوردگی
  19. ضد جلبک و شوره زدگی
  20. عدم از بین بردن تنفس مصالح

مواد آب بندی پشت بام نانو بر روی چه مصاحی کاربرد دارد ؟

  • پشت بام موزاییکی
  • شیروانی های فلزی
  • پشت بام بتنی
  • پشت بام چوبی
  • زیر سازی روف گاردن
  • بر روی ایرانیت
  • پشت بام سیمانی
  • پشت بام های گچیآب بندی پشت بام با مواد نانو

مواد آب بندی نانو را از کجا تهیه کنم؟ 

شرکت های مختلفی اقدام به تهیه و تولید مواد نانو کردند و عده ای هم از واردات کمک گرفته و اقدام به وارد کردن محصولات نانو نموده اند. از بین تمام شرکت‌ها، کارخانه تولید محصولات نانو، دکتر نانو با سالها تجربه و به کمک متخصصان داخلی اقدام به تولید و اجرای انواع عایق های رطوبتی نانو در داخل کشور نموده است. هم برای مشاوره و هم برای خرید محصولات نانو با کیفیت مناسب می توانید از متخصصان دکتر نانو کمک بگیرید.

هزینه اجرای عایق رطوبتی پشت بام نانو

هزینه اجرای مواد آب بندی نانو بسته به نوع مصالح به کار رفته در پشت بام و و منطقه زندگی شما متفاوت می باشد. به طوری کلی هر چه میزان مواد به کار رفته در سطح پشت‌بام بیشتر باشد و نیاز باشد پوشش نانو ضخامت بیشتری داشته باشد، طبعا قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. مواد آب بندی پشت بام نانو نسبت به دوام این عایق ها و مزایایی که محصولات نانو دارند به صرفه تر از عایق های سنتی می باشد.

نحوه ی آب بندی پشت بام با مواد نانو :

برای آب بندی پشت بام با استفاده از مواد نانو ابتدا لازم سطح پشت بام به خوبی تمیز شود برای اینکارابتدا پشت بام را شسته و تمام آلودگی ها و گرد و غبار را از سطح پشت بام پاک می کنیم. سپس بعد از خشک شدن پشت بام با استفاده از غلطک یا پیستون مواد نانو را بر روی سطح پشت بام پخش می کنیم.

اگر پشت بام موزاییکی می باشد ابتدا لازم درزهای بین موزاییک ها با خمیر درزگیر نانو به خوبی پوشانده شود سپس مواد آب بندی نانو بر روی آن اجرا می شود.

پس از اجرای مواد نانو حدودا 24 تا 48 ساعت طول میکشد تا پشت ام به صورت صد در صدی آب بندی شود.

شرایط نگهداری از مواد نانو :

مواد آب بندی پشت بام نانو را م توانید در سطل اصلی آن نگهداری کنید. شرایط نگهدار به این صورت است که نباید مواد آب بندی پشت بام  نانو در معرض تابش نور مستقیم خورشید باشند. مواد نانو نباید در شرایط انجماد و دمای زیر صفر قرار بگیرند. دمای مناسب برای نگهداری مواد نانو بین 5 تا 35 درجه سانتی گراد می باشد.

:
:
:
آخرین اخبار