تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۴۱۵۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر:بهره‌وری از مکان‌های ورزشی آموزش‌وپرورش در دستور کار قرار دارد
  معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر بهره‌وری و استفاده بهینه از زیرساخت‌های ورزشی آموزش و پرورش گفت: توجه به بهره‌وری فضاهای ورزشی موثر و محوطه‌های مدارس، امکان استفاده بهینه از این فضاها را فراهم خواهد کرد.

  صادق ستاری‌فرد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مکان‌های ورزشی آموزش و پرورش آبادان در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فضای ورزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز به صورت تقریبی نیم متر است.

وی افزود: امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان در اوقات غیرآموزشی از فضاها و محوطه‌های آموزشی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

ستاری‌فرد گفت: تلاش می‌کنیم در بعدازظهرها و آخر هفته‌ها این امکان برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان فراهم شود تا  دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها و همسالان خود بتوانند در یک فضای تربیتی فعالیت‌ ورزشی خود را ادامه دهند.

وی افزود:این موضوع با رویکرد سلامت‌محور در کنار کارکردهای فرهنگی، اجتماعی به عنوان یک ابزار تربیتی مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با استفاده از محوطه‌های مدارس به عنوان یک زیرساخت امن و سالم و قابل اعتماد و اعتنا، در قالب حیاط پویا و مدرسه پویا در مناطق محروم و کم‌برخوردار، کمبود سرانه فضای ورزشی را جبران کنیم.

استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها در سند تحول دولت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها در سند تحول دولت که به زودی توسط رییس جمهور ابلاغ خواهد شد دیده شده است.

وی افزود: در این طرح استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها برای دانش‌آموزان امکان پذیر خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند در اوقات غیرآموزشی و تعطیل آخر هفته از آنها استفاده کنند.

ستاری‌فرد ادامه داد:سعی بر این است که موضوع به سرعت پس از ابلاغ عملیاتی شود تا امکان بهره‌مندی و بهره‌وری از زیرساخت‌ها و مزایای این اماکن در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌های ورزشی به نحو احسن استفاده کنیم.

۷۵ درصد دانش‌آموزان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند

وی یکی از معضلات جدی نظام آموزش و پرورش را دور بودن دانش‌آموزان از مدارس به دلیل شیوع کرونا دانست و افزود: تاکید رییس جمهور و دولت با توجه به این موضوع که  ۷۵ درصد دانش‌آموزان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند بر آموزش حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

معاون  تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش میانگین واکسیناسیون دانش‌آموزی خوزستان را نسبت به میانگین کشوری مقدار پایین و در حدود ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: نیاز است دانشگاه علوم پزشکی در خوزستان در این زمینه ورود کند و با جدیت موضوع تزریق دُز دوم واکسن را پیگیری کند.

وی جذاب سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس را یکی از اقدام‌های آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم دانش‌آموزان را به حضور در مدرسه تشویق و ترغیب کنیم با توجه به این موضوع که مدتی از فضای مدرسه دور بودند آسیب‌هایی که متحمل شدند به حداقل خواهد رسید.

ستاری‌فرد با تاکید بر انجام فعالیت‌ اجتماعی و ورزشی دانش‌آموزان برای جلوگیری از آسیب‌های روحی آنان در زمان فراگیری کرونا افزود: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس به زودی بخشنامه‌ای را ابلاغ می‌کنیم و تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان در همه مدارس روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند.

مدارس نقطه آغاز توسعه ورزش قهرمانی در کشور هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نقطه آغاز توسعه ورزش حرفه‌ای، قهرمانی و همگانی در کشور را توجه به ورزش در مدارس و آموزشگاه‌ها دانست و گفت: یکی از برنامه‌های جدیدی که در مدیریت استعدادهای ورزشی دنبال می‌کنیم موضوع هدایت ورزشی از مقطع متوسطه دوم است.

وی افزود: موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سوی ورزش، مبتنی بر سند تحول و سیاست‌های تحولی حوزه آموزش و پرورش در حال پیگیری و در دستور کار قرار دارد.

ستاری‌فرد ادامه داد: تقویت کانون‌های قهرمانی و پایگاه‌های قهرمانی و فدراسیون ورزشی دانش آموزی برای تعامل با سایر فدراسیون‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای برای شناسایی استعدادهای ورزشی در دستور کار قرار دارد، و نیز در حال برگزاری المپیادهای منطقه‌ای و ملی ورزشی دانش‌آموزی،  برای شناسایی استعدادها و معرفی آنها در سطح ملی هستیم.

تصویب حق رشد ورزشکاران دانش‌آموز در حال پیگیری است

وی افزود: از طریق مجلس شورای اسلامی در قالب قانون برنامه هفتم توسعه، موضوع حق رشد ورزشکاران در حال پیگیری است که در صورت تصویب تلاش می‌کنیم که استعدادهای ورزشی را شناسایی و به باشگاه‌ها و فدراسیون‌های معرفی کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: حقوق شناسایی، پرورش، تربیت و معرفی این ورزشکاران و قهرمانان، کمکی به مدارس و حرکت به سمت پشتیبانی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است که در دستور کار جدی قرار دارد.

اختصاص۶۲ میلیارد ریال برای اماکن ورزشی خوزستان

وی افزود: از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و اعتبارات جاری مبلغ ۶۲ میلیارد ریال برای خوزستان پیش‌بینی شد که بخشی از آن برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی آبادان، اروندکنار و خرمشهر ابلاغ خواهد شد ضمن اینکه باید تلاش کرد از ظرفیت بخش مردمی و خیران برای تجیهز اماکن ورزشی آموزش و پرورش بهره گرفت.

ستاری‌فرد افزود: اعتبار خوبی نیز امسال برای خرید اقلام ورزشی در مدارسی که نیاز است پیش‌بینی می‌کنیم به زودی ابلاغ می شود تا مورد استفاده مدارس قرار گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار