تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۰۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادواره ۳۱ شهید نفت و گاز گچساران و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد

 یادواره ۳۱ شهید والامقام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و آیین استقبال از شهید جاویدالاثر برگزار شد.

 به گزارش خوزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، در این آیین که روز دوشنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ برگزار شد سردار عبدالرضا حاجتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به تبیین مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و دستاورد تلاش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و تاکید کرد باید با توکل بر خداوند متعال و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ادامه دهنده مکتب حاج قاسم سلیمانی باشیم.

وی با اشاره به نقش رهبری حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تصریح کرد انقلاب اسلامی، عمیق‌ترین انقلاب ارزشی بود که در عصر حاضر رخ داد و یک تحول اساسی و عظیم در قرن بیستم به شمار می‌رود.  

استقبال از شهید گمنام، قرائت پیام‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، روایتگری رزمنده دفاع مقدس، رونمایی از تابلوی نقاشی حاج قاسم سلیمانی، اجرای سرود توسط دانش‌آموزان با مضمون سردار دل‌ها، سرودن شعر توسط فرزند شهید، مداحی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان از برنامه‌های بیستمین یادواره ۳۱ شهید سرافراز نفت و گاز گچساران بود.

شایان ذکر است در این یادواره مسئولان شهرستان گچساران و برخی از مسئولان استانی و کشوری همراه با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.



پیام مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت یادواره ۳۱ شهید نفت و گاز گچساران

بسم رب الشهداء و الصديقين

درود خدا بر شهیدان که در کمال آزادگی و بزرگی جان بر سر پیمان با معبود خویش نهادند و در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی از خود گذشتند و به برترین قله های انسانیت رسیدند تا در جوار قرب الهی بهترین پاداش‌ها را دریافت کنند. شهدا مشعلدار پیروزی، آزادی و استقلال کشورند و حق بزرگی بر گردن ملت عظیم‌الشأن ایران دارند و ما باید خود را مسئول حفاظت و صیانت از دستاوردهای خون شهیدان که همانا حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری( مدظله العالی) است بدانیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ ننماییم .

برگزاری یادواره ۳۱ شهید گرانقدر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز در راستای حفظ یاد و نام شهیدان و ارج نهادن به مقام شامخ آنان است و نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آرمان های شهیدان در جامعه بویژه نسل جوان دارد.
اینجانب ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم اهل بیت(ع) به ویژه شهدای گرانقدر صنعت نفت و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، از دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان این رویداد ارزشمند تقدیر و تشکر نموده و از خداوند منان، توفیق روز افزون آن را در مسیر خدمت و فراهم نمودن زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئلت می‌نمایم .
 
 

پیام مدیر عامل شركت ملی نفت ایران به مناسبت یادواره ۳۱ شهید نفت و گاز گچساران

(شهادت،بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است )

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

سالی دیگر از شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد، شهیدی که نمونه برجسته ای از تربیت یافتگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود. بزرگ مردی که عمر گرانبهای خویش را در راه اعتلای اسلام و حق و دفاع از مظلومان سپری نمود. مجاهد خستگی‌ناپذیر، رزمنده ای شجاع، فرماندهی باتدبیر و سربازی وفادار به ولایت که شنیدن نامش لرزه بر اندام تروریست های آمریکایی، صهیونیست های کودک کش و تکفیری های خون آشام می انداخت. این شهید بزرگوار پس از سال‌ها مجاهدت در شکل گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به عنوان موثرترین فرد مبارز با عناصر تروریسم در منطقه و جهان شناخته شده و نمادی بارز از عزت، غیرت، اخلاص، استکبارستیزی، دفاع از مظلوم و وطن دوستی بود. بی تردید سخن گفتن از مردی که تمام عمر خود را در گمنامی و مجاهدت های خاموش گذرانده کار آسانی نیست. سال‌ها باید بگذرد تا برخی از نقاط ناشناخته کارنامه درخشان این مجاهدت نستوه بر جهانیان آشکار شود.

اینکه انقلاب اسلامی و امت حزب‌الله مفتخر است اعلام نماید در تمامی جبهه‌ها و هجمه های دشمن، ایستادگی، مقاومت و مجاهدت های ظفرمندانه‌ای داشته است و با تقدیم شهدای بزرگی چون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید فخری زاده، این حقیقت را بر همگان آشکار می سازد که اولاً، امروز مرزهای مقاومت و مجاهدت از مرز‌های سرزمینی ایران فراتر رفته و ثانیاً به برکت خون این شهیدان بعد از خطوط نظامی، خطوط دیگری چون علم و فناوری هم به دست مجاهدین و دانشمندان ایرانی اسلامی فتح گردیده است. بدون شک هر قطره از خون آن بزرگ مرد و همرزمان شهیدش، در رگهای هزاران جوان مومن و انقلابی این مرز و بوم در جوشش است و جبهه مقاومت مستکبران عالم را مأیوس و پشیمان خواهد ساخت.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت نفت و تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری یادواره بزرگ شهدای صنعت نفت در گچساران، فرارسیدن ایام جانسوز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت غرورآفرین سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده دلاور سپاه قدس را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران و همکاران ارجمند شرکت ملی نفت ایران تسلیت عرض نموده، استمرار راه پر افتخار آن شهیدان بزرگوار را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَكُمْ

محسن خجسته مهر
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران


:
:
:
آخرین اخبار