تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۳۹۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مزوتراپی مو : راهنمای کامل تاثیرات، عوارض و مراحل درمانی
 


مزوتراپی مو یک روش درمانی نسبتا جدید است (البته قدیمی است) و می تواند همراه با سایر روش های درمان ریزش مو استفاده شود و یا نتایج عالی خود را دارد. در این مقاله می خواهیم هر آنچه که باید در مورد مزوتراپی بدانید را بدانیم.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی طیف وسیعی از درمان های تزریقی کم تهاجمی با کاربردهای متعدد است. به عنوان مثال در مزوتراپی مو که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد از این روش استفاده می شود که می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تحریک کند. در مزوتراپی مو ترکیبی از مکمل های مختلف به پوست تزریق می شود. اینها شامل عصاره های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها، فاکتورهای رشد و سایر عواملی است که به درمان ریزش مو (ریزش مو یا طاسی) کمک می کند.

کاربرد درمانی مزوتراپی

مزوتراپی یک تزریق زیر جلدی یا زیر جلدی است که بسته به نوع دارو و ماده به کار رفته در آن می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد. کاربرد های مزوتراپی مو شامل موارد زیر است که در کلینیک رهیا فرشته تهران قابل انجام است:

درمان سلولیت

سلولیت موضعی

درمان رسوبات چربی و رسوبات چربی پلک

پیشگیری و درمان ریزش مو

جوانسازی پوست (رفع چین و چروک، سفت کردن و لیفتینگ)

درمان جوش

منحنی سطح بدن صحیح (کانتور)

جای زخم و لک را التیام می بخشد

درمان مزودرمی مو برای آلوپسی آره آتا

مهمترین کاربرد مزوتراپی مو برای درمان طاسی در مردان یا زنان است، اما در واقع هیچ نتیجه اثبات شده ای در این زمینه وجود ندارد. اگرچه هیچ درمان اثبات شده ای برای ریزش موی ارثی وجود ندارد، اما برخی از پزشکان هنوز این دارو را تجویز می کنند.

مزوتراپی می تواند به عنوان یک درمان حمایتی یا حمایتی در کنار سایر درمان های ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد. اکثر متقاضیان مزوتراپی دو داروی مهم ریزش مو ماینوکسیدیل و فیناستراید مصرف می کنند و امیدوارند نتایج بهتری بگیرند. البته خود مزوتراپی مو می تواند به طور موثری از ریزش مو جلوگیری کرده و کیفیت مو را بهبود بخشد.

در گذشته طاسی در مردان یا زنان را آلوپسی آندروژنیک می‌نامیدند؛ زیرا محققان بر این باورند که این نوع آلوپسی توسط آندروژن‌ها (مانند تستوسترون) ایجاد می‌شود. ما قبلاً می دانیم که علاوه بر هورمون ها، عوامل ژنتیکی و محیطی نیز می توانند تأثیر قابل توجهی در آلوپسی آندروژنتیک داشته باشند. بنابراین، ماینوکسیدیل و فیناستراید، که عملکرد اصلی آنها مهار آندروژن است، برای همه مناسب نیست. تنها 40 تا 60 درصد از مصرف کنندگان این دو محصول بهبودی در وضعیت موهای خود دارند. این اثر می تواند از ریزش مو جلوگیری کند، رشد مو را تقویت کند یا کیفیت و ضخامت تارهای مو را بهبود بخشد.

کاندیدای مناسب و درمان برای مزوتراپی مو

علاوه بر آلوپسی آندروژنیک، انواع دیگری از آلوپسی نیز وجود دارد که با مزوتراپی مو قابل درمان هستند. اگر انواع ریزش مو زیر را دارید مزوتراپی راه درستی است.

دوره استراحت ریزش موی ناشی از استرس را از بین می‌برد: این دو بیماری معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که بدن شما تحت فشار فیزیکی یا روحی است. مزوتراپی مو روشی عالی برای درمان این دو نوع ریزش مو است. به عنوان مثال، ریزش موی بعد از بارداری به دلیل حذف دوره استراحت را می توان به طور موثر با مزودرم درمانی درمان کرد.

مشکلات فولیکول مو: اگر فولیکول های مو به هر دلیلی آسیب ببینند، مزوتراپی به کارتان می آید. یکی از اثرات این روش تقویت رشد مو و حفظ سلامت فولیکول های مو است.

آلوپسی آره آتا (آلوپسی مزانتریک): مزوتراپی برای برخی از بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا بسیار موثر است. اگر ریزش موی شما کند است و جدی نیست، ممکن است کاندیدای ایده آل برای مزوتراپی مو باشید.

رشد آهسته: اگر موهای شما به هر دلیلی به کندی رشد می کنند، مزوتراپی مو ممکن است یک درمان موثر باشد.

چه کسانی برای مزوتراپی مناسب نیستند؟

افرادی که به دلیل درمان زودهنگام (مانند سیفلیس) موهای خود را از دست می دهند.

افراد مبتلا به دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و غیره.

اگر موهای شما به دلیل مصرف برخی داروها (مانند شیمی درمانی) در حال ریزش است، پس از اتمام دوره درمان باید مزوتراپی انجام دهید.

در مردان بالای 40 سال یا افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک شدید، نتایج کمتری وجود دارد.

زنان بالای 60 سال یا افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک شدید.

برای کسانی که به دلیل مشکلات ژنتیکی موهایشان بد است.

زن باردار

اثرات و فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی بر روی لایه های مختلف پوست مانند اپیدرم، لایه میانی و بافت همبند و همچنین سیستم گردش خون، سیستم ایمنی و سیستم حسی عصبی در محل تزریق اثر می کند.

بلافاصله بعد از کاشت: برای درمان ادم یا ورم

مدتی بعد از کاشت: برای التیام بهتر زخم‌ها و همچنین تقویت گرافت‌ها

تعداد درمان های زیبایی مو

تعداد درمان ها و برنامه درمانی کاملاً به وضعیت شما بستگی دارد. تعداد جلسات از 8 تا 15 جلسه متغیر است. به عنوان مثال یکی از گزینه های درمانی انجام مزوتراپی در هفته یک بار به مدت 1 ماه، هر 2 هفته یک بار برای ماه بعد و در نهایت یک بار در ماه برای 2 ماه آینده است. در این حالت معمولاً 8 درمان دریافت می کنید.

عوارض و خطرات مزوتراپی

درمان مزوتراپی مو معمولاً باعث درد نمی شود. اگر از تزریق می ترسید، می توانید از یک دستگاه بدون سوزن برای تزریق استفاده کنید، اما تاثیر آن بد است. بی حسی موضعی از محلول های مزوتراپی استفاده می کند. اما اگر آستانه درد شما بسیار پایین است، می توانید از داروهای بی حس کننده دیگر استفاده کنید.

گاهی اوقات جمجمه متورم می شود و ناحیه تحت درمان به محلول مزوتراپی پاسخ می دهد. این عوارض نادر هستند و معمولاً به سرعت ناپدید می شوند. در صورت لزوم، پزشک می تواند ترکیب محلول های مزوتراپی را تغییر دهد تا این واکنش منفی دوباره بروز نکند.

در درمان مزوتراپی مو هیچ گونه عارضه سیستمیک یا سیستمیک و ترومای خفیف یا شدید مشاهده نکردیم. به طور کلی مزوتراپی مو یکی از موثرترین و ایمن ترین روش های درمان ریزش مو است.

:
:
:
آخرین اخبار