تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۳۸۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرد متعرض به حریم رودخانه‌ در آبادان ملزم به لایروبی شد
فرد متعرض به حریم رودخانه‌ در آبادان ملزم به لایروبی شد

  فردی که به قصد تصرف، در حاشیه رودخانه بهمنشیر در نهر سیدعبود آبادان خاکریزی کرده بود با دستور دستگاه قضایی ملزم شد تا نسبت به خاکبرداری انجام شده اقدام کند.

 سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری آبادان به خبرنگار ایرنا گفت:پس اطلاع از موضوع رودخانه خواری در بستر نهر سیدعبود در بهمنشیر از سه روز پیش، شناسایی و مقابله با آن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

یوسف پای‌گذار بیان کرد: با دستور مقام قضایی فردی که اقدام به نخاله‌ریزی کرده بود شناسایی و مکلف شد تا نسبت به جمع آوری در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن اقدام کند.

وی با تاکید بر برخورد جدی با زمین‌خواری و رودخانه خواری در شهرستان آبادان گفت: با تعرض و ساخت‌وساز بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها برخورد خواهد شد.

مدیر آب ناحیه جنوب نیز به فعالیت ۶ گروه در آبادان و خرمشهر به منظور پایش رودخانه‌های کارون بهمنشیر و اروند اشاره کرد و افزود: با انجام گشت‌ نامحسوس توسط اداره مهندسی رودخانه فرد خاطی به نام ( ع - ر ) که اقدام به خاکریزی با نخاله در بستر رودخانه بهمنشیر کرده بود شناسایی شد.

فرد متعرض به حریم رودخانه‌ در آبادان ملزم به لایروبی شد

ابراهیم پروین افزود: حکم قضایی دادستانی آبادان به فرد خاطی ابلاغ شد و وی از روزچهارشنبه نسبت به جمع آوری خاکریزی انجام شده در بستر رودخانه اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با ابلاغ معاون اول رییس جمهور در مهر امسال، لایروبی بستر رودخانه‌ها در شهرها برعهده شهرداری‌ها است.

پروین گفت:هم اکنون یک دستگاه لایروب در اختیار شهرستان‌های آبادان و خرمشهر است و این دستگاه در منطقه طرح بخاخ مشغول فعالیت است.

رودخانه بهمنشیر در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان واقع شده که مهمترین منبع تامین آب شرب و کشاورزی منطقه خرمشهر و آبادان است.

این رودخانه از انشعاب‌های رودخانه کارون بوده که رونق نسبی کشاورزی به ویژه نخیلات در حاشیه آن وجود دارد. استفاده زراعی از آب این رودخانه برای زمین‌های کشاورزی بیانگر اهمیت آن در بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی منطقه است.

تجاوز به حریم رودخانه‌ بهمنشیر آبادان "رودخانه خواری" پدیده جدیدی است که علاوه بر تخریب محیط زیست ، آسیب جدی به اکوسیستم منطقه را به دنبال دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار