تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۳۸۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آسام سرور از حوزه سرور مجازی و اختصاصی می گوید

آسام سرور مجموعه‌ای بی‌نظیر برای ارائه خدمات مرتبط با سرورهای مجازی و اختصاصی است که می‌توانید به صورت نامحدود از تمامی امکانات و خدمات آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در باره خدمات آسام سرور، کسب خواهید کرد.

چرا باید سرور خود را تغییر دهیم؟

اگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید، احتمالا نیاز به راه اندازی سایت و استفاده از سرورهای مختلف را برای پیشبرد اهداف خود احساس کرده‌اید. استفاده از یک سرور مناسب به منظور فراهم کردن نیاز بازدیدکنندگان از سایت شما، امری اجتناب ناپذیر است که باید به آن توجه کرد. در شروع تجارت به طور معمول اغلب کسب و کارها از سرورهای اشتراکی برای برطرف کردن نیاز خود استفاده می‌کنند. اما با گسترش تجارت و افزایش آمار بازدیدکنندگان، نیاز به استفاده از سرورهای قدرتمندتر افزایش پیدا می‌کند. آسام سرور خدمات متنوعی در این راستا ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن بهره ببرید.

تصور کنید میزان درخواست‌ها از سایت شما به روزانه بیش از 500 یا 1000 درخواست برسد؛ در این زمان اگر از یک سرویس اشتراکی استفاده می‌کنید، احتمالا با مشکلاتی از قبیل کندی و عدم پاسخ‌دهی مواجه خواهید شد. استفاده از سرور اختصاصی یا سرویس مجازی، راهکاری است که به شما در افزایش سرعت سایت کمک می‌کند. با مراجعه به سایت آسام سرور می‌توانید اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب نمایید.

سرور مجازی و اختصاصی

سرور اختصاصی نوعی میزبانی وب است که در آن کلاینت، از کل سرور استفاده انحصاری دارد. هنگامی که در حال راه اندازی یک وب سایت، وبلاگ یا برنامه جدید هستید، یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که چگونه سایت خود را میزبانی کنید. سرورهای اختصاصی و اشتراکی دو نوع سرویسی هستند که معمولا از آن‌ها استفاده می‌شود. یک سرور اشتراکی، همانطور که از نامش پیداست، با سایر مشتریان وب به اشتراک گذاشته می‌شود. در حالی که با یک سرور اختصاصی، سایت شما تنها سایتی است که روی سرور میزبانی می‌شود. آسام سرور از ارائه دهندگان سرورهای اختصاصی در ایران است.

در کنار سرورهای اختصاصی، سرورهای مجازی یا VPS وجود دارد. این نوع از سرویس‌ها در حقیقت نوعی از سرورهای اختصاصی هستند که با استفاده از ترفندهای منحصر به فرد به چند سرور مجازی دسته‌بندی شده‌اند. در حقیقت سرور مجازی، سروری است که منابع سخت افزاری و نرم افزاری را با سایر سیستم عامل‌ها (OS) در مقابل سرورهای اختصاصی به اشتراک می‌گذارد. از آنجایی که این نوع سرورها مقرون به صرفه هستند و کنترل منابع سریع‌تری را نسبت به سرورهای اشتراکی ارائه می‌دهند، در محیط‌های میزبانی وب محبوب هستند و جز سرورهای پرطرفدار آسام سرور به شمار می‌روند.

تفاوت بین سرور اختصاصی و مجازی

  • سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی از نظر هزینه و قیمت متفاوت هستند. سرور مجازی به دلیل اشتراک‌گذاری با سایر کاربران، ارزان‌تر از سرور اختصاصی است که در آن تمامی امکانات سرور به طور کلی در اختیار کاربران قرار‌ می‌گیرد.
  • سرور اختصاصی منابع زیادی دارد. همانطور که گفتیم کمبود منابع در سرور اختصاصی امکان پذیر نیست، اما در سرور مجازی منابع زیادی وجود دارد که قابل اشتراک گذاری هستند؛ منابعی مانند برق، کارت شبکه و غیره.
  • سرورهای مجازی انعطاف بیشتری دارند و در صورت بروز مشکل و اختلال، به راحتی به سرور دیگری منتقل می‌شوند. اما سرورهای اختصاصی قابلیت انتقال سریع به سرورهای دیگر در صورت بروز مشکل یا اختلال را ندارند.
  • سرورهای اختصاصی منابع سخت‌افزاری و قدرت بالاتری نسبت به سرورهای مجازی دارند، زیرا منابعی مانند پردازنده، فضای ذخیره سازی، حافظه اصلی و... در سرورهای اختصاصی به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.
  • پهنای باند سرورهای اختصاصی تفاوت دیگری است که سرورهای اختصاصی و مجازی را، در مجموعه خدمات آسام سرور، متمایز‌ می‌کند. پهنای باند ارائه شده در سرورهای اختصاصی بسیار بیشتر و گسترده‌تر از پهنای باند ارائه شده در سرورهای مجازی است.
  • سرورهای اختصاصی از امنیت بالایی برخوردار هستند زیرا سایر کاربران به آن دسترسی ندارند و منابع آن با افراد دیگر به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
  • سرورهای اختصاصی این قابلیت را دارند که به ماشین‌های مجازی کوچکتر تقسیم شوند که هر کدام‌ می‌توانند عملکرد متفاوتی را ارائه دهند. در صورتی که این امکان در سرورهای مجازی وجود ندارد.
  • سیستم عامل‌های مختلفی که بر روی سرورهای مجازی نصب خواهند شد به تصاویر آن‌ها بستگی دارد، اما هر نوع و نسخه‌ای از سیستم عامل‌ها را‌ می‌توان بر روی سرورهای اختصاصی نصب کرد.

چگونه سرور مورد نظر خود را تهیه کنیم؟

پس از آنکه با کاربردهای سرور مجازی و اختصاصی آشنا شدیم، وقت آن رسیده است تا بسته به نیاز، سرور مورد نظر خود را تهیه کرده و از آن در کسب و کار خود استفاده کنیم. برای دستیابی به این مسئله در ابتدا لازم است تا به مجموعه‌های معتبر ارائه دهنده خدمات هاستینگ مراجعه کنیم. آسام سرور یکی از برترین شرکت‌های ارائه کننده این خدمات است که در راستای برآورده سازی نیاز کاربران، خدمات متنوعی فراهم می‌کند.

با استفاده از سرورهای مجموعه آسام سرور، کمترین میزان از قطعی و آپتایم بالا را تجربه خواهید کرد و به این ترتیب علاوه بر بالا بردن بازده کسب و کار خود، رضایت مشتریان را نیز جلب می‌کنید. شما می‌توانید به مراجعه به وبسایت و همچنین مشورت با کارشناسان ما بهترین سرور را متناسب با بودجه و نیاز خود تهیه کنید و از سرعت بالای آن لذت ببرید.

خدمات آسام سرور

این مجموعه، انواع خدمات مربوط به هاستینگ در حوزه سرورهای مجازی و اختصاصی را به شما عزیزان ارائه می‌کند. سرورهای اختصاصی مختلف از جمله سرور گرافیک دار، جزو خدمات آسام سرور هستند. همچنین قادر خواهید بود تا از انواع سرورهای مجازی شامل: سرور مجازی لینوکس، سرور مجازی ویندوز، سرور مجازی ترید و سرور مجازی هاستینگ بهره بگیرید و از خدمات این شرکت در این حوزه، نهایت استفاده را ببرید.

 امنیت در میزبانی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که همواره در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است. در واقع امنیت سرورها را می‌توان مهمترین دغدغه کاربران دانست که آسام سرور به خوبی آن را تامین خواهد کرد. شعار این مجموعه، «آسوده در انتخاب میزبانی امن» است که نشان از اهمیت این مسئله دارد. پس با خیالی راحت و با صرف یک هزینه معقول، صاحب بهترین سرورهای اختصاصی و مجازی شوید.

 

:
:
:
آخرین اخبار