تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۳۷۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۴ درصد دانش‌آموزان شادگان علیه کرونا واکسینه شدند
سرپرست فرمانداری شادگان گفت: تاکنون ۸۴ درصد دانش‌آموزان شادگانی دُز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

 امید صبری‌پور روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان شادگان بیان کرد: هم اکنون ۵۷ درصد از جمعیت گروه هدف شهرستان شادگان دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند که انتظار می‌رود این آمار در هفته آینده افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه ضریب پوشش واکسن کرونا در سطح شهرستان شادگان باید تقویت شود، افزود: برای ثبات وضعیت آبی کرونا در این شهرستان، باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود.

سرپرست فرمانداری شادگان بر لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون در شهرستان شادگان تاکید کرد و گفت: دهیاران، بهورزان، شوراهای روستایی در کنار بخشداران شهرستان در امر سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در روستاهای شادگان همکاری بیشتری داشته باشند تا مشارکت در این زمینه افزایش یابد.

صبری‌پور با بیان افزایش نظارت بر مدارس شهرستان شادگان بیان کرد: دانش‌آموزانی که شرایط واکسن داشته و هنوز دریافت نکردند، حتما نسبت به دریافت آن اقدام کنند ضمن اینکه در حوزه روستایی نیز اقدامات برای افزایش پوشش ضریب واکسیناسیون کرونا باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید بر عملکرد مدارس در اجرا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت دقیق انجام شود، گفت: در صورت مشاهده تخلف گزارش ارایه شود تا برخورد لازم انجام شود.

رییس مرکز بهداشت شادگان نیز در این نشست با اشاره به استقبال کم فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان از واکسیناسیون گفت: تاکنون تنها ۴۰ درصد فرهنگیان شادگان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند لذا بازگشایی مدارس شادگان در این شرایط توصیه نمی‌شود.

نوراله طاهری افزود: توصیه می‌شود در صورت بازگشایی مدارس از ورود معلمانی که برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند در کلاس حضوری جلوگیری شود تا دانش‌آموزان ایمن بمانند.

وی ادامه داد: با تقویت گروه‌های بهداشت، آمار واکسیناسیون در هفته آینده به ۶۵ درصد خواهد رسید ضمن اینکه ۲۵ درصد از مردم این شهرستان دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

طاهری افزود: مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش شادگان برای تزریق دٌز اول و دوم واکسن فرهنگیان و دانش آموزان آماده هستند ولی این قشر که باید الگوی جامعه باشند برای تزریق واکسن همچنان مقاومت می‌کنند.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

شادگان بر اساس آخرین رنگ بندی کرونا در استان خوزستان در وضعیت آبی قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار