تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۷۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از یادمان شهید صباغان شهر اهواز در ایام فاطمیه
 رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز از بهره‌برداری از یادمان شهید صباغان شهر اهواز در ایام فاطمیه خبر داد.

موسی خنافره با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این سازمان در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا، در مدت اخیر یادمان شهید علی هاشمی پس از ۱۲ سال به بهره‌برداری رسید و یک مجموعه فرهنگی به دیگر مجموعه‌های شهر افزوده شد.

وی افزود: احداث سرویس‌های بهداشتی و تامین روشنایی آرامستان بهشت‌آباد قدیم و ترمیم روشنایی باغ فردوس و گلزار شهدا و بهره‌برداری از سردیس شهید سبحانی از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر روند کار ایجاد یادمان شهدای گمنام شهید صباغان نیز در ۲۴ متری در حال انجام است که در ایام فاطمیه علاوه بر دفن شهید گمنام در این نقطه، این یادمان به بهره‌برداری می‌رسد.

خنافره با اشاره به چالش‌های این سازمان با شیوع کرونا گفت: در یک بازه زمانی، آمار روزانه  مرگ و میر سه برابر شده بود و فشارهای زیادی به همکاران واحدهای تطهیر وارد شد؛ با این وجود تلاش‌های این افراد نادیده گرفته شده است و حتی اسمی از این افراد برده نمی‌شود.

وی افزود: با وجود سه رقمی شدن آمار مرگ و میر و افزایش غسل اموات، به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هیچ غسالی در اهواز به دلیل ابتلا به کرونا فوت نکرد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ نفر در این سازمان کار تطهیر اموات را انجام می‌دهند، گفت: این کار اثرات روحی را بر این افراد بر جای می‌گذارد که در این راستا روان‌شناسان مختلفی وارد عرصه کردیم تا برای آن‌ها گفتاردرمانی انجام شود.

خنافره افزود: اتحادیه سازمان آرامستان‌های کشور نیز پیگیر تبدیل وضعیت این افراد است و این موضوع مهم باید انجام شود.

وی افزود: رسیدگی به جاده دسترسی باغ فردوس در اولویت کارها است زیرا خواه ناخواه در آینده نزدیک باید دفن اموات به باغ فردوس منتقل شود. یکی از متولیان اصلی کار در جاده دسترسی باغ فردوس، شرکت نفت است اما دو دهه است که این شرکت به تعهد خود عمل نکرده است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز گفت: در اهواز ۱۷ آرامستان محلی وجود داشته است که اکنون در این آرامستان‌ها دفن اموات انجام نمی‌شود. در گذشته در محدوده‌ای از مناطق بهارستان، زرگان و دیگر مناطق، دفن اموات انجام می‌شد که با توسعه شهر این محدوده‌ها بسته شد.

خنافره افزود: صابئین مندایی نیز یک آرامستان و زرتشتی‌ها و مسیحی‌ها آرامستان دیگری دارند که زیر مجموعه سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز نیستند و توسط هیات امنای خودشان اداره می‌شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار