تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۳۷۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات برگزاری نوزدهمین مسابقات ملی مهارت تهویه و تبرید در خوزستان
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از آغاز نوزدهمین مسابقات ملی مهارت تهویه و تبرید به میزابنی خوزستان از ۱۵ آذرماه خبر داد.

عبدالنبی سواعدی در نشست خبری که امروز (۱۳ آذرماه) به مناسبت برگزاری نوزدهمین مسابقات ملی مهارت برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ این رویداد، کاملا عملیاتی است و با دیگر رویدادها کاملا متفاوت است و هیچ بخشی از آن نظری نیست و تنها رویدادی است که به صورت خاص و با اجرای پروژه عملی همراه است.

 وی افزود: صددرصد فرآیند مسابقات و سنجش صلاحیت حرفه‌ای، کاملا عملی است و تعیین برترین‌ها بر اساس شرح عملیات شرکت‌کنندگان انجام می‌شود و دقت، ایمنی انجام کار، توانایی انجام کار در زمان مشخص و زیبایی کار در امتیازدهی موثر خواهد بود.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: این مسابقات هر دو سال یکبار به صورت بین‌المللی و در سطح جهان برگزار می‌شود و سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان عضوی از سازمان مهارت جهانی، به نمایندگی از ایران تیم‌های کشورمان را به مسابقات اعزام می‌کند. این مسابقات در سطح ملی است و همه افراد  جامعه می‌توانند در مسابقات فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

سواعدی ادامه داد: ذی‌نفعان مسابقات ملی مهارت، سازمان‌ها، صنوف، صنایع و همه ارگان‌هایی هستند که از خروجی آموزش‌های مهارتی بهره می‌برند. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دبیری این مسابقات را بر عهده دارد و دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی، علمی کاربردی و آموزش و پرورش نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت می‌کنند. حتی برخی از فعالان صنوف و مهارت‌آموختگانی که آمادگی شرکت در مسابقات فنی و حرفه‌ای را دارند نیز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. 

وی با بیان اینکه ۳۶ رشته مصوب برای مسابقات ملی مهارت در نظر گرفته شده است، گفت: امسال استان خوزستان میزبان برگزاری مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید است. این مسابقات از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) آغاز می‌شود و تا ۱۷ آذرماه ادامه دارد؛ تلاش‌های بسیار زیادی برای برگزاری این مسابقات انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها تنها مربوط به تجهیزات و ابزار کارگاهی نیست زیرا بزرگترین توسعه، توسعه منابع انسانی است‎. همین که مربیان ما در سطح ملی و بین‌المللی می‌توانند در پروژه‌های اجرایی، طراحی و تولید کنند؛ بزرگترین سرمایه و نتیجه مسابقات ملی مهارت است.

سواعدی افزود: در نوزدهمین مسابقات ملی مهات تهویه و تبرید از ۱۳ استان شرکت‌کننده داریم و شرط شرکت کردن در آن داشتن سن زیر ۲۱ سال است اما در مسابقات آزاد، محدودیت سنی وجود ندارد. این مسابقه تنها آزمونی است که کاملا عملی است و بر اساس برنامه برگزار خواهد شد.

 

تجهیز سایت برگزاری مسابقات با امکاناتی فراتر از تجهیزات جهانی 

 منصور زنگنه‌منش معاون آموزشی و پژوهشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز در ادامه اظهار کرد: استان خوزستان میزبان یک رخداد مهم ملی است. جای تاسف است که با وجود اینکه اطلاع‌رسانی شده که قرار است این رخداد ملی اتفاق بیفتد، اما صنایع قدر استان و مسئولین استانداری هیچ بازدید نداشتند و انگار برای آن‌ها مهم نبوده است.

وی افزود: شعار می‌دهیم که نیاز به تکنسین ماهر داریم و مشکل اشتغال وجود دارد و در تمام جلسات اعلام می‌شود که نیروی متخصص در استان خوزستان وجود ندارد اما غافل هستند که چنین رخدادی در حال برگزاری است و می‌تواند بخش اعظمی از تکنسین‌های مورد نیاز استان را تامین کند.

معاون آموزشی و پژوهشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به تجهیز یک سایت برای برگزاری مسابقه ملی تهویه و تبرید، گفت: در سطح جهانی نیز چنین سایتی تاکنون تجهیز نشده و این اتفاق برای اولین بار در استان خوزستان می‌افتد. به این منظور، امکاناتی فراتر از تجهیزات مسابقات جهانی تهیه کرده‌ایم و به صورت کامل از توانمندی مربیان و کارشناسان خوزستانی بهره گرفته‌ایم.

وی افزود: بعد از این رخداد ملی، میزبان مسابقات آزاد ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید هستیم البته با این تفاوت که نوزدهمین مسابقات ملی مهارت برای زیر ۲۱ ساله‌ها برگزار می‌شود اما برای مسابقات آزاد، محدودیت سنی وجود ندارد. این مسابقه در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

زنگنه‌منش گفت: در رشته تهویه و تبرید که استان خوزستان میزبان است، پنج کارآموز نخبه معرفی کرده‌ایم که دو نفر به اردوی جهانی راه پیدا کرده بودند. این رشته، نیاز بازار کار استان است و یقینا هیچ کدام از اشخاصی که وارد این رشته می‌شوند، بیکار نمی‌مانند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار