تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۳۷۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا درصورت کسب نتایج ایده آل بتوانند جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

 هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که هر ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه و تیم نفت آبادان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با گرفتن امتیاز لازم، نتایج نسبتا ضعیف خود را در هفته گذشته جبران کنند.

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته هفتم این پیکارها به مصاف پرسپولیس رفت و در یک بازی نابرابر به لحاظ بازیکن و امکانات با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.

همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی خانگی و در مصاف با استقلال با نتیجه یک بر یک متوقف شد؛ تیم فولاد نیز در خانه پذیرای تراکتور بود که به تساوی بدون گل رضایت داد. 

فولادی ها در ۲ بازی ابتدایی فصل نتایج خوبی کسب نکرده و با شکست مقابل پرسپولیس و آلومینیوم عملکرد ضعیفی داشتند و این موضوع باعث شد تا از صدر جدول فاصله بگیرند اگرچه این نماینده خوزستان از هفته سوم به بعد تاکنون باختی در پرونده نداشته است. 

تیم‌ نفت آبادان که در این فصل علیرضا منصوریان چهره محبوب فوتبال ایران را روی نیمکت دارد، سه بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشت که این موضوع باعث نگرانی هواداران نفتی شد اما برزیلی‌های ایران در چهار بازی بعدی خود روند نسبتا بهتری را طی کردند. 

نفت مسجدسلیمان که فراز کمالوند را روی نیکمت خود دارد در این فصل به غیر از بازی با سپاهان در ۶ بازی دیگر نشان داد که به سختی برابر حریفان امتیاز از دست می‌دهد هر چند مسوولان این باشگاه معتقدند که در ۲ بازی اخیر ناداوری باعث شکست آنها شده است.

فجر سپاسی - فولاد

تیم فولاد در هفته هفتم مسابقات در مصاف با تراکتورسازی، بازی خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد اما در امر گلزنی موفق نبود؛ فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه پنجم جدول بالا بیایند.

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را حفظ کردند و این موضوع به موفقیت آنها کمک دوچندانی خواهد کرد.

تیم فولاد همچنین در این فصل بازیکنانی مثل ساسان حسینی، حمید بوحمدان، مهدی لیموچی و سینا مریدی را جذب کرد.

پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد حالا این تیم منتظر فصل نقل و انتقالات زمستانی است تا نسبت به جذب بازیکن جدید اقدام و خود را برای حضور در سه جام تقویت کند.

فولاد تحت هدایت نکونام در ۲ سال گذشته در هیچ دیدار خانگی چه در لیگ برتر و جام حذفی و چه در بازی‌های دوستانه شکست نخورده است آنها در سه بازی گذشته خود با نکونام ۲ برد و یک تساوی کسب کرده اند.
اما فولادی ها در هفته هشتم مسابقات به مصاف تیم فجر سپاسی می‌روند که اولین فصل حضورش در رقابت های لیگ برتر را پس از سال ها دوری از سطح اول فوتبال کشور، تجربه می کند.

شاگردان نکونام که در سه بازی گذشته خود نتایج خوبی کسب کردند از انگیزه بالایی برای برد مقابل فجرسپاسی برخوردار هستند.

علی کلانتری بازیکن پیشین فجرسپاسی در این فصل نیز هدایت تیم فجر را بر عهده دارد و در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی همچون احمد زنده روح، امید منصوری، حسین مهربان، سجاد عبدویی، شهرام گودرزی، عرفان معصومی و محمد زینالی را به خدمت گرفت. 

نبرد نکونام و کلانتری ۲ مربی جوان فوتبال کشور در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد؛ فولادی ها اگر می خواهند از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند در این بازی بیرون از خانه محکوم به برد هستند.

تیم فولاد برعکس فجرسپاسی از سابقه بیشتری در لیگ برتر برخوردار بوده و تاکنون ۲ بار عنوان قهرمانی این مسابقات و یک بار جام حذفی فوتبال کشور را بالای سر برده است؛ فولادی ها به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.

نفت آبادان - پیکان

تیم نفت آبادان پس از سه شکست مقابل تیم های ذوب آهن، تراکتورسازی و فجر سپاسی در بازی بعدی مقابل نساجی مازندران صف آرایی کردند که منجر به اولین برد آنها در لیگ بیست و یکم شد و در هفته پنجم در مصاف با گل گهر متوقف شد.

برزیلی های ایران در هفته ششم برابر پرسپولیس مغلوب و در هفته هفتم مقابل استقلال دیگر مدعی عنوان قهرمانی متوقف شدند؛ شاگردان منصوریان اگر به دنبال رسیدن به پله های بالایی جدول هستند باید هر سه امتیاز این دیدار خانگی را کسب کنند.  

تیم نفت آبادان مانند همنام مسجدسلیمانی خود در این فصل به دلیل مشکلات مالی فراوان قدری دیر سرمربی خود را انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد تا زمان کافی در فصل نقل و انتقالات نداشته باشد از سوی دیگر برخی از بازیکنان این تیم جذب دیگر تیم ها شدند.

در حالی که هفت هفته از مسابقات لیگ گذشته اما این تیم محبوب خوزستانی همچنان در بحث مسائل مالی و جذب اسپانسر با مشکل مواجه است که این موضوع بسیار نگران کننده بوده و قطعا در روند نتیجه گیری نفت آبادان تاثیرگذار است.

آخرین تقابل نفت آبادان و پیکان به سود تیم نفت به پایان رسید حال باید دید شاگردان منصوریان قادر به شکست تیم پیکان در ورزشگاه تختی آبادان هستند یا خیر. 

عملکرد خوب نفتی ها در ۲ فصل گذشته موجب شده تا سطح انتظارات از این تیم بالاتر رود هر چند این تیم همچنان در تامین هزینه های جاری خود با مشکلات فراوانی روبه رو است که امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر برطرف شود.

هوادار - نفت مسجدسلیمان

جدال تیم های هوادار و نفت مسجدسلیمان به نوعی رقابت بین تیم های ندار فوتبال ایران به شمار می رود.

فراز کمالوند سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در هفت بازی گذشته خود تیم‌های پیکان و فولاد را متوقف کرد و در مقابل پرسپولیس، سپاهان، آلومینیوم و مس رفسنجان تن به شکست داد و مقابل پدیده به برتری رسید.

نفتی ها در هفته هشتم لیگ میهمان تیم هوادار هستند که در بازی قبل خود مقابل مس رفسنجان مغلوب شده بود و این موضوع باعث انگیزه آنها برای برد در این دیدار است.

بی شک در این بازی نفتی ها به دنبال دومین برد خود هستند و در سوی مقابل بازیکنان هوادار که نمی خواهند در اولین فصل حضورشان در لیگ‌ برتر از مسابقات خداحافظی کنند در فکر دومین بردشان هستند.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل از بازیکنان جدیدی بهره می برد که برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارند اگرچه نفتی ها در امر گلزنی ضعیف عمل کردند و نتوانستند در خط هجومی عملکرد خوبی داشته باشند.

نقطه ضعف تیم هوادار خط دفاعش است که در هفت بازی گذشته عملکرد خوبی نداشته و ۶ گل دریافت کرده اند. این تیم از بازیکنان باتجربه ای بهره می برد و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد.

تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان نتوانست در فصل نقل و انتقالات، بازیکن سرشناسی جذب کند و این موضوع ناراحتی هواداران را به همراه داشت هرچند تاکنون بازی‌های نسبتا خوبی به نمایش گذاشته اند.

با تلاش های مدیریت این باشگاه، ۳۰ درصد از مبالغ قرارداد اعضای تیم پرداخت شد و اکنون نفتی ها با روحیه بهتری به مصاف هوادار می روند.

تیم های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۱۱، پنج و پنج امتیاز در مکان های هشتم، سیزدهم و چهاردهم رده بندی جای گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هشتم مسابقات به شرح ذیل است:

۱۳ آذرماه:
هوادار - نفت مسجدسلیمان ( ساعت ۱۵)
نفت آبادان - پیکان ( ساعت ۱۶)

۱۴ آذرماه:
فجرسپاسی - فولاد ( ساعت ۱۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار