تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۳۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
70 درصد کشفیات مواد مخدر در مرزهاست
فرمانده انتظامی خوزستان اجرای طرح‌های انسداد مرز‌ها را در کاهش ورود مواد مخدر موثر دانست و گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد مواد مخدر در بدو ورود به استان کشف می‌شود.

 سردار محمدرضا اسحاقی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: پیش از این حدود 90 درصد کشفیات مواد مخدر در عمق کشور و در استان‌های مجاور مرز‌ها صورت می‌گرفت در حالی که اکنون مرز‌ها تا حد زیادی تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه انسداد مرز‌ها به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی در کاهش ورود مواد مخدر به کشور بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: در عین حال سودآوری این فعالیت غیرمجاز به حدی است که اجازه نمی‌دهد به راحتی این تجارت را تعطیل کنند و قاچاقچیان به مسیرهای دریایی برای جابه جایی محموله‌های مواد افیونی روی آورده‌اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان توضیح داد: مواد مخدر با سه هدف کلی از طریق مسیر دریایی وارد کشور می‌شود؛ بخشی از آن به بوشهر و خوزستان آورده می‌شود، بخش زیادی در مسیر بوشهر، شیراز و سپس تا مرکز کشور هدایت می‌شود و قسمتی از آن هم به عراق می‌رود.

اسحاقی ادامه داد: کشفیات قابل توجه امسال نیروی انتظامی در پل زال و کرمانشاه حاکی از آن است که منشاء توزیع این مواد از خوزستان بوده از این رو تمهیداتی برای مقابله با این موضوع اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: هرجا که مواد مخدر عبور می‌کند می‌تواند آن منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و در واقع شهرهای در خط مسیر آسیب پذیرترند که نمونه آن‌ها در خوزستان شهرهای هندیجان، آبادان و بهبهان هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان مسائل سوء امنیتی و حوادثی مانند گروگانگیری را از تبعات و آسیب‌های احتمالی در مسیرهای حرکت مواد مخدر عنوان و بر فرهنگسازی و اطلاع رسانی و استفاده از ابزار قوی همچون رسانه برای آگاهی بخشی جامعه از آسیب‌های مواد مخدر تاکید کرد.

اسحاقی در ادامه به مناطق آلوده اشاره کرد و گفت: در خوزستان مناطق آلوده مطابق تعریفی که در کشور رایج است نداریم بلکه نقطه آلوده داریم که عمدتا تک خانه‌هایی هستند که مواد مخدر را توزیع می‌کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین بر برگزاری منظم جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: شورای فرعی باید هر ماه یک بار با ریاست فرمانداران تشکیل جلسه دهد که در هفت ماه گذشته امسال 115 جلسه این شورا تشکیل شده است.

به گفته وی، حاصل این جلسات 548 مصوبه بوده که از این تعداد 421 مصوبه اجرا شده و 127 مورد دیگر در حال اجراست.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار