تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۳۷۴۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پسماندهای عفونی رهاشده در دریاچه نمک ماهشهر جمع آوری شد
 رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از جمع‌آوری پسماندهای عفونی که توسط عوامل ناشناس در دریاچه نمک این شهرستان رهاسازی شده بود، خبر داد.

محمد شنبدی  در واکنش به رهاسازی زباله‌های عفونی (سرنگ های استفاده شده) در دریاچه نمک این شهرستان بیان کرد: متاسفانه عصر امروز کلیپ و تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که از رهاسازی مقدار زیادی پسماند عفونی در دریاچه نمک حکایت داشت.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این سرنگ‌ها که توسط افراد ناشناس در دریاچه نمک رهاسازی شده‌اند، پسماند عفونی بیمارستان‌های بندر ماهشهر نبوده و منبع رهاسازی این پسماندها مشخص نیست.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: پس از اطلاع از ماجرا، بلافاصله با همکاری شرکت امحاسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی فعال در بندر ماهشهر، این پسماندهای عفونی از محل جمع‌آوری شد.

همچنین ایرج سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: پسماندهای عفونی رهاسازی شده با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان به سرعت جمع‌آوری شدند.

وی افزود: عوامل رهاسازی این سرنگ‌ها در طبیعت تاکنون شناسایی نشده‌اند و از مردم درخواست داریم اگر اطلاعاتی در این خصوص دارند، به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

سلیمانی تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درصورت شناسایی، متخلفان را به منظور برخورد قاطع به دستگاه قضا معرفی خواهد کرد.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان واقع شده است و با اهواز ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار