تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۳۷۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰۰ فرصت شغلی در شهرک کشاورزی فتح المبین شوش ایجاد می‌شود
  مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خوزستان ایجاد شهرک کشاورزی شوش را در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی این شهرستان موثر دانست و گفت: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ فرصت شغلی در این شهرک کشاورزی در بخش فتح المبین شوش ایجاد شود.

 بیژن تاجوند عصر چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان شوش در سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی درخصوص نحوه واگذاری شهرک گلخانه‌ای بخش فتح المبین گفت: با توجه به استعداد و ظرفیت شهرستان شوش در حوزه کشاورزی و به منظور توسعه کشاورزی نوین این طرح پس از طی شدن مراحل قانونی به یک شرکت بومی استانی بصورت اجاره به شرط تملیک واگذار شد.

وی افزود: واگذاری هر یک از واحدهای این شهرک گلخانه‌ای به افراد بومی که توان راه اندازی و مدیریت آنها را داشته باشند، صورت می‌گیرد.

واحدهای شهرک کشاورزی به افراد بومی واگذار شوند

فرماندار شوش نیز با تاکید بر لزوم واگذاری واحدهای شهرک کشاورزی به افراد بومی خواستار اهتمام جدی مسئولان نسبت به رفع مشکلات بخش کشاورزی شد.

عدنان غزی بر لزوم تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و تخصیص آب کشاورزان کانال پایه پل تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی شهرستان شوش وجود دارد و درآمد بسیاری از مردم شهرستان به این بخش وابسته است.

وی خواستار تسهیل هرچه بیشتر و بهتر شرایط برای کشاورزان و کاهش دغدغه‌های آنان از سوی مسئولان‌ مربوطه برای تحقق شعار سال شد.

فرماندار شوش بیان کرد: مشکلات بخش کشاورزی بویژه در انعقاد قرارداد آب و توزیع نهاده های کشاورزی و همچنین افزایش قیمت کود شیمیایی به کشاورزان مورد بررسی قرار گیرد و موارد مطروحه از طریق دستگاه‌ها و نهادهای متولی با نگاه همکاری و تعامل با جامعه کشاورزان، رسیدگی شوند.
وی با ابراز نگرانی از کاهش بارندگی‌ها در فصل پاییز افزود: با توجه به گزارش‌های هواشناسی، بارندگی‌های فصل پاییز پایین‌تر از حد نرمال بوده و این مسئله باید مدنظر کشاورزان قرار گیرد و تصمیمات درستی درخصوص پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اتخاذ شود.

ورود بخش خصوصی لازمه توسعه شهرک‌های صنعتی است

رئیس شورای کشاورزی شوش با اشاره به اهمیت  توسعه شهرک‌های کشاورزی در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها باید در روش تولید محصولات کشاورزی تغییر ایجاد و از روش های نوین استفاده کرد.

 غزی افزود: لازمه توسعه شهرک‌های کشاورزی، ورود بخش خصوصی و غیر دولتی موفق، تشکل ها و اتحادیه ها به عرصه فعالیت های مختلف امور مرتبط با کشاورزی و امور تصدی گری به افراد واجد شرایط است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار