تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۷۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان:
عملیات احداث بیمارستان جدید نفت آبادان متوقف شده است
 رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان با اعلام توقف عملیات احداث بیمارستان جدید نفت آبادان به دلیل کمبود اعتبار گفت: پروژه احداث بیمارستان جدید نفت آبادان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر نصرالله حسونی بحرینی اظهار داشت:عملیات اجرایی احداث بیمارستان نفت آبادان از سال ۹۱ آغاز شد ولی به دلیل کمبود اعتبار و کم توجهی برخی از مسوولان سابق در وزارت نفت روند احداث آن طولانی شد.

وی گفت: با تغییر دولت نگاه وزیر جدید نفت به این طرح بیمارستانی مثبت است و با پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی موافقت وزیر برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل این بیمارستان گرفته شده است.

حسونی بحرینی بیمارستان نفت آبادان را یک مرکز درمانی عملیاتی به منظور پشتیبانی پالایشگاه عنوان کرد و افزود:این بیمارستان که در مرکز شهر آبادان قرار دارد ضمن ارائه خدمت به کارکنان شرکت نفت و خانواده های آنان در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به همه مردم منطقه نیز خدمات درمانی ارائه خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به نگاه ویژه دولت بخصوص وزیر نفت به تکمیل این بیمارستان گفت:در این بیمارستان بخش‌های مختلف درمانی از جمله دندانپزشکی، اورژانس، کلینیک‌های داخلی قلب، گوارش، ارتوپدی، آندوسکوپی ، سی‌تی اسکن، کلینیک جراحی چشم، مغز و اعصاب، اورولوژی، بخش زایمان و آزمایشگاه پیش بینی شده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان اظهار داشت:در صورت اختصاص اعتبار ظرف مدت ۶ ماه بیمارستان جدید نفت آبادان تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جدید نفت آبادان که در دست ساخت می باشد ۱۵۰ تخت خوابی بوده که با زیر بنای  ۲۸ هزار متر مربع در چهار طبقه بخش های درمانی ، تشخیصی و ستادی در آن پیش بینی شده است.

ارایه خدمات درمانی به ۳۰هزار بیمار کرونایی در بیمارستان نفت آبادان

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان با بیان اینکه بیمارستان نفت به عنوان بیمارستان معین تمام توان خود را برای بستری و خدمت به بیماران کرونایی در این شهرستان بکار گرفته است افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا پیک پنجم ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان نفت آبادان به این بیماران اختصاص داشت.

دکترحسونی بحرینی بیان داشت: در سال ۹۹ علاوه بر ارائه خدمات اورژانسی به ۳۰ هزار بیمار کرونایی ، یکهزار و ۲۰۰ بیمار در بخش ویژه کرونا بستری شدند و با توجه به تلاش کادر درمانی نفت آمار مرگ و میر در این بیمارستان زیر شاخص‌های کشوری و جهانی بود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ همزمان با شروع پیک پنجم فشار مضاعفی به کادر درمان و پرسنل بیمارستان نفت وارد شد چرا که این بیمارستان دستگاه اکسیژن ساز نداشت و برای تامین نیاز بیماران روزانه ۳۰۰ کپسول ۴۰ لیتری از آبادان و اهواز تهیه می‌شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان ادامه داد:در پیک پنجم ۲۰هزار بیمار کرونایی به بیمارستان نفت مراجعه‌ کردند و هشت هزار بیمار در این بیمارستان بستری طولانی مدت شدند.

وی تصریح کرد: همزمان با خدمت رسانی به بیماران کرونایی به رغم محدودیت‌های کادر درمان در بخش‌های دیگر  همچون اتاق عمل، زایشگاه، بخش آی‌سی‌یو، جراحی و داخلی به بیماران غیر کرونایی خدمات درمانی ارائه شد.

دکترحسونی بحرینی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی بیمارستان نفت به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم به روزرسانی شده است گفت: اخیرا علاوه بر خرید و نصب دستگاه  سونوگرافی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری شده که ظرف یک ماه آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

عملیات احداث بیمارستان جدید نفت آبادان متوقف شده است

۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) نفت آبادان به مراجعان غیرشرکتی اختصاص دارد

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) نفت آبادان به مراجعان غیرشرکتی اختصاص دارد و خدمات درمانی یکسان به همه بیماران ارائه می‌شود.

دکترحسونی بحرینی افزود: بیمارستان نفت از زمان تاسیس تا قبل از جنگ تحمیلی ویژه کارکنان پالایشگاه آبادان دارای ۱۱ بخش درمانی و آموزشی با یکهزار و ۵۰۰ پرسنل و ۵۰۰ پزشک ایرانی، انگلیس و هندی بود.

وی بیان داشت: این بیمارستان در هشت سال دفاع مقدس به عنوان سنگر خدمات درمانی مورد استفاده قرار گرفت و همچنان اطلاعات ۲۰ هزار بیمار و مجروح جنگ تحمیلی همچنین اطلاعات مربوط به ۱۳ شهید در آن نگهداری می شود.

بیمارستان امام خمینی(ره) نفت آبادان (OPD) در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی با ظرفیت ۲۵۲ تخت تاسیس شد که قبل از شروع جنگ تحمیلی به منظور افزایش توان ارائه خدمات سلامت به خانواده صنعت نفت تعداد تخت های آن به ۵۰۰ تخت‌ افزایش یافت.

این بیمارستان تا سال ۱۳۶۲ در حال فعالیت بود اما پس از آن به دلیل جنگ تحمیلی تا سال ۱۳۶۹ تعطیل شد. فعالیت این بیمارستان با خاتمه جنگ تحمیلی از سر گرفته شد.

این مرکز با بخش های اطفال ، داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان ، همودیالیز ، سی سی یو ، ای سی یو ، آنکولوژی و اورژانس ،اتاق عمل بزرگ ، اتاق عمل سرپائی و پنج درمانگاه در سطح شهر و پلی کلینیک تخصصی با ظرفیت ۱۵۰ تخت مصوب  و ۱۰۳ تخت فعال به کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنان و نیز سایر مراجعان طبق ضوابط تعریف شده خدمات درمانی ارائه می نماید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار