تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۳۳۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجهزترین و بهترین کارخانه کارتن سازی ایران کدام کارخانه است؟!
در چند سال اخیر تنها کارتن های موجود برای بسته بندی کارتن های قهوه ای رنگ و ساده ای بودند که هر نوع وسیله ای درون آنها بسته بندی می­شد، اما به مرور زمان افراد به این نتیجه رسیدند که صنعت کارتن سازی از صنایع مهم است که باید چاره ای برای آن اندیشید و همین عامل باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در صنعت کارتن سازی شد.

امروزه کارخانه های مجهز کارتن و جعبه سازی برای حمل و نقل هر چیزی کارتن می­سازند حتی برای اسباب کشی و حمل لباس ها! و مسئله مهم این است که صنعت مذکور به قدری پیشرفت کرده است که قادر به طراحی انواع کارتن های ساده و معمولی، کارتن های دایکاتی، کارتن لمینتی و ... می­باشد یعنی فقط کافیست شما نیاز خود را بگویید تا طراحان حاضر در کارخانه کارتن سازی یک کارتن با ابعاد و طرح مورد نیاز شما طراحی کنند.

البته نکته مهمی که وجود دارد این است که هر کارخانه کارتن سازی قادر به انجام کارهای مذکور از قبیل طراحی کارتن با طرح و نقش دلخواه شما نیست. زیرا انجام چنین کارهایی نیاز به طراحان حرفه ای و دستگاه های مجهز دارد. پس اگر شما هم جزء افرادی هستید که کارتن وسیله کار شما محسوب می­شود و یا کارخانه تولیدی کالا دارید و باید کالای تولید شده را در کارتن زیبا بسته بندی و به بازار عرضه کنید، بهتر است به سراغ کارخانه جعبه و کارتن سازی مجهز بروید.

کارتن سازی سپیدار کارتن

اهمیت کارتن در بسته بندی

اولین و مهمترین هدف استفاده از کارتن محافظت از کالا و وسایلی است که داخل آن بسته بندی می­شود. یعنی ما زمانی از کارتن استفاده می­کنیم که قصد داریم از شکستگی، خرابی و به طور کلی آسیب رسیدن به اشیاء جلوگیری کنیم. اما دومین دلیل استفاده از کارتن حمل و نقل آسان اشیاء است، زیرا کارتن باعث می­شود بتوانیم به راحتی چند وسیله را به صورت همزمان به مکانی دیگر منتقل کنیم. بر این اساس کارتن باید دارای کیفیت و دوام کافی باشد که در طول حمل و نقل و یا در صورت قرار گرفتن در مکان های مرطوب و ... نه تنها خودش آسیب نبیند بلکه از رسیدن آسیب به اشیاء داخل خود نیز جلوگیری کند.

و اما جدای از موارد بالا تعدادی از کالاها هستند که درون جعبه کارتنی به فروش می­رسند، پس چنین وسایلی باید دارای کارتن های جذاب، زیبا، با دوام و واضح باشند به عبارت دیگر طرح و متن روی آنها باید طوری باشد که مشتری با یک نگاه متوجه کالایی که درون آن بسته بندی شده است بشود.

از سخنان بالا این نتایج حاصل می­شود که کارخانه کارتن سازی انتخابی شما باید کارتن هایی با ویژگی های زیر تولید کند:

  • کارتن باکیفیت و محکم که به هنگام حمل و نقل اشیاء پاره نشود
  • کارتنی با ابعاد متناسب تا بتوانید وسایل مورد نظر خود را به راحتی درون آن جا دهید
  • کارتن کاربردی، یعنی طراحان کارخانه کارتن سازی باید طوری کارتن مورد نظر شما را طراحی کنند که کاربردی ترین کارتن برای شما باشد
  • طراحی زیبا و جذاب تا مشتری را جذب خود کرده و به این ترتیب باعث افزایش فروش محصولات شما شود

   کارتن چاپ فلکسو

کارتن ها به چند نوع تقسیم می­شوند؟

صنعت کارتن سازی جزء صنایع متنوع دنیا است به همین دلیل شاید نتوان به این راحتی انواع کارتن ها را نام برد اما به طور کلی کارتن ها بر اساس موارد زیر به انواع مختلفی تقسیم می­شوند:

  1. مواد اولیه ای که ورق های کارتنی از آنها بدست می­آیند

اصلی ترین ماده اولیه کارتن سازی کاغذ است که خود این کاغذ می­تواند از مواد بازیافتی یا پالپ چوب و از این قبیل مواد به وجود بیاید.

  1. رنگ کارتن

کارتن ها در گذشته فقط به رنگ قهوه ای تولید می­شدند اما امروزه کارتن های سفید و حتی کارتن های یک رو مقوایی نیز تولید می­شوند که برای بسته بندی مواد غذایی و یا وسایل خاص مورد استفاده قرار می­گیرند.

  1. ابعاد

در کارخانه کارتن سازی دو نوع کارتن بر اساس ابعاد و اندازه تولید می­شود؛ 1. کارتن هایی با ابعاد مشخص که پس از سفارش مشتری تولید آنها آغاز می­شود 2. کارتن هایی که ابعاد مشخصی ندارند و شما می­توانید پس از خرید آنها را تا بزنید و تبدیل به کارتنی با ابعاد دلخواه خود کنید، به این نوع کارتن هایی که معمولا از پیش ساخته شده هستند کارتن دایکاتی گفته می­شود.

  1. طرح و نقش روی کارتن

کارتن ها از نظر طرح و متنی که بر روی آنها چاپ می­شود ابتدا به دو گروه عمده تقسیم می­شوند؛ 1. کارتن های ساده 2. کارتن های طرح دار.

که در ادامه هر دو این کارتن ها را بررسی خواهیم کرد.

کارتن لمینتی

کارتن ساده و طرح دار

ساده یا طرح دار بودن کارتن به نوع مصرف شما بستگی دارد یعنی اگر شما فقط برای حمل و نقل تعدادی محصول نیاز به کارتن داشته باشید باید از انواع کارتن های ساده خریداری نمایید و یا به هنگام ثبت سفارش در کارخانه کارتن سازی کارتن ساده را سفارش دهید، اما اگر قصد داشته باشید محصول خود را همراه با کارتن یا جعبه مقوایی به فروش برسانید باید حتما از کارتن های طرح دار خریداری نمایید.

کارتن های طرح دار به این دلیل که نیاز به ماشین آلات مجهز دارند فقط توسط کارخانه های کارتن سازی پیشرفته و مجهز تولید می­شوند. این نوع کارتن ها جزء محصولات جدید صنعت کارتن سازی به حساب می­آیند که خود به دو نوع مختلف تقسیم می­شوند:

  • کارتن چاپ فلکسو

به کارتن هایی گفته می­شود که طرح مورد نظر بر روی لایه بیرونی کارتن چاپ شده است و قابلیت جدا شدن از کارتن را ندارد. این طرح ها یا تک رنگ هستند یا نهایتا دارای 2 یا 3 رنگ هستند که تعداد این رنگ ها به نوع دستگاه های کارخانه بستگی دارد.

  • کارتن لمینتی

لمینت در لغت به معنای یک لایه نازک است که روی یک چیز کشیده می­شود و آن چیز را می­پوشاند، در صنعت کارتن سازی هم دقیقا به همین معناست. کارتن لمینتی نوعی کارتن است که طی مراحلی مشابه با سایر کارتن ها تولید می­شود و در نهایت یک کاغذ نازک گلاسه ای که طرح و متن دلخواه مشتری بر روی آن چاپ شده است به لایه بیرونی کارتن چسبانده می­شود.

اکنون که با انواع کارتن طرح دار آشنا شدید باید بدانید که انتخاب این دو نوع کارتن نیز به نظر و طرح اولیه شما بستگی دارد، یعنی اگر قصد داشته باشید یک یا دو طرح بر روی کارتن چاپ شود می­توانید کارتن چاپ فلکسو انتخاب کنید اما اگر قصد داشته باشید بر روی کارتن طرح ها و نوشته های متنوع و جذاب چاپ شود باید حتما کارتن لمینتی را انتخاب کنید.

کارتن دایکاتی

کارخانه کارتن سازی مجهز

کارخانه های کارتن سازی معمولی که با دستگاه های ساده و مبتدی و بدون داشتن پرسنل طراح فعالیت می­کنند در بیشتر مواقع فقط می­توانند کارتن های ساده قدیمی تولید کنند، اما گاها همین کارخانه ها یا بهتر است بگوییم کارگاه ها به هنگام ثبت سفارش درباره عدم قدرت خود برای ساخت کارتن های طرح دار مطلبی را بیان نمی­کنند و شما پس از گذشت مدتی و به هنگام تحویل سفارش متوجه این قضیه می­شوید.

به همین دلیل در این مقاله ما قصد داریم یکی از بهترین و مجهزترین کارخانه های جعبه و کارتن سازی را به شما معرفی کنیم که به دلیل داشتن پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا و همچنین پرسنل تحصیل کرده و دوره دیده در زمینه طراحی قادر به تولید کارتن مد نظر شما می­باشد.

کارخانه جعبه و کارتن سازی سپیدار کارتن یک مجموعه شناخته شده در زمینه تولید انواع کارتن های لمینتی، کارتن دایکاتی، جعبه های مقوایی، کارتن و پاکت مرسولات پستی، کارتن های ساده و بدون چاپ است که قادر به تولید باکیفیت ترین کارتن ها در سریعترین زمان می­باشد و دلیل این سرعت عمل و کیفیت بالا داشتن پرسنلی مجرب و استفاده از مواد اولیه مرغوب است.

مجموعه تولیدی سپیدار کارتن رضایت مشتری را در صدر اهداف خود قرار داده است و به این ترتیب تمام تلاش خود را صرف این کار می­کند بنابراین شما با یکبار ثبت سفارش در این مجموعه و مشاهده کیفیت کار آنها، مشتری دائم این کارخانه خواهید شد.

پس اگر جزء صاحبان و مدیران کارخانه های تولیدی محصول هستید یا به هر نحو دیگری کار شما با این صنعت گره خورده است، می­توانید هم اکنون به سایت سپیدار کارتن مراجعه کنید و در کنار مشاهده نمونه کارهای تولیدی این مجموعه به راحتی از قیمت کارتن مد نظر خود مطلع شوید و سپس با اطمینان خاطر سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید به راحتی و از راه های ارتباطی مختلف موجود در سایت اصلی سپیدار کارتن با کارشناسان این گروه تماس حاصل فرمایید.

جعبه مقوایی مناسب کادو

:
:
:
آخرین اخبار