تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۱۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گام نخست بازگشایی مدارس در مراکز کم جمعیت روستایی و عشایری خوزستان
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: گام نخست بازگشایی مدارس برای مراکز کم جمعیت روستایی و عشایری با تراکم ۱۵ نفر و تا ۳۰ نفر تعیین شده است.

 کوروش مودت روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا از طریق ویدیو کنفرانس در سرسرای اداری استانداری خوزستان بیان کرد: برای اجرای فرآیند آموزش، مدرسه تلویزیونی یکی از زیرساخت‌ها محسوب می‌شود که ازاول مهر امسال در خوزستان آغاز کلاس‌های درس از طریق تلویزیون در کلیه پایگاه‌ها و مقاطع اجرا شده و همچنان فضای مجازی و شاد زیرساخت اساسی آموزش و پرورش است.

وی افزود: ۷۰ درصد دانش آموزان به این زیرساخت های اساسی در کشور دسترسی دارند و میانگین خوزستان بیشتر از متوسط کشوری است.

مودت ادامه داد: درسنامه‌هایی نیز توسط سپاه برای دانش‌آموزانی که به ابزار دسترسی ندارند توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حضور دانش آموزان در مدارس آرام، تدریجی و منعطف انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در گام دوم حضور دانش آموزان در مدارس ۳۰۰ نفری در نیمه دوم آبان بررسی و زیرساخت آماده می‌شود و کلاس‌ها نوبت بندی و زوج و فرد خواهد شد.

مودت همچنین گفت: میانگین وزن دانش آموزان خوزستان ۲ درصد از میانگین کشور بالاتر است و به نظر می رسد بازگشایی مدارس لازم باشد.

به گزارش استانداری خوزستان بر اساس مصوبه ستاد کرونا بازگشایی مدارس در اول مهر به صورت حضوری تنها برای مدارس عشایری و روستاهای دارای دانش آموزان کم جمعیت که فاقد ابزارهای ارتباطی هستند خواهد بود و سایر مدارس سال تحصیلی را در بستر مجازی و شبکه شاد آغاز خواهند کرد. بازگشایی حضوری این مدارس منوط به واکسیناسیون دانش آموزان و گسترش پوشش واکسیناسیون والدین و کادر آموزشی و وضعیت شیوع کرونا خواهد بود.

طبق آخرین رنگ بندی چهار شهرستان شوشتر، ماهشهر، شوش و هندیجان در وضعیت قرمز و بقیه در وضعیت زرد و نارنجی کرونایی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار