تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۳۱۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرغوبترین زمین‌های کشاورزی بهبهان برای مصارف تفریحی تغییر کاربری داده می‌شوند
امام جمعه بهبهان گفت: متاسفانه در این چند سال شاهد هستیم مرغوبترین زمین‌های کشاورزی بهبهان برای مصارف تفریحی تغییر کاربری داده می‌شوند و این در حالی است که اقدام لازم جهت مقابله و جلوگیری از این‌عمل از سوی مسئولین امرصورت نمی‌گیرد.
 حجت‌الاسلام سیدقدرت‌الله‌ناصری امام جمعه‌ بهبهان درگفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان‌ اظهار کرد: مسئولین باید رویکرد مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را متوجه شوند، مردم در انتخابات نشان دادند که رویکرد آنها در کشور مبارزه با فساد و عدالت گستری‌است.

وی افزود: دولت مردان باید با عزم جهادی روحیه انقلابی برای توسعه و پیشرفت شهرستان تلاش و با تمام توان با فساد و تبعیض مبارزه کنند.


معیار انتخاب مدیران در دولت انقلابی باید براساس شایسته سالاری باشد

ناصری افزود: مردم به دولت انقلابی امیدوار هستند، مدیرانی که در این دولت عهده دار مسئولیت می شوند باید روحیه جهادی و عزم انقلابی را سرلوحه  خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: انتخاب مدیران باید براساس شایسته‌سالاری و ملاک انتخاب مدیران در دولت انقلابی باید داشتن مهارت، تعهد انجام کار و همچنین روحیه انقلابی و جهادی باشد.

مردم کمبودها را تحمل می‌کنند ولی تبعیض را نه

امام جمعه بهبهان عنوان کرد: دربحث عزل و نصب مدیران و همچنین استخدامی ها باید بر اساس ضابطه و شایسته سالاری انجام شود.

وی در ادامه گفت: مشکل اشتغال را باید با انجام برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از پتانسیل و تقویت نقاط مثبت داخل شهرستان برطرف کرد مدیران باید از توان داخل و استفاده از تمام اختیارات خود مشکل اشتغال را از بین ببرند.

 ناصری بیان کرد:‌ شورای اشتغال و برنامه ریزی شهرستان باید از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی با مهیا کردن زیرساخت های لازم حمایت کامل و جامع را انجام دهد.

 

مسئولین باید موانع تولید را مانع زدایی و نقاط قوت را پشتیبانی کنند

خطیب نماز جمعه بهبهان عنوان کرد: شهرستان بهبهان دارای پتانسیل بسیار خوبی در بحث کشاورزی و دامپروری است، و باید این صنعت تولیدی ازسوی مسئولین شهرستان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.
وی افزود: مدیران مربوطه باید به صورت جهادی و مستمر در پی رفع مشکلات کشاورزان و دامداران باشند و نگذارند با کم‌کاری و بروز مشکلات موجب دلسردی و بی‌انگیزگی این عزیزان شود.

 ناصری بیان کرد: عدم حمایت از تولیدکنندگان موجب کم رونق شدن تولید در شهرستان می شود، مدیران باید با سازماندهی تولیدکنندگان و همچنین آسیب شناسی به موقع از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنند.


چرا در بهبهان جلوی تغییرکاربری زمین های گرفته نمی‌شود، مسئولین استانی ورودکنند

امام جمعه بهبهان اظهار کرد: متاسفانه در این چند سال شاهد هستیم مرغوبترین زمین‌های کشاورزی بهبهان برای مصارف تفریحی تغییر کاربری داده می‌شوند و این در حالی است که اقدام لازم جهت مقابله و جلوگیری از این‌عمل از سوی مسئولین امرصورت نمی‌گیرد و روزانه شاهد‌رشدقارچ‌گونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به تفرجگاه‌ها هستیم.

وی افزود: خردکردن زمین‌های کشاورزی و تغییرکاربری آن موجب نابودی تولیدمحصولات کشاورزی و همچنین بیکاری در بین مردم می شود.

  ناصری عنوان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه قضا باید به صورت جدی پیگیر مقابله با این اقدام باشد و علت اینکه در شهرستان برخورد موثری با خاطیان صورت نمی گیرد را پیگیری کنند.


تاکنون چه اقداماتی برای پشتیبانی و مانع زدایی تولید صورت گرفته است

امام جمعه بهبهان اظهارکرد: با قرار گرفتن در نیمه سال ۱۴۰۰ مدیران باید اقدامات صورت گرفته خود را برای حمایت از تولید و اشتغال در سال تولید، پشتیبانی و مانع زادیی بیان کنند.

وی تصریح کرد: شورای اشتغال و همچنین اداره کار و تعاون باید قبل از تعدیل نیروهای پالایشگاه بیدبلند تدابیر لازم را انجام می داد و نیروهای بیکار را با ایجاد فرصت های  شغلی جایگزین سازماندهی می‌کرد.

 ناصری افزود: مدیران شهرستان باید از ظرفیت سرمایه گذارهای بخش خصوصی جهت رفع اشتغال نیروهای تعدیل شده پالایشگاه بیدبلند استفاده کنند و با رفع موانع پیشرو به انجام پروژه ها شتاب بدهند.


مسئولین اختلاف نظر ها را کنار بگذارند

  امام جمعه بهبهان اظهار کرد: حل مشکل اشتغال جوانان باید دغدغه اصلی همه مسئولین باشد و همه‌ی تمام تلاش خود را جهت حل این مشکل انجام دهند.

 وی افزود: کم کاری و سنگ اندازی برخی مدیران در بحث اشتغال را به هیچ وجه نمی پذیرم.

 امام جمعه بهبهان بیان‌کرد: مسئولین شهرستان باید با همدلی و همفکری یکدیگر و ارائه راهکارهای مناسب موانع تولید و اشتغال را از بین ببرند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار