تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۳۰۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوسان نرخ دلار و اونس جهانی، طلا را گران کرد
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: دلایل مختلفی باعث شده که هر گرم طلا در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شود.
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران  با اشاره به دلیل روند صعودی قیمت طلا و سکه اظهار کرد: بازار طلا و سکه یکی از حساس‌ترین بازار‌ها در سراسر جهان است به همین ترتیب، دلایل زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی قیمت نهایی طلا و سکه تاثیر گذار هستند.

او با ذکر مهم‌ترین دلایل تاثیر گذار بر بازار ایران افزود: از مهم‌ترین دلایلی که به طور مستقیم بر روی بازار طلا و سکه ایران تاثیر می‌گذارند، نرخ دلار و اونس جهانی است؛ به طوری که هر سنت تغییر در اونس جهانی و هر ریال تغییر در نرخ دلار، قیمت طلا و سکه را در داخل کشور تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: اونس جهانی طی یک ماه گذشته دچار نوسان قیمت زیادی بود و این نوسان همیشه رو به جلو نبوده و شاهد کاهش  قیمت این کالای سرمایه‌ای در بازار‌های جهانی نیز بوده است.

محمدولی ادامه داد: اونس جهانی طلا در ۶ ماه گذشته ۹۵ دلار و در یک هفته گذشته ۳۶ دلار گران شده که این نوسانات ناگهانی را می‌توان به دلیل رویداد‌های اخیر در جهان دانست مانند پیشروی طالبان در افغانستان و تاثیر کرونا بر اقتصاد جهان، پس طبیعی است که تاثیر مستقیم و صعودی در بازار‌های ایران داشته باشد.

او با اشاره به روند نوسان نرخ دلار تصریح کرد: نرخ دلار در هفته دوم مرداد ماه یعنی تقریبا یک ماه گذشته در کانال ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شد به طوری که در تاریخ ۱۰ مرداد امسال بازار دلار با نرخ ۲۵ هزار و ۴۸۹ تومان بسته شد، اما با گذشت تقریبا یک ماه یعنی در پایان معاملات ۶ شهریور امسال، دلار با نرخ ۲۸ هزار و ۲۰۱ تومانی معامله شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران عنوان کرد: این افزایش بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تومانی نرخ دلار در یک ماه و نوسانات ناگهانی اونس جهانی، بازار‌های داخلی را دچار این التهابات و افزایش قیمت‌ها کرده است.

محمدولی با ذکر این مطلب که هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین معاملات دیروز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید، اظهار کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار‌های داخلی طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته و در آخرین معاملات روز گذشته به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گفته او؛ قیمت هر سکه طلا طرح جدید (امامی) نیز طی یک ماه گذشته بیش از یک میلیون تومان گران شده است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار