تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۲۹۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چطور با CRM اخبار خود را به مشتریان اطلاع دهیم؟
سنا یکی از جامع ترین سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان است که علاوه بر ارائه ویژگی های یک باشگاه مشتریان کامل و جامع، قابلیت هایی که از یک نرم افزار فروش انتظار دارید را نیز به شما ارائه می کند تا مشتریان را عاشق خود کنید!
سنا یکی از جامع ترین سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان است که علاوه بر ارائه ویژگی های یک باشگاه مشتریان کامل و جامع، قابلیت هایی که از یک نرم افزار فروش انتظار دارید را نیز به شما ارائه می کند تا مشتریان را عاشق خود کنید!

آنچه که امروزه باعث می شود مشتریان یک کسب و کار، مشتریان آن شرکت یا سازمان باقی بمانند دیگر فقط هزینه ی کمتر برای تهیه محصول و خدمات نیست؛ حتی بسیاری از متخصصان در حوزه کسب و کار بر این باورند که دیگر نقش اصلی را حتی کیفیت بالای اجناس هم نمی زند!

پس چه چیزی می تواند یک مشتری را به یک کسب و کار وفادار کند؟ ارتباطات سازنده با مشتری.  

درست است که قیمت پایین تر نسبت به باقی رقبای کاری و کیفیت بالاتر در ارائه محصولات و خدمات می تواند محرک اولیه برای جذب مشتریان به کسب و کار ما باشد، اما آنچه که باعث می شود یک مشتری بخواهد باز هم از ما خرید کند و به یک مشتری ثابت تبدیل شود، چیزی نیست جز ارتباطات قوی و ایجاد یک حس خوشایند برای مشتریان.

چطور با CRM اخبار خود را به مشتریان اطلاع دهیم؟

اهمیت شناخت مشتریان

شما به عنوان یک کسب و کار می بایست این حس را در فرد ایجاد کنید که شما برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و او را می شناسید.

منظور از شناخت این است که شما می دانید مشتریان شما به چه چیز هایی علاقه دارند و می توانید حدس بزنید کدام یک از محصولات شما می تواند پیشنهاد او را بیش از باقی کسب و کار ها جلب کند.

این امر باعث می شود که مشتریان حس بهتری نسبت به شما داشته باشند، و کمی بعد تر از یک نوع علاقه ی قلبی با کسب و کار شما برقرار می کنند. در این حالت او ترجیح می دهد که موارد مورد نیاز خود را از فروشگاه شما خریده و از کارکنان شما مشورت بگیرد.

اما چطور باید به این دانش از مشتریان دست پیدا کنیم؟

نرم افزار سی آر ام سنا، جامع ترین نرم افزار هوشمند مدیریت کسب و کار ایرانی در این مقاله قصد دارد مواردی که باید درباره مشتریان خود بدانیم تا بتوانیم با هزینه ی کمتر نسبت به رقبای خود، جذب مشتریان و وفاداری مشتریان خود را افزایش داده و در نهایت از سهم و سود بیش تری از بازار کار خود داشته باشیم.

چرا مشتریانتان به شما نیاز دارند؟

هر کسب و کاری به یک دلیل که چرا مشتریان از آنها خرید کنند و رقبای کاری را ترجیح ندهند نیاز دارد. به این دلیل اصطلاحا پیشنهاد فروش منحصر به فرد یا USP (مخفف Unique Sales Proposition) گفته می شود.

USP شما می تواند با تکمیل جمله ی زیر مشخص شده و شکل بگیرد:

مشتریان از من خرید خواهند کرد چون کسب و کار من تنها....

به این نکته توجه داشته باشید که USP شما می تواند با تغییر در بازار (مارکت) و یا تکمیل کسب و کارتان تغییر کند، و همچنین شما می توانید برای هر نوع و دسته از مشتریان خود USP های مختلفی داشته باشید.

همه ی USP های شما می توانند یک ابزار تاثیر گذار واقع شوند چرا که آنها بر اساس آنچه مشتریان هنگام خرید به دنبالش هستند ساخته شده است.

بد نیست که یو اس پی خود را هر از چندگاهی برانداز کنید. آیا می توانید محصولات یا خدمات خود را به گونه ای ارائه کنید و طراحی کنید که بهتر در راستای نیاز های مشتریان شما باشند؟

بد نیست گاها از مشتریان خود بپرسید که چرا از شما خرید می کنند. اینکار می تواند بهتر به شما نشان بدهد که USP شما چیست، و البته ممکن است نتایج به گونه ای باشند که USP شما را متفاوت از آنچه فکر می کردید نشان دهند.

چه چیز هایی درباره مشتریان خود می دانید؟

نکته ای که باید بدانید این است که هرچه اطلاعات بیش تری نسبت به مشتریان خود داشته باشید، فروش و بازاریابی شما می تواند تاثیر گذار تر باشد.

سه مورد اصلی وجود دارد که باید درباره مشتریان خود بفهمید و از آنها جهت فروش بیش تر و سود دهی بیش تر استفاده نمایید:

  • آنها چه کسانی هستند،
  • چه چیز هایی از شما می خرند،
  • چرا از شما خرید می کنند.

اگر بازار کار شما به گونه ای است که محصولات و خدمات خود را به دیگر کسب و کار ها می فروشید، باید بدانید که کدام یک از مشتریان مسئول تصمیم گرفتن برای خرید محصولات و خدمات شما هستند.

صحبت کردن با مشتریان می تواند اطلاعات ارزشمند زیادی به شما بدهد. سوال پرسیدن درباره اینکه چرا از شما خرید می کنند، یا بر عکس از شما خرید نمی کنند، اینکه در آینده ممکن است چه چیز هایی از شما بخرند و سوال درباره نیاز های دیگر آنها می تواند یک دید باز تر نسبت به مسائل پر اهمیت آنها به شما بدهد.

فروش قدرتمند با تاثیر بر روی مزایایی که محصولات یا خدمات شما به مشتریان ارائه می کند شکل می گیرند. بنابراین اگر چالش هایی که برای آنها وجود دارد را شناسایی کنید، ارائه راهکار مناسب به آنها بسیار راحت تر خواهد بود.

* تامین کننده های فعلی مشتریان را بشناسید

مشتریان امروزه خواسته یا ناخواسته در برابر حملات تبلیغات و کمپین های بازاریابی کسب و کار های زیادی قرار می گیرند چرا که رقابت بین کسب و کار ها امروزه به شدت بالا رفته است و همه به دنبال جذب مشتریان بیش تر می باشند.

به همین دلیل این احتمال وجود دارد که مشتری بالقوه ی شما، درحال حاضر محصول یا سرویس هایی مشابه با آنچه شما ارائه می کنید را از کسب و کار دیگری خریداری می کند.

بنابراین پیش از اینکه اقدام به فروش به مشتریان بالقوه ی خود کنید، لازم است اطلاعات زیر را در اختیار داشته باشید:

  • تامین کننده ی فعلی مشتری شما،
  • مشتری از تامین کننده ی فعلی خود رضایت دارد یا خیر،
  • اگر خرید کردن از شما می تواند مزایای خاصی به مشتری ارائه کند، این مزایا چه چیز هایی هستند؟

در بسیاری از مواقع راحت ترین کار برای شناختن تامین کننده ی فعلی یک مشتری این است که از او سوال کنیم. افراد معمولا از اینکه درباره این مسئله صحبت کنند و اطلاعات بدهند خوشحال می شوند، و همچنین صحبت کردن درباره اینکه از فروشگاه فعلی خود راضی یا ناراضی هستند می تواند مسئله ی جذابی برای صحبت کردن با آنها باشد.

اگر شما بتوانید بفهمید که آنها به دنبال چه نوع مزایایی هستند می توانید این شانس را بدست بیاورید که به آنها بفروشید. به عنوان مثال، مزایای شما می تواند در زمینه قیمت یا سطح خدمات شما باشد.

آیا کسب و کارتان مزیت خاصی برای ارائه دارد که بهتر از آنچه مشتریان درحال حاضر دریافت می کنند باشد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این مزایا باید پایه و اساس هر نوع اقدام به فروش شما را تشکیل بدهند.

* به مناسبت های مختلف اهمیت بدهید

یکی از مهم ترین گزینه هایی که به شما کمک می کند تا به مشتریان حس دیده شدن و دوست داشته شدن بدهید این است که مناسبت های مختلف زندگی آنها را یادآور شده، و برای این مناسبت ها به آنها هدیه بدهید.

مناسبت هایی مثل عید ها و مناسبت های مختلف مثل عید نوروز، تاریخ تولد خود یا اطرافیان آنها و ... می توانند بهترین گزینه هایی باشند که می توانید از آنها استفاده نمایید.

بسیاری از کسب و کار ها از نرم افزار ها و سیستم های باشگاه مشتریان استفاده می کنند تا از این مورد بهتر استفاده کنند. استفاده از این سیستم ها می تواند به شما این امکان را بدهد تا در این مناسبت های خاص به مشتریان جایزه یا امتیاز بدهید که می تواند تا حد زیادی در ذهن آنها ماندگار شود.

نرم افزار سی ار ام

نقش و مزایای نرم افزار CRM

دانستیم که با استفاده از شناخت و ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان، این روز ها می توانیم گاها بیش تر از رقبای خود که صرفا تمرکز خود را روی کیفیت محصولات و یا سیاست های قیمت گذاری خود قرار داده اند به سود دهی و جذب مشتری دست پیدا کنیم.

سوالی که باقی می ماند ین است که یک نرم افزار سی ار ام چطور می تواند در این امر به ما کمک کند؟

نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) هدف اصلی شان ایجاد این نوع از ارتباطات سازنده و مفید است، و با استفاده از موارد زیر می توانند اینکار را بسیار راحت تر کنند.

  • مدیریت کمپین های ایمیلی

کمپین های ایمیلی یکی از موثر ترین راه هایی هستند که به سادگی می توان به مشتریان گفت «ما به فکرتان هستیم!».

نرم افزار های سی ار ام به گونه ای طراحی می شوند که شما به سادگی با داشتن اطلاعات ایمیل مشتریان می توانید به آنها ایمیل بزنید و آنها را در جریان آخرین اخبار کسب و کار خود نظیر تخفیف هایی که روی محصولات خود اعمال کرده اید، و یا پیشنهاد های مخصوص خود آنها را ارائه کنید.

  • ارسال اس ام اس و پیامک

دیگر مزیتی که نرم افزار سی ار ام می تواند به شما ارائه کند این است که شما می توانید سیستم خود را بصورت کامل با تلفن های تحت شبکه (VoIP) خود هماهنگ کرده، و با استفاده از پنل های اس ام اس، کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی خود را به گوش مشتریان خود برسانید.

جهت کسب مشاوره رایگان و دریافت نسخه آزمایشی می توانید همین حالا به وب سایت سنا مراجعه نمایید.

:
:
:
آخرین اخبار