تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۲۹۵۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهنمای انتخاب کتری و قوری زیبا برای جهیزیه عروس
  خرید جهیزیه عروس و انتخاب اقلام آن، یکی از مهم ترین بخش های مرحله تدارکات تشکیل زندگی مشترک برای زوج های جوان است. معمولا عروس خانم ها برای این بخش انرژی، سلیقه و بودجه ویژه ای را اختصاص می دهند. در این بین، انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه از همه دشوارتر است. یکی از این اقلام ست کتری و قوری است. این وسیله تنوع بسیار بالایی در بازار دارد، و همین موضوع باعث شده تا اغلب قیمت کتری و قوری را به عنوان فاکتور اصلی انتخاب آن در نظر بگیرند، در حالی که فاکتورهای مهم دیگری نیز در انتخاب ست کتری و قوری مناسب جهیزیه موثر هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با این فاکتورها آشنا شوید.


معرفی انواع مدل های ست کتری و قوری ایرانی و خارجی

پیش از آن که با ویژگی های یک ست کتری و قوری زیبا و باکیفیت آشنا شوید، لازم است انواع کتری و قوری موجود در بازار را بشناسید. ممکن است پیش تر در بازار یا فروشگاه های آنلاینی مانند فروشگاه اینترنتی هوم پارسی انواع مختلف این محصول را دیده باشید، ولی مطمئنا تابحال با همه آنها بصورت یکجا آشنا نشده اید!


· کتری و قوری لعابی

یکی از پر طرفدارترین نوع ست کتری و قوری، مدل لعابی است. این مدل تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارد، به راحتی تمیز می شود و خیلی سنگین نیست.

· کتری و قوری شیشه ای

کتری قوری شیشه ای، معمولا برای دم کردن گیاهان دارویی و دمنوش ها استفاده می شود. جنس دسته این مدل از پلاستیک ضد حرارت است، ولی با توجه به اینکه نسبت به سایر مدل ها به تغییرات دمایی حساس تر است، احتمالا همزمان با خرید آن، باید قیمت تی زمین شوی را هم برای خرید بپرسید! چون هر لحظه امکان شکتن یا ترکیدن دارد.

· کتری و قوری چینی

بهترین و شیک ترین ست قوری و کتری، جنس چینی است. قوری چینی برای دم کردن چای کاملا ایده آل است، زیرا چای در قوری چینی بخوبی دم می کشد و طعم خیلی خوبی خواهد داشت.

· کتری و قوری استیل

کتری و قوری استیل تقریبا در اکثر خانه ها پیدا می شود، و اغلب خانم های خانه دار از آن استفاده می کنند. چای در قوری ‌استیل زود سرد نمی شود، و برای دم‌کردن چای کیسه ‌ای نیز مناسب است.

· کتری و قوری روی و آلومینیوم

این کتری و قوری بیشتر مناسب مسافرت است، زیرا می توان به راحتی آن را روی آتش قرار داد و نگران خراب شدنش نشد! این نوع کتری و قوری بخاطر وزن سبکی که دارد، در آشپزخانه اداره جات هم استفاده می شود.

· کتری و قوری برقی

کتری و قوری برقی به لحاظ عملکرد بسیار سریع و پرطرفدار است، زیرا در کمترین زمان ممکن چای را دم می کند. کتری و قوری برقی برای جهیزیه نوعروسان هم تهیه می شود، فقط یک ایراد کوچک دارد؛ رنگ و طعم چای را تغییر می دهد!

· کتری و قوری پیرکس

کتری و قوری پیرکس بخاطر ظاهر شیک و زیبایش و پیدا بودن محتویات داخلی آن، در میان تازه عروسان حسابی پرطرفدار است. از مزایای استفاده از کتری و قوری پیرکس، رسوب ندادن مواد معدنی در داخل ظرف کتری است که معمولا شست و شوی کتری ها را کمی سخت می کند.

· کتری قوری تفلون

کتری و قوری تفلون با کوچکترین خط و خشی کیفیت خود را از دست می دهد، و مواد مضر تفلون را درون خود حل می کند. پیشنهاد می شود، حتی المقدور از خرید این مدل کتری و قوری اجتناب کنید.

· کتری و قوری سرامیکی

کتری و قوری سرامیکی هم نزد خانم ها محبوبیت بالایی دارد، فقط نکته ای که وجود دارد این است که، بخاطر وزن بالای این مدل، استفاده از آن کمی سخت است. علاوه بر این موضوع، بدنه آنها نیز به مرور زمان و تحت تاثیر حرارت ترک ترک و لب پر می شود.

· کتری و قوری چدنی

این مدل کتری و قوری بخاطر شکل چند ظلعی که دارد، با دسته های حصیری یا بامبو، و در رنگ مشکی و اصلی خود چدن ساخته می شود.


نکات مهم در انتخاب و خرید ست کتری و قوری برای جهیزیه

درست است که انتخاب کتری و قوری برای جهیزیه یا آشپزخانه یک خانم خانه دار، فرقی ندارد ولی ست آشپزخانه عروس خانم ها از خرید قابلمه و سرویس چایخوری گرفته تا قاشق و چنگال و... باید زیبا، خاص و باکیفیت باشد. در ادامه چند نکته مهم برای نوعروسان داریم که با در نظر گرفتن آنها می توانند، انتخاب بسیار خوبی برای سرویس چای آشپزخانه خود داشته باشند:

1. میزان گنجایش کتری و قوری

اولین چیزی که هنگام خرید کتری و قوری باید به آن توجه کنید، حجم و گنجایش آن است. بهتر است از سرویس های 4 نفره استفاده کنید تا در صورتی که مهمان داشتید، دچار مشکل نشوید.

2. جنس بدنه کتری و قوری

جنس بدنه کتری و قوری تاثیر بسیار زیادی در رنگ، طعم و عطر چای دارد. این مورد را هرگز فراموش نکنید. معمولا کتری قوری های چینی، پیرکس و استیل در این ویژگی بهترین هستند.

3. جنس دسته کتری قوری

جنس دسته کتری و قوری باید محکم، بادوام و مقاوم به حرارت باشد، تا زود داغ نشود و دست را بسوزاند یا خودش تحت تاثیر حرارت اجاق گاز ذوب شود.

4. وجود فیلتر در کتری و قوری

وجود فیلتر مخصوص در قوری، باعث جلوگیری از ورود برگ های چای به داخل لیوان می شود. در صورتی که کتری هم دارای فیلتر باشد، باعث می شود آب موجود در آن به راحتی قبل از جوشیدن تصفیه شود.

5. تناسب رنگی کتری و قوری

اغلب کتری و قوری های موجود در بازار از تناسب رنگی برخوردار هستند، مگر مدل های خاص! این مورد کاملا سلیقه ای است و شما می توانید بنا به تم رنگ لوازم و وسایل آشپزخانه تان، یک رنگ را انتخاب کنید.

در پایان اگر هنوز سرویس کتری و قوری جهیزیه خود را انتخاب نکرده اید، ما فروشگاه اینترنتی هوم پارسی را به شما پیشنهاد می کنیم. تنوع مدل و رنگ محصولات این وبسایت آنقدر بالاست، که مطمئنا دست خالی بر نمی گردید.

:
:
:
آخرین اخبار