تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد شکنی مصرف برق خوزستان در سه روز پایانی تیرماه
 سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت : طی سه روز اخر تیر ماه ۱۴۰۰ رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.

کیومرث زمانی اظهار داشت : در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه (۲۹ تا ۳۱ تیرماه) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه ای خوزستان  در سال جاری سه بار متوالی شکسته شد و رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.
وی افزود: روز سه شنبه رکورد مصرف به هشت هزار و ۱۸۷ مگاوات، روز چهارشنبه هشت هزار و ۳۰۰ مگاوات و در روز پنج شنبه رکورد هشت هزار و ۴۸۹ مگاوات در شبکه به ثبت رسید.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: همزمانی دمای بالا ۵۱ درجه (بخصوص در آخرین روز تیرماه) با رطوبت بالا که سبب افزایش تصاعدی دمای احساسی می گردد، دلیل افزایش مصرف برق و این رکورد زنی های پیاپی بوده است.
زمانی تصریح کرد: این رکوردهای مصرف برق در شرایطی رخ داده که بار صنایع سنگین حدود یک هزار مگاوات محدود شده بود و تنها مجاز بودند که از شب تا صبح که مصرف شبکه کاهش پیدا می کند، به تولید محصول (بخصوص محصولات فلزی و سیمانی) بپردازند.

رکورد مصرف ۸۵ درصدی برق توسط مشترکان خانگی

وی افزود : رکورد ثبت شده اخیر در روز پنجشنبه ۳۱تیرماه راس ساعت ۱۳ رخ داد که به دلیل محدودیت صنایع ، تعطیلی ادارات و بانک ها عمدتاً ، ۸۵درصد توسط مشترکین خانگی مصرف شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های دمای بالای ۵۰ درجه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، از هم استانی های عزیز و همینطور مردم استان کهگیلویه و بویر احمد تقاضا می شود همانند سابق با همکاری و مدیریت مصرف برق، در عبور بی خطر از تابستان گرم و شرجی امسال، و حفظ پایداری شبکه ،صنعت برق را  همراهی کنند.
بر اساس این گزارش، پیش تر از این پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال جاری برای دومین بار در روز جمعه ۱۱تیرماه سال جاری در دمای ۵۱ درجه با رکورد مصرف هشت هزار و ۱۴۱ مگاوات شکسته شده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار