تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۲۵۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: انتخابات آبادان در سلامت کامل برگزار شد
  معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای شهر آبادان در صحت و سلامت کامل برگزار شد.

  سید زین‌العابدین موسوی شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات در آبادان با مشارکت قابل قبولی برگزار شد و بار دیگر مردم برگ زرینی را در نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت کردند.

وی افزود: انتخابات در آبادان به صورت تیمه الکترونیکی برگزار شد و به دلیل استقبال گسترده شمارش آرا و تجمیع آن تا فردا به طول خواهد انجامید.

فرماندار ویژه آبادان گفت: ۵۴۲ نامزد در سطح شورای شهر و روستا در آبادان به رقابت پرداختند و با توجه به اینکه فقط یک تیم آرا را شمارش و نظارت می‌کند زمان بیشتری برای اعلام نتایج نیاز است.

موسوی بیان کرد: برای اینکه حق هیچ کاندیدایی پایمال نشود شمارش آرا و تجمیع آن با دقت بیشتری انجام خواهد شد و سعی می‌شود تا فردا اعلام نتایج صورت گیرد.

وی افزود: ۱۸۰ شعبه در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده برای انتخابات شورای شهر در نظر گرفته شده بود که شمارش این تعداد صندوق نیاز به زمان دارد.

فرماندار ویژه آبادان گفت: روز گذشته ۲ مورد تخلف انتخاباتی گزارش شد که توسط نیروهای نظارتی دستگیر و برای آنها پرونده قضایی تشکیل گردید ضمن اینکه انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و آرا با صیانت کامل نیز اعلام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی مشارکت انتخاباتی در آبادان نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ۵۶ هزار و ۸۵۲ رای، محسن رضایی میرقائد ۱۶ هزار و ۸۲۱ رای، عبدالناصر همتی چهار هزار و ۳۰ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۲ هزار و ۹۲۲ رای توسط مردم آبادان کسب کردند.

موسوی گفت: همچنین ۱۴ هزارو ۲۳ آرای مردم آبادان در انتخابات ریاست جمهوری باطل اعلام شد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۵۶ رای باطل ماخوذه بودند.

۱۶۴ نامزد انتخاباتی برای تصاحب ۹ کرسی شورای اسلامی شهر آبادان رقابت داشتند.

۲۸ خرداد امسال سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار