تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۲۵۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعضای یک جوان مرگ مغزی در شوشتر به سه بیمار زندگی بخشید
 رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت : اهدای اعضای یک جوان مرگ مغزی شده اهل شهر شهید شرافت به سه بیمار نیازمند جان دوباره ای بخشید .

مجتبی کلانتر بیان کرد : علیداد عبدالهی ۳۸ ساله هفته گذشته خرداد ماه در پی وقوع یک فقره تصادف با افت هوشیاری توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) اعزام شد .

وی افزود : پس ازانجام اقدامات مراقبتی و درمانی، بیمار تحت جراحی قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد .

رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر  ادامه داد : به دنبال پایین آمدن سطح هوشیاری و پس از انجام تست‌های تشخیصی، مرگ مغزی بیمار محرز شد و با تلاش های رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص)، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و تیم واحد شناسایی و اهدای عضو بیمارستان خاتم الانبیا(ص) رایزنی هایی با خانواده ببیمار انجام شد .

وی گفت : این خانواده فداکار در عملی خالصانه ، انسان دوستانه، ایثارگرانه و بدون هیچگونه چشمداشت مالی، به اهدای اعضای فرزند خود برای نجات جان بیماران در انتظار پیوند رضایت دادند و بیمار برای برداشت ارگان و جراحی های پیوند به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد .

رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ادامه داد : خانواده زنده یاد علیداد عبدالهی با اهدای کبد به یک خانم ۴۰ ساله و دو کلیه به دو مرد ۴۰ ساله و ۲۴ ساله، به آنان زندگی دوباره بخشیدند و به کلمه ایثار، فداکاری، بزرگی و اخلاص معنایی تازه دادند.

وی گفت : از تلاش همکارانی که برای نخستین بار، تمامی فعالیت های شناسایی و کسب رضایت خانواده بیمار را در شهرستان شوشتر انجام دادند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم فرهنگ اهدای عضو و زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند پیوند، بیش از پیش در کشور عزیزمان گسترش یابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار