تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۲۴۸۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درمان و رهاسازی دو بُهله عقاب صحرایی در خوزستان
دو بهله عقاب صحرایی توسط دامپزشکان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پس از گذراندن مراحل درمان رهاسازی شدند.
 معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: یک بُهله عقاب صحرایی که توسط افراد سودجو مدتی را در اسارت گذرانده بود و به دلیل بستن سیم به دور پای راست دچار زخم و عفونت شدید شده بود، پس از تحویل به معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست  مراحل مراقبت پس از جراحی را سپری کرد و در حال حاضر آماده بازگشتن به دامان طبیعت می‌باشد.درمان و رهاسازی دو بُهله عقاب صحرایی در خوزستان


مولا ادامه داد: یک بُهله عقاب صحرایی دیگر نیز که به دلیل ایجاد زخم عفونی در ناحیه بال سمت راست قادر به پرواز کردن نبود، توسط محیط بانان شهرستان رامهرمز کشف و به معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان تحویل داده شد و پس از طی کردن مراحل درمان توسط دامپزشکان اداره کل، در منطقه برومی شهرستان اهواز به دامان طبیعت بازگردانده شد.

عقاب صحرایی از گونه عقاب‌های نسبتاً بزرگ و در معرض خطر انقراض می‌باشد، از علایم تیپیک تشخیصی این پرنده خط زرد منقار می‌باشد. این پرنده شکارچی گوشتخوار بوده و از پرندگان، جوندگان و پستانداران کوچک تغذیه می‌کند و گاهی هم اقدام به لاشه خواری می‌کند. به دلیل توسعه فضای شهری و افزایش تولید زباله‌ها متاسفانه بخش عمده جیره غذایی این پرنده از سایت‌های پسماند زباله می‌باشد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار