تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۴۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه شهروندان از هزینه‌های میلیونی تدفین افراد کرونایی در آبادان/ نرخ یک قبر در بهشت رضا (ع) 18 میلیون تومان/
گلایه شهروندان از هزینه‌های میلیونی تدفین افراد کرونایی در آبادان/ نرخ یک قبر در بهشت رضا (ع) 18  میلیون تومان/هیچ غسالی برای متوفیان کرونایی مرد نداریم

تعدادی از خانواده های متوفیان کرونایی در شهرستان آبادان مدعی‌اند، برای تدفین عزیزانشان در قطعه قدیمی بهشت رضای این شهرستان مجبورند هزینه‌های میلیونی بپردازند،در غیر این صورت باید آنها را در منطقه دور افتاده‌ای به نام خضر و خارج از شهر آبادان به خاک بسپارند.

 برخی از  خانواده‌های متوفیان معتقدند قیمت هر عدد قبر  بین 18 تا 22 میلیون تومان است و اگر خانواده ای از پس هزینه آن برنیاید مجبور است عزیز خود را در  آرامستانی در بیابان‌های اطراف آبادان با فاصله بیش از 20 کیلومتر دفن کند.

احسان فرزند هرمز واشنگ یکی از  متوفیان کرونایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: برای خاکسپاری پدرم با مسئول آرامستان بهشت رضای آبادان تماس گرفتیم که به ما اعلام کردند هزینه خرید قبر بین 20 تا 22 میلیون تومان است و برای پرداخت هزینه باید به دفتر ما در آرامستان مراجعه کنید.

18 میلیون تومان برای تدفین پدرم پراختیم

وی ادامه داد: وقتی به دفتر مسئول آرامستان بهشت رضای آبادان مراجعه کردیم  از ما خواستند 18 میلیون تومان برای هزینه قبر  پدرم پرداخت کنیم ،وقتی با تعجب از مسئول آرامستان سئوال کردم که آیا مکان خاصی برای تدفین متوفیات کرونایی، در نظر گرفته اند  در جواب به ما گفت نه قطعه قدیمی همین بهشت رضا مخصوص دفن بیماران است .اما اگر  از عهده هزینه آن بر نمی‌آیید باید میت خود را  به منطقه خضر که بیش از 20 کیلومتر خارج از شهر آبادان است منتقل کرده و به خاک بسپارید.  البته هزینه خرید قبر در آنجا هم خیلی ارزان نیست و هر قبرحدود 800 هزار تومان به  فروش می رسد. 

چرا باید هزینه قبرهایی که به حد فاصل یک بلوار از هم جدا هستند فرق کند

واشنگ عنوان کرد: چرا باید برای تدفین افراد متوفای کرونایی در قبرستان قدیمی که به حد فاصل یک بلوار از آرامستان جدید فاصله دارد  18 میلیون تومان بپردازیم؟ مگر  ما  مقصر ابتلا عزیزانمان به این بیماری بود‌یم؟ اگر دو نفر از یک خانواده براثر بیماری کرونا فوت کند تکلیف چیست! یعنی باید 36 میلیون تومان بپردازند.

غسال برای متوفیان مرد نیست

وی به دیگر مشکلات این آرامستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه  در این آرامستان غسال برای متوفیان کرونایی مرد نیست و خانواده متوفیان کرونایی مجبورند  خودش میت را غسل دهند. از طرف دیگر وسایل نقلیه برای ایاب و ذهاب بسیار نامناسب است و اجازه ورود خودروهای شخصی را به داخل آرامستان نمی دهند.

واشنگ افزود: 6 اردیبهشت فرمانداری آبادان برای مراسم تدفین پدرم از ما تعهد گرفت  که مراسم خاکسپاری حتما در ساعت مقرر و  4 تا 6 صبح  آن هم بدون حضور اقوام و دوستان برگزار شود . ولی با کمال تعجب پروسه اداری تدفین تا ساعت 9 صبح  در آرامستان طول کشید. 

فرمانداری  بی‌خبر است

به گفته واشنگ،وقتی موضوع پرداخت هزینه 18 میلیون تومانی را که بهشت رضای آبادان از ما مطالبه کرده بود به فرمانداری آبادان  اطلاع دادیم ،مسئول مربوطه با کمال تعجب ابراز بی اطلاعی کرد  در حالی که رسید هزینه پرداختی هم اکنون نزد ما موجود است.

4de795ef-7461-4cb0-8eff-ca51a22e5d78

هرکجا را می کندیم به قبر قدیمی برخورد می کردیم

مرضیه قاسمی یکی دیگر از شهروندانی که به همسرش را بر اثر کرونا از دست داده در مورد هزینه‌های تدفین همسرش به ایلنا گفت: مرداد 99 همسرم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرد که از سوی مسئولان آرامستان بهشت رضای آبادان به ما اعلام کردند باید در منطقه دیگری دور از شهر آبادان دفن شود. ولی من اصرار داشتم حتما در کنار قبر پسرم که 5 سال پیش فوت کرده بود دفن شود که به شدت با من مخالفت کردند.

وی ادامه داد: بالاخره راضی شدم در قبرستان قدیمی که در جوار قبرستان جدید است و در کنار شهدای سینا رکی است همسرم را دفن کنم  که متاسفانه هرکجای زمین این قبرستان را می کندیم به یک قبر قدیمی برمی‌خوردیم.

قاسمی افزود: ابتدا برای هزینه تدفین 20 میلیون تومان از ما خواستند که با هزار خواهش و تمنا  ، 14 میلیون تومان از ما گرفتند که با بدبختی پولش را جور کردیم اما هیچ رسیدی به ما ندادند.

مسئولان شهرستان آبادان برای این موضوع هیچ واکنشی از خود نشان ندادند

طاهره خدایار نیز که سال گذشته  همسرش حسن احمدی را در اثر کرونا از دست داده  در این باره به ایلنا گفت: حاضر نبودم همسرم را که بر اثر کرونا فوت کرده بود در منطقه خضر که جایی دور افتاده است به خاک بسپارم برای همین مجبور شدم برای دفن او   18 میلیون تومان بدون دریافت رسید،  بپردازم.

به رغم پی‌گیری‌های  ایلنا  هیچ کدام از مسئولان مربوط در شهرداری ،شورای شهر ، فرمانداری و  بهشت رضای شهرستان آبادان حاضر به  پاسخگو‌یی در این باره نشدند./ منبع:ایلنا

:
:
:
آخرین اخبار