تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۲۲۴۱۶
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گُلگیر؛ روستای فراموش شده ی مسجدسلیمان
در مدارس این روستا امکانات سرمایشی وجود ندارد و تنها در دفتر مدیر مدرسه کولر روشن می شود. سرما هم که فرا می رسد امکانات گرمایشی کفاف نمی دهد و به دانش آموزان هم توصیه می کنند که لباس گرم بپوشید / بخشدار گلگیر در فرمانداری مسجدسلیمان! / غسالخانه ای که آغل گوسفندان شده است / استخدام به جای پول زمین / بانک هم نداریم / تپه گلگیر؛ شناسنامه گلگیر / چشمه های درمانی باید ساماندهی شود
خوزنیوز: بار سفر می بندیم و راهی گلگیر در شهرستان مسجدسلیمان می شویم. معروفیت روستا، همجواری با کارخانه سیمان کارون، مجاورت در پناه کوه آسماری، برخورداری از چشمه های آب درمانی گوگرد، قدمت تاریخی، داشتن حیات وحش، انگیزه برای ہبه گلگیر بود.

به گزارش خوزنیوز، گلگیر در 45 کیلومتری مسجدسلیمان واقع است و از پل سی میلی تا شهرستان هفتگل 15 کیلومتر و تا شهرستان رامهرمز حدود 40 کیلومتر و به عبارتی دیگر گلگیر از طرف جنوب شرق به شهرستان های هفتگل و رامهرمز و از طرف شمال شرق به شهرستان ایذه و از سوی غرب به شهرستان مسجد سلیمان و از جانب غرب و جنوب غرب به منطقه نفت سفید و شهرستان شوشتر منتهی می شود.

خوشحال از اینکه می توانیم در یک روز تعطیل بدن به چشمه های آب درمانی گلگیر بزنم تا خستگی یک هفته کاری از تن بیرون برود مرا به گلگیر می کشاند.






پیش تر شنیده بودیم که گلگیر بهترین روستای مسجدسلیمان است. قبل از ورود به روستا جاده فرعی سمت راست را به سمت کارخانه سیمان نشانه می گیریم و به آن سو می رویم. زمین های اطراف و درختان آکالیپتوس اطراف کارخانه را گرد و خاک فرا گرفته است. چرخی در اطراف کارخانه می زنیم. با گذر در روستا کلی ساختمان می بینم که تابلو دولتی بر سر در آنها قرار گرفته است. خوشحال از اینکه اگر کارخانه سیمان کارون آرامش را از اهالی دور کرده اما وجود بعضی امکانات،  بخشی از گرفتاری زندگی شان را برطرف نموده است اما این خوشحالی دیری نپایید و به نگرانی تبدیل شد.

پس از ساعاتی متوجه وجود مشکلاتی شدیم که ذهنیت – گلگیر بهترین روستای مسجدسلیمان- از ذهنمان خارج شد. مشکلات جاری مردم ساکن در این دیار مرا مجاب کرد تا گزارشی از این روستا تهیه کنیم.


وجه تسمیه آن چیست؟

در مورد وجه تسمیه گلگیر، سیدمحمدعلی امام آن را "گورگیر" نامیده و معتقد است که در اصل نام و لقب اشخاصی چند بوده است. برای مثال "گورگیر" دیلمی را نام برده است که از امرای دربار دیالمه بود و در سال 336 هجری قمری بر معزالدوله دیلمی یاغی شد و اسیر گردید. در محل "شاه نشین" واقع در شرق گورگیر و در دامنه جنوب غربی کوه آسماری و شمال "سرتیوک" آثاری از دوران دیلمیان هم اکنون وجود دارد که تاکنون حفاری نگردیده، این شواهد فرضیه سید محمدعلی امام را تائید می نماید.

بخشدار گلگیر در فرمانداری مسجدسلیمان!

بخشداری گلگیر / khouznews.ir

نخستین کاری که کردیم سراغ بخشدار گلگیر را گرفتیم، آدرس فرمانداری مسجدسلیمان را دادند. از اینکه روستای گلگیر بخش است و باید بخشدار در مرکز بخش مستقر باشد ولی نه ساختمان بخشداری فعال است و نه بخشدار حضور دارد متعجب شدیم. سه سال است که گلگیر در تقسیمات کشوری به بخش تبدیل شده اما از اینکه مردم این روستا و دیگر روستاهای این بخش باید برای کوچکترین نیازهای خود به مسجدسلیمان مراجعه کنند باید پیش بینی چیزهای عجیب دیگری هم در این روستا بود. اهالی روستا هم از اینکه بخشدار در محل کارش حضور ندارد و از حوزه کارش بازدید و سرکشی نمی کند ناراحت بودند. این در حالی است که قفلی بزرگ بر در ساختمان بخشداری که در سال 1387 حتما هم با صرف هزینه ای سنگین افتتاح شده است. حالا هم که بعد از این همه سال دارند اطرف ساختمان را محصور می کنند برای چه نمی دانیم.


نبود مدرسه کافی و امکانات فرهنگی و آموزشی

حضور جوانان بیکار در روستا چشمگیر است. وجود تابلو مجتمع آموزشی خلیج فارس باعث شد تا فکر کنیم که تمامی محصلان این روستا از رفتن به شهر بی نیاز باشند اما تصور ما صحیح نبود.

به گفته بعضی از اهالی یکی از بزرگترین مشکلات گلگیر که باعث مهاجرت خانواده های روستایی می شود نبود دبیرستان است. یکی از اهالی که خود تمایل زیادی به ادامه تحصیل دارد گفت ما در روستا فقط یک سال دبیرستان خلیج فارس را داشتیم ولی بعد از یک سال گفتند چون تعداد دانش آموزان به حد نصاب نمی رسد باید برای ادامه تحصیل به مسجدسلیمان بروید. واقعا تعداد بیش از 70 دانش آموز دبیرستانی برای فعال نگه داشتن این مقطع کم بود؟ حالا خانواده هایی که توان رفتن ندارند ناچارند که از ثبت نام فرزندانشان در دبیرستان خودداری کنند و آنانی که دوست دارند فرزندانشان درس بخوانند  به ناچار گلگیر را ترک کرده اند و یا دانش آموزان مجبورند در مدارس شبانه روزی شهر به تحصیل مشغول شوند.

پایگاه خبری خوزنیوز | اخبار خوزستان | khouznews.ir


البته بعضی اهالی اظهار داشتند که سرویس برای جابه جایی محصلان دختر از گلگیر به مسجدسلیمان در نظر  گرفته شده که بسیاری مواقع حضور ندارد و همین سرویس دهی نامنظم مشکلات دیگری را بوجود آورده است.

در این روستا از ساختمان قدیمی مدرسه راهنمایی شهید رحیم مدملی که تاریخ تاسیس 1334 دارد دیدن می کنیم. بخشی از دیوار مدرسه تخریب شده و به قدری خاک مدرسه را فرا گرفته که گویی سالهاست کسی قدم در مدرسه نگذاشته است. در آن سو تر ساختمان مدرسه راهنمایی 6 کلاسه روستا در حال اتمام است.

اما در ادامه بازدیدمان از روستا چشمم به تابلو مهدکودک و پیش دبستانی گل های یاسین می افتد که از زمان احداث آن یازده سال می گذرد که بر اساس گفته های چند تن از خانم های روستا این مهدکودک نیاز به حمایت بیش از پیش بهزیستی مسجدسلیمان دارد.

با اینکه گلگیر دارای اقلیم خشک و نیم خشک است اما در مدارس این روستا امکانات سرمایشی وجود ندارد و تنها در دفتر مدیر مدرسه کولر روشن می شود. سرما هم که فرا می رسد امکانات گرمایشی کفاف نمی دهد و به دانش آموزان هم توصیه می کنند که لباس گرم بپوشید.


پایگاه خبری خوزنیوز | اخبار خوزستان | khouznews.ir


از سوی دیگر انتظار می رود که اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان با ایجاد امکانات مورد نیاز شرایط لازم را برای حضور منظم معلم های مدرسه فراهم آورند.

 گلگیر با اینکه دارای حدود 500 خانوار و جمعیتی بالغ بر2500 نفر است اما مرکز فرهنگی و ورزشی ندارد. این روستا تنها یک مسجد قدیمی با ساختمانی بسیار کوچک دارد که خیلی مواقع جوابگوی جمعیت روستا در مناسبت های مهم نیست. قبلن هم که بودجه ای برای احداث سالن ورزشی آمد و به مرحله پی ریزی رسید اما بی نتیجه رها شد. در نتیجه نبود همین امکانات، دسته های ورزشی هم شکل نگرفته اند.

در نتیجه نبود مراکز فرهنگی و آموزشی و شغل مناسب، یکی از بزرگ ترین مشکلات جوانان گرایش آنان به اعتیاد مواد مخدر است که این موضوع حتی به سنین پایین تر هم رسیده است گرچه غیر قابل می نماید اما برخی اهالی  روستا می گویند برخی کودکان 10-12 ساله هم گرفتار اعتیاد شده اند.

غسالخانه ای که  آغل گوسفندان شده است





غسالخانه ای در روستا احداث شده است که گویا مدت کوتاهی از آن استفاده شده است و هم اکنون به علت نداشتن متولی به آغل گوسفندان تبدیل شده است.
عده ای از مردم روستا درخواست کرده اند که یکی از دو ساختمان حمام قدیمی و یا غسالخانه به کتابخانه تبدیل شود که طی تماسی با لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان وی از این پیشنهاد استقبال کرده و خواهان درخواست بخشداری و یا سایر مسئولین برای امضا یک تفاهم نامه شده است.

استخدام به جای پول زمین

سالها پیش که کارخانه سیمان تصمیم گرفت اراضی خود را توسعه دهد از مالکین خواست که حاضر است به جای پرداخت پول زمین عده ای را در کارخانه استخدام کنند. با این حال مردم روستا از اینکه کارخانه سیمان بیشترین نیروی کار را از میان غیربومی ها انتخاب می کند ناراحت هستند؛ افرادی از اصفهان، همدان، ... و یا شهرهای اطراف.

حتی برای احداث کارخانه آب معدنی و پاکت سازی هم که به بهانه استخدام بیکاران روستا 50 هکتار از اراضی روساییان را گرفتند ولی ظاهرا فعال سازی کارخانه به نتیجه ای نرسیده است. اهالی روستا می گویند: با این وضعیت هم زمین های ما را تصرف کرده اند و هم بیکاران ما مشغول به کار نشده اند، گویا وام هایی هم برای این پروژه ها گرفته شده است.

بانک هم نداریم


در حالی که یکی از ساختمان هایی که نظرم را جلب کرد ساختمان پست بانک بود. طبق روال در این مورد هم مردم اعلام کردند که این دفتر تعطیل است و ما برای پرداخت قبوض و حتی دریافت یارانه و سهام عدالت و سایر فعالیت های بانکی می بایست به شهر مراجعه کنیم که هم زمان بر، هزینه بر و ممکن است در این رفت و  آمدها خطراتی هم برای ما بوجود بیاید.
البته در لابه لای این مشکلات، نبود شبکه ایرانسل  نمی تواند مشکل قابل عرضی باشد.

بهداشت و آلودگی ها

هنگامی که از فاصله چندین کیلومتری کارخانه سیمان را پیش رویمان دیدیم دود زرد رنگی در آسمان در حرکت بود و به سمت کوه آسماری جهت داشت و قطعا به همین دلیل است که یکی از مشکلات مردم روستای آسماری مشکلات تنفسی و آلرژی های فصلی و دایمی محسوب می شود که از زمان تاسیس کارخانه سیمان تاکنون عواقب متعددی برای ساکنین پایه کوه آسماری داشته است. تنی از ساکنان روستا در گفت و گو با ما اظهار داشتند قبل از احداث کارخانه، هوا که تمیزتر بود شب ها در حیاط و پشت بام منزل می خوابیدیم ولی از زمان احداث کارخانه به این سو حسرت به دل مانده ایم. ما حتی گاهی که لباس های شست و شو شده را در حیاط یا برروی پشت بام پهن می کنیم لایه ای از گرده سیمان بر روی آن پخش می شود. ظاهرا مدتی هم تز جابه جایی را روستا را دادند ولی هیچگاه عملی نشد.



به گفته اهالی مشکلات تنفسی و پوستی دربین مردم زیاد است.  مردم اگر چه از حضور نیم روزه بهورزان و فعالیت خانه بهداشت رضایت دارند اما معتقدند که امکانات کم است و باید افزایش پیدا کند. آنها درخواست دارند تا داروهای مورد نیاز در همین روستا تامین شود تا نیازی به مراجعه اهالی به مسجدسلیمان نباشد. بعضی اهالی از اینکه مرکز درمان روستا برای اعزام بیماران، اورژانس اختصاص نمی دهد نگران هستند. آنها می گویند برای یک اعزام میت از گلگیر به مسجدسلیمان باید هزینه ای بالغ بر 100 تا 150 هزار تومان پرداخت کنیم.


تپه گلگیر؛ شناسنامه گلگیر


در ضلع جنوبی روستای گلگیر تپه ای از خاک قد برافراشته شده است. قطر این تپه حدود 220 متر و ارتفاع آن یک صدمتر است.

سطح این تپه که محلی ها به آن تل می گویند پوشیده از تکه های سفال به رنگ های گوناگون است، سفال های ضلع غربی آن تپه به نقش حیوانات، گیاهان و بعضا پرندگان زینت داده شده است. می گویند با در نظر گرفتن نقش سفالها  شاید بتوان تاریخ این تپه را به هزاره دوم و سوم پیش از میلاد تخمین زد. این تپه تاکنون حفاری نگردیده و تاریخ قطعی آن مشخص نیست.لذا نیاز به کاوش باستان شناسی دارد. 

چشمه های درمانی باید ساماندهی شود

در ضلع شمالی و انتهای بریدگی کوه آسماری چشمه های آب گرمی جاری است که برای درمان بیماری های پوستی به خصوص "گری" موثر است. تاکنون عده ای از مردم به صورت سنتی با حضور در این چشمه ها سعی کرده اند که از اثرات طبی آن بهره بگیرند اما دولت تصمیم گرفته تا با ساخت سالن شرایط را بهبود بدهد که با تکمیل نشدن بنای ساختمان، پروژه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

چشمه آب درمانی گلگیر / khouznews.ir

چشمه آب درمانی گلگیر / khouznews.ir








گزارش: مجتبی گهستونی
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۵
مجتبی از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
1
10
واقعاً باید بگویم برای خوزستان متاسفم...
سید ابراهیم آل رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
8
در سفری که بعد از گذشت 18سال از سفر قبلی ام به مسجدسلیمان داشتم وضعیت این شهر را اسفناک دیدم.باید به خاطر وضعیت بغرنج شهرستان مسجدسلیمان تأسف خورد.مسئولین محترم اگر قرار است مسجدسلیمان شهرستان بماند کاری بکنند.اگر هم قرار است به یک منطقه صنعتی تبدیل شود هم تکلیف مردم را مشخص نمایند.
فرزادجانکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
6
باسلام ودرود فراوان بر مجتبی گهستونی عزیز.ممنونم ازتهیه خبرازروستای واقعا فراموش شده گلگیر.بایدگفت متاسفانه برسقف اسمان این دیار (خوزستان)ناراستی سایه افکنده است.بنده حقیر بزرگ شده روستای گلگیرمیباشم وعاشق ان.بایدگفت این روستا هیچ وقت به حق خود نرسیده.ازاشتغال گرفته که اکثریت جوانان وحتی پیمانکاران این روستا به سمت شهرهای عسلویه کنگان تهران روی اورده وجای خود رادر کارخانه سیمان محل زندگیشان به هموطنان همدانی اذربایجانی ودیگرشهرها داده اند.نبوددبیرستان پزشک خوب وعدم تخصیص بودجه به این دوبخش ازدیگرمشکلات ای روستاست.این روستا متاسفانه فقط اسم بخش گرفته وفاقدهرگونه امکانات اولیه است.یادمان نرود گلگیرهمه ساله میزبان جشنواره فرهنگی ایل بختیاریست.بازهم ازمجتبی عزیز تشکرمیکنم بابت اطلاع رسانی درمورد روستای گلگیر.پایدار باد ایران خوزستان مسجدسلیمان گلگیر.
بهمئی رامهرمز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
0
8
در حق مسجدسلیمانیها واقعا اجحاف شده!!!

هرچند بخش عمده ای از این اجحافات تقصیر خود بومیان منطقه است
غلام نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
3
ما ساکن روستای تمبی چم فراخ(بعد از گلگیر)هستیم و با توجه به نبود خانه بهداشت فعال،جاده آسفالت و آب لوله کشی و تلفن وآنتن دهی موبایل و.......شاهد مهاجرت اهالی این روستا به شهر می باشیم.یه رودخونه داشتیم که اون هم با این رونق سد سازی! داره میخشکه.فقط خدا بدادمان برسد..فقط خدا
علیرضاخلیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
باتشکر از دوست صمیمی
خلیلی از اصفهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
1
باتشکر از دوست صمیمی در خصوص تهیه ی گزارش در مورد مشکلات روستای گلگیر.امیدوارم مسؤلین شهرستان مسجد سلیمان عنایت خاص خود را به این روستا مبذول فرماییند. به امید آبادانی گلگیر
خانم اسکندری
|
UNITED STATES
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
3
با تشکر فراوان از گزارش شما شاید این گزارش شما باعث شود تا مسولین شهر به گلگیر توجه کنند ولی ای کاش از ناراحت کننده ترین مشکل اهالی مینوشتید از طبیعت نابود شده گلگیر که کارخانه سیمان تمام طبیعت گلگیر را به غارت برد با برداشت خاک رس و سنگهای دشت گلگیر طبیعت زیبای پر از لاله گلگیر را نابود کرد تا تولید خود را بدست بیاورد ای کاش عکسی از این طبیعت نابود شده داشتید که چقدر تاسف بار است دیدن چنین عکسی از کارخانه سیمان تا گلگیر حدود 2کیلومتر خاک برداری شده هست و دیگر خبری از لالهای دشت گلگیر نمیباشد خاک کارخانه گیاهان کوه و دشت را نابود کرده است پس محیط زیست شهرستان کی باید از خواب زمستانی بیدار شود شاید وقتی که کاملا زیستنی برای جانداران (گیاهان0حیوانات و حتی انسانها)گلگیر نمانده باشد!!شاید!!
خانم اسکندری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
2
من به عنوان یکی از جوانان دیار آسماری از اقای گهستونی که با این گزارش شاید تلنگری باشد برای مسئولین شهر تشکر فراوان میکنم ولی ای کاش اشاره ی به غم انگیزترین مشکل اهالی روستا میکردید>طبیعت نابود شده ی گلگیر که کارخانه سیمان طبیعت بکر گلگیر را به غارت برد برای تولید هرچه بیشتر خود خاک گلگیر و سنگهای اسماری را استفاده میکند و دشت پر از لالهای سرخ را به نابودی برد مسافت بین کارخانه تا روستا حدودا2کیلومتر است که تا نزدیکی گلگیر را خاک برداری کردند ودیگر خبری از ان طبیعت بکر و زیبا نیست و از سوی دیگر گرد وخاکی که از دودکش کارخانه بلند میشود تمام گیاهان و محصولات کشاورزی وخاک حاصلخیز گلگیر را از بین برده است ای کاش عکسی از این طبیعت نابود شده داشتید تا ببینید چقدر غم انگیز است نمیدانم مسئولین محیط زیست کی میخواهند از این خواب زمستانی بیدار شوند شاید زمانی که دیگر زیستنی برای تمامی جانداران گلگیر(گیاهان حیوانات و حتی انسانها)نمانده باشد!!شاید!!!!!!!!!!!!
سید باقر باقری گلگیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
1
با تشکر از برادر عزیز^باید بگویم که من یکی از عاشقان روستا و زادگاهم گلگیر میباشم همانگونه که مرحوم پدرم یکی از بانیان پشرفت گلگیر بود و برای پیشرفت روستای خود زمینهای زیادی به تمامی ادارات دولتی اهدا کرد تا مردم را از امکانات برخوردار کند ولی بیشتر ادارات فقط یک ساخت زدند و هنوز پس از سالیان سال خبری از فعالیت انها نشده هست زمینهای راکه تاکنون اهدا کرده ایم_جهاد کشاورزی.بیمارستان.نیروی انتظامی.مخابرات.دامپزشکی.غسالخانه.دبیرستان.حمام عمومی.خانه بهداشت.مسجد.دبستان.راهنمایی.دبستان.مهدکودک.دوحلقه چاه جهت تامین اب گلگیر و روستاهای اطراف.که تنها جهاد کشاورزی با مدیریت خوب اقای حسین پور واقعا فعال میباشند و نیروی انتظامی و بقیه ادارات نامبرده یا کاملا تعطیل میباشند یا ضعف زیاد کار میکنند مثلا مخابراتی که همیشه تلفنها قطع میباشند و با قطع شدن برق تلفنها و تلفنهای همراه همگی قطع میشوند دامپزشکی وحمام عمومی وغسالخانه که هیچ وقت روی کار نیامدند مسجدی که ظرفیت یک چهارم جمعیت گلگیر را هم ندارد دبیرستانی که فقط 2سال فعالیت داشت بیمارستان خالی از تجهیزات و کارکنان خلاصه درد دل زیاد است از مسئولین عزیز..به امید فردای روشن برای اهالی پاک دل و خوش ذات گلگیر
رسول رحیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
0
1
به امید روزی که تمام ایران زیبایمان از این فقر نجات یابد بخصوص استان زرخیز خوزستان.به شهر مسجدسلیمان با نام و آوازه ای که در دنیا دارد هیچ گونه توجهی نمی شود چه برسد به روستایی مانند گلگیر، چه گلگیرهایی که در این استان وجود دارند و هیچ گونه رسیدگی به آنها نمی شود.امکاناتی چون بیمارستان، مدارسی فعال و به معنای واقعی نه مدرسه ای که در گلگیر وجود دارد و هیچ علمی به دانش آموز یاد نمی دهند، بهداشتی که نامش تنها بهداشت است اگر سری به کوچه های این روستا بزنید همه چیز عایدتان می شود! نبود باشگاه ورزشی و یاکلاسهای آموزسی همچون زبان انگلیسی و دیگر آموزشگاه ها! همه بیداد می کنند. خداد به داد گلگیرنشینان برسد، در پایان از مسئولان محترم درخواست رسیدگی دارم.
محمد باقری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
0
0
آقای گهستونی باید از تعهد جنابعالی قدر دانی کرد که با قلمی شیوا و نگاهی تیز بین به کاستی های گلگیر (بخش ارزنده ای از شناسنامه تاریخی فرهنگی خوزستان )پرداخته اید.
امید که خوانده و دیده شود......
پریا حاتمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
3
دوست دارم گلگیر.به امید اون روز که گلگیر بشه گلشهر.ممنون از عکساتون.
اسماعیل جانکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
0
0
باتشکر وقدردانی از همه کسانی که به فکر معرفی این شهر زیبای ولی در اثر کم لطفی بعضی از مسئولین از یاد رفته می باشد . اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده شهر گلگیر بر خود دانستم تا سهم خود را از حمایت مردم شهید پرور گلگیر ادا کنم . لذا از همه مسئولین محترم خواهشمندم با تمام اراده البته با کمک مردم این شهر ، بیایید تا خانه ای سبز بسازیم.
به امید فردای روشن برای شهر گلگیر
محمدخدری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
3
من فرزندگلگیرم و بخاطر مساعل تحصیلی به مسجدسلیمان امده ام وامیدوارم امکانات تحصیلی برای دانش اموزان دیگر فراهم شود
غلامرضا خلیلی
|
GERMANY
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
0
0
من از گلگیری که آن زمان تنها میتوانستم یکبار در سال وآن هم نوروز به آنجا بروم خاطرات به یاد ماندنی وزیبایی دارم.بعد از ۱۰سال از آلمان به ایران آمدم و توانستم سفری چند ساعته به گلگیر داشته باشم،متاسفانه  آن رنگ وبوی قدیم را درش حس نکردم وحقیقتا از این همه کم لطفی که مسوولان در حق این روستای دوست داشتنی کرده اند آزرده خاطر شدم. دلم برای گلگیر وتمام فامیل که خیلی هاشون بدلیل کمبودها آن مکان زیبا را ترک کرده اند تنگ شده
عباس حسن پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
0
0
سلام.من روستا زاده ی گلگیر هستم ای اهل قلم بیدار باشید که ظالم بر مظلوم چه میکند؟؟؟؟بنام خدمت خیانت/بجای مهربانی نامهربانی.نمیدانم؟؟؟این ها فکر آخرت میکنند یانه؟آخر که کفن جیب ندارد.... ای مسئولان کارخانه ی سیمان فکر آخرت باشید حق را ناحق نکنید به مردم ظلم نکنید....فرزند گلگیر.....
الماسیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
0
0
من از اهالی روستای تمبی جمفراخ هستم که در بایین دست روستای گلگیر قرار دارد که رودخانه شور از آنجا می گذرد هرساله بخاطر ورود فاضلاب گلگیر به رود خانه میلیونها بچه ماهی و آبزیان دیگر طلف می شود
رشیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
0
دو سال در گلگیر تدریس کردم. خاطرات شیرین آن روزها را هرگز فراموش نخواهم کرد. به خصوص صداقت و مهربانی دانش آموزان عزیزم را.
زمستان و بهار گلگیر بی نظیر است. و عظمت آسماری و سبزی صحرا چشم را پر می کند.
نگاه به غروب از بالای تل تماشایی است.
به امید دیدار دوباره ی مهربان مردم آن دیار.
مصطفی رشیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
0
0
با سلام
سلامی گرم از این راه دور (اصفهان) به ساکنان کوه خوشنام آسماری.
دو سال در گلگیر سرباز معلم بودم. صداقت و مهربانی دانش آموزانم را هرگز فراموش نخواهم کرد.
گلگیر با زیبایی عجیب هنگامه ی زمستان و بهارش و با قدمت و آثار تاریخ کهنش سزاوار توجه بیشتر مسئولان است.
سفركرده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
عكسهايي از طبيعت گلگير و آب جاري آن قبل از تشكيل كارخانه سيمان ارائه شود تا بدانند كه قبلا چه بوده و الان چه مانده
بقول معروف چه بودم چه شدم چه مي شوم
رضا مرادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
0
همه اميدوار به ديدن گلگيري زيبا و توريستي در آينده اي نزديک هستيم...@
مسعود sh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
ب امید اینکه روزی برسد ک گلگیر و ساکنان آن مثل قدیم دلگرم و دور هم باشند
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
روستای گل گیر با احداث کارخانه سیمان نابود شد.هم از نظر سلامت جسمی و روحی هم از نظر منابع طبیعی (نابودی درخت های اسماری ،با گونه های نادر،و ابهای زیر زمینی و خشک شدن قنات ها و روان ابها .. افسوس
گلگیری اصیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
سلام تشکر ازگزارشوتن گلگیر یه زمانی براخودش ابهتی داشت باغهای زیبا که هرنوع میوه دران رشد میکرد ولی حالا چی بازدن کارخانه که فقط متعلق به غیر بومیها وکسانی که پ داردوروستای گلگیر را الوده کرده وسلامتب رااز مردم گرفته هیچ سودی ندارد
:
:
:
آخرین اخبار