تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۲۲۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تایید صلاحیت ۷۵درصد داوطلبان انتخابات شورای اسلامی خرمشهر
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به آمار ۷۵ درصدی تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای اسلامی این شهرگفت: صلاحیت ۱۳۸ داوطلب ااین انتخابات در خرمشهر و مینوشهر از مجموع ۱۸۴ نفر در هیات‌های اجرایی این شهرستان تایید شد و ۲۵ درصد دیگر رد صلاحیت شدند.

محمدحیدری بیان کرد: صلاحیت۴۶ نفر داوطلب انتخابات در خرمشهر و مینوشهر از سوی هیات اجرایی و نظارت این شهرستان محرز نشد.
وی افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها محرز نشده به مدت چهار روز فرصت دارند اعتراض کتبی خود را به هیات اجرایی مستقر در فرمانداری شهرستان خرمشهر اعلام کنند و در نهایت اعتراض آنها در هیات عالی مرکزی نظارت به عنوان آخرین مرجع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

حیدری بیان داشت: با توجه به اینکه جمعیت شهرستان خرمشهر زیر ۲۰۰ هزار نفر است تنها مرجع بررسی اعلام قطعی صلاحیت داوطلبان شوراها در شهرستان خرمشهر و یا استان است بنابراین اعلام اعتراض در شهرستان و یا مرکز استان خواهد بود.

وی با اشاره به درصد حضور داوطلبان انتخابات شوراها در خرمشهر و مینوشهر گفت: در این دوره ۱۶۲  نفر مرد  و ۲۳  نفر  زن به ترتیب ۸۸ درصد مرد و ۱۲ درصد زن شرکت کردند.

حیدری بیشترین بازه سنی داوطلبان را ۳۶  تا ۴۰ سال بیان کرد و گفت: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده ۱۲۴ نفر تحصیلات کارشناسی ، بیشترین گروه شغلی کارمند( ۶۴ نفر) و همچنین  افراد دارای سابقه عضویت در شورا ۲۵ نفر  (۱۴ درصد) و بدون سابقه شورا ۱۶۰  نفر (۸۶  درصد) از جمعیت داوطلبان هستند.

 ۱۲۰ صندوق اخذ رای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و انتخابات آتی ریاست جمهوری در شهرستان خرمشهر پیش بینی شده است.

 در انتخابات گذشته ۱۰۳ شعبه اخذ رای در خرمشهر پیش بینی شده بود که در این دوره با توجه به شیوع کرونا و به منظور رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی، شعبه های رای گیری ۱۵ درصد افزایش یافته‌اند.

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهای محل برگزاری انتخابات اضافه شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار