تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۲۰۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره مندی واحدهای صنعتی از معافیت های مالیاتی
در راستای پوشش نیاز‌های آموزش در صنایع و صنوف ،واحد‌های صنعتی با راه‌اندازی مراکز مهارتی از معافیت‌های مالیاتی برخورد دارمی شوند.
 مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت:براساس این تبصره قانونی در صورتی که واحد‌های تولیدی به منظور ارتقای مهارت کارکنان مراکز آموزشی ایجاد کنند و یا هزینه نمایند، با اعلام وزارت کار می‌توانند ده درصد عوارض موضوع بند (الف) این ماده را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد نمایند.

وی تصریح کرد: آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی که نسبت به راه اندازی مرکز جوار کارگاهی و یا آموزش کارکنان براساس استاندارد‌های فنی و حرفه‌ای و تحت نظر این اداره کل انجام دهند می‌توانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

سواعدی تصریح کرد: راه ورود به صنعت و پویایی در این حوزه، مانع زدایی و تسهیل و حمایت و پشتیبانی است و برای توانمندی سرمایه انسانی  باید در صنایع کشور ورود  و مهارت‌ها را آموزش داد که با راه اندازی مراکز جوار کارگاهی این امر تسهیل می‌شود.

 مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان به اهداف اجرای آموزش در صنایع اشاره کرد و گفت: شناسایی امکانات و توانمندی‌های آموزشی واحد‌های صنعتی و صنوف و بهره‌گیری از آن، شناسایی نیاز‌های آموزشی واحد‌های صنعتی و صنوف، توانمندسازی مهارتی مشاغل موجود و شناسایی مشاغل جدید همچنین ارتباط با اتحادیه‌ها، اصناف و صنایع از مهم‌ترین اهداف این آموزش‌هاست.
سواعدی یادآور شد: واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی که علاقمند به ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز و اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان اطلاعات لازم را دریافت نمایند تا با همکاری آموزشی صنایع و صنوف زمینه ارتقاء دانش و مهارت شاغلین فراهم شود.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار